Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

29-07-2010 om 08:20

Fietscomputer

wie kan mij informeren

mijn vader heeft een scootmobiel, maar hij wil graag weten hoe hard hij rijdt en hoeveel kilometer hij gereden heeft,nu hebben we inmiddels al 4 van die fietscomputers uitgeprobeerd maar die dingen zijn gewoon niet goed in te stellen omdat de scootmobiel van die kleine wieltjes heeft, zelfs de fietsenmaker en de scootmobielleverancier hebben geen goede oplossing, maar nu bedacht ik van de week dat je misschien ook een navigatiesysteem voor fietsen zou kunnen gebruiken,? maar wie kan mij precies vertellen hoe die werken, gaan die ook via de sateliet net als de tomtom of moet je dan ook een bandenmaat instellen want daarmee gaat het steeds mis... wie weet of dit een oplossing zou kunnen zijn om te zien hoe hard hij rijdt en hoeveel kilometer hij gereden heeft, de weg hoeft hij niet te lezen die weet hij wel uit zijn hoofd

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

29-07-2010 om 11:02

Navigatiesystemen

Ik denk dat je gps-apparaten bedoelt met navigatiesystemen voor op de fiets? Die werken idd op satelieten, net als de tomtom. Eigenlijk is het een tomtom alleen dan nauwkeuriger. Bedenk wel dat tussen gebouwen de ontvangst lang niet altijd goed is en dat er dan geen signaal ontvangen wordt waardoor er geen waarde berekend kan worden. Een gps heeft ook een optie om tracks bij te houden, daarmee kan je dan precies zien hoeveel er gereden is.

maan.

maan.

29-07-2010 om 14:16

Garmin?

Mijn man heeft voor het sporten een Garmin, dat is een soort van horloge-achtig apparaat en die houdt bij hoelang en hoe hard je gaat, je maximum snelheid en als je wilt ook je hartslag. Werkt inderdaad niet bij al te hoge/dichte bebouwing.

Kost wel het nodige, bijna tweehonderd euro maar er zijn ook duurdere varianten (nog uitgebreider).

Apparaat is op de computer in te lezen en zo kun je al je gegevens inclusief je gekozen route in de computer terugvinden. Voor een gemiddelde computergebruiker goed te doen.

Pluk53

Pluk53

29-07-2010 om 17:35

Beetje rekenen

ik heb een hele simpele, van een paar euro van de action, en daar kun je de wielmaat instellen van 5inch tot 31 inch. (straal). Dus de kleinste wielmaat is 5inch straal = 10 inch diameter = 25.4cm. Als de wieltjes van de scootmobiel nog kleiner zijn, dan stel je hem in op 2 * de diameter. Dus stel de diameter is 20cm, stel hem dan in op een straal van 20cm = 7.9inch. Stel hem in op 8inch, en deel de afgelezen snelheid en afstand door twee (fout van 1.25%).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.