Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Pelle

Pelle

25-12-2009 om 14:12

Foto verkleinen

Voor avatars op internet heb je plaatjes nodig van 60x60 pixels. Hoe doe ik dat? Ik heb er van eentje net zoveel kunnen afsnijden met adobe photoshop album starter dinges maar ik heb nu een plaatje wat ik gewoon wil verkleinen.

Kan dat ook met dat programma of met iets anders wat ik kan downloaden ofzo?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Paint?

Standaard gratis programma bij windows, gebruik ik altijd om formaat van foto's te wijzigen. Maar geen idee of dat het aantal pixels ook beperkt...
In de Engelse versie:
Image -> resize/skew -> bij "resize" percentages verkleinen
Is dat wat je nodig hebt?

Carmen

Carmen

25-12-2009 om 14:54

Wat ik gebruik

Ik gebruik een antieke versie van iPhotoExpress. Hopeloos programma eigenlijk, maar ik kan het met mijn ogen dicht bedienen. Twee opmerkingen: De meeste sites verkleinen de avatars zelf. Doet jouw site dat niet? En als het niet lukt wil ik het ook wel voor je doen: [email protected]

Nasha 1st

Nasha 1st

25-12-2009 om 17:09

Irfanview

gebruik ik hier altijd...

Easy resize

supersimpel, gratis downloaden en ...

http://www.easyresize.nl/pid/1

Annet

Annet

25-12-2009 om 23:16

Wat ik makkelijk vind....

Ik gebruik de verkenner (explorer) en selecteer daar de foto's die ik wil verkleinen. Vervolgens geef ik aan dat ik ze wil versturen per email. Het programma vraagt dan of je ze wilt verkleinen. Ik zeg ja. Ik krijg dan een mail met daarin de verkleinde foto's als bijlagen. Die bijlagen sla ik vervolgens in een aparte map op.
Het lijkt wat omslachtig maar het werkt echt soepel. Het voordeel is dat je geen apart programma nodig hebt en dat je met deze methode voldoende kwaliteit overhoudt van je plaatje.
Ik heb alleen geen idee of het formaat klopt voor een Avatar.

maan.

maan.

26-12-2009 om 14:47

Paint?

Met paint kun je ook foto's verkleinen (afbeelding uitrekken - percentagegewijs), krijg je niet precies 60x60 kun je met slepen bijwerken (maat staat rechtsonder in het scherm).
Tja en anders zul je ingewikkeldere programma's moeten gebruiken.. (ikzelf gebruik ulead maar dat is superverouderd dus daar heb je ook niks aan).

wimb

wimb

26-12-2009 om 15:22

xnview

Een enkel plaatje verklein ik met XNView:
http://www.brothersoft.com/download-xnview-8597.html
zijn het er een heleboel dan met:
http://www.fookes.com/ezthumbs/index.php?3.0
beide zijn gratis. XNview is ook in het Nederlands.
wimb

Nasha 1st

Nasha 1st

26-12-2009 om 15:24

Pelle irfan

kun je dat ingeven, die afmeting....

Suzanne

Suzanne

26-12-2009 om 15:58

Nog een irfanview-fan

Gemakkelijk programma, zeer gebruiksvriendelijk en idd freeware. Foto openen, klikken op image, daarna op resize/resample en je eigen grootte ingeven. 'Preserve aspect rato' links in het venstertje even vinkje weghalen, anders past hij de grootte automatisch aan. Succes!

Nasha 1st

Nasha 1st

26-12-2009 om 17:42

Geloof

me nou eens meteen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.