Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Facebook?

Wie zit er op facebook en wat doe je ermee? Via een vriend zit ik er nu op, maar om zomaar berichtjes op internet te zetten, tja, waarom eigenlijk.De meeste van mijn vriendinnen spreek ik gewoon. Is het om contact te maken met 'vrienden' die je anders niet tegenkomt ofzo?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vooral contact met vrienden....

....en familie in het buitenland. Je kunt heel gemakkelijk tegelijk met meerdere mensen foto's delen, links en mailtjes.
Onze oppas, van een andere generatie, is het beste en snelste te bereiken via haar facebook account.
Het grappige is ook dat ik er af en toe achter kom dat mensen dezelfde mensen kennen die ik ken. Gisteren nog een collega die afgestudeerd is bij een oud docent van me.
Ook heb ik een aantal vriendinnen van vroeger waarmee ik contact had verloren 'terug gevonden' heb. Dat was nog wel het leukste!

margje van dijk

margje van dijk

26-05-2010 om 19:20

Facebook heb je omdat....

... omdat je buitenlandse vrienden hebt die het hebben, en die communiceren nu eenmaal via facebook

Da's de enige reden. Ik heb een paar keer leuk zitten chatten, berichten uitwisselen en foto's bekeken met/van vrienden die ik jaren niet gezien had en die allemaal op facebook bleken te zitten.

Maar sindsdien doe ik er eigenlijk ook niks meer mee.

Nederlanders zitten vaker op Hyves. Hoewel, het scheelt weer in wat voor groep je zit, want ik merkte dat de meeste muziekmensen niet op Hyves zitten maar weer wel op Facebook (waarschijnlijk vanwege dezelfde internationale reden). En mensen van m'n werk doen LinkedIn (maar dat is weer wat minder informeel).

Kortom, ik doe leuk mee met hier en daar een profiel, en ik doe net of ik het doodnormaal vind, maar ik ga er ook echt niet veel tijd in steken, en dan is het al gauw een dooie boel op je profiel, zeg maar

Margje

Maylise

Maylise

28-05-2010 om 17:05

Contact

Facebook is een handige manier om contact te houden met vrienden/kennissen die je niet regelmatig ziet. Zeker met de categorie vrienden die wel vrienden zijn maar geen beste vrienden. Via Facebook kan je heel laagdrempelig en makkelijk contact houden en op de hoogte blijven van wat ze doen in het leven.

Ik vind het voyeuristische aspect best leuk. Foto's bekijken van kinderen, huisdieren en avondjes uit. Ik deel zelf ook foto's op die manier met vrienden die verder weg wonen.

Maylise

reina

reina

29-05-2010 om 14:56

Facebook

Ik zit op Facebook omdat ik tijdens een groepsreis een aantal Belgen ontmoette met wie het leuk is op deze manier contact te houden ( m.n. over onze vakanties). Zoon zit erop omdat hij tijdens zijn werk in het buitenland heel veel kennissen heeft opgedaan met wie hij via Facebook cotact houdt (ook handig voor als hij weer elders wil gaan werken). Zelf vind ik hyves leuker en gebruiksvriendelijker, maar ik heb Facebook er naast.

margje van dijk

margje van dijk

31-05-2010 om 15:58

Hierom

Leuk filmpje waarin precies bezongen wordt waarom je op facebook wilt:


http://www.youtube.com/watch?v=7ExVZ6OAOlY&feature=player_embedded

Margje

ilsepilse

ilsepilse

01-06-2010 om 22:51

Familie

in Belgie en vrienden en ook in Canada.
Alleen moet je heel goed op je privacy letten, bv fotos alleen voor vrienden etc ...
ik zet er ook geen adres/gebruik nick...niet iedereen hoeft alles te weten van mij
en ik vind Farmville en Farmtown leuk !!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.