Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Meike

Meike

03-12-2009 om 14:08

Fotocamera voor binnenopnames

De foto's die ik met mijn digitale fotocamera binnenshuis maak zijn niet goed.
Nu zoek ik een niet zo'n dure (plus minus 100 tot 200 euro) camera die vooral binnenshuis bij kunstlicht goede opnames maakt.
Wie weet welk merk en type voor mij geschikt zouden zijn?

Groet Meike

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

03-12-2009 om 15:21

Instelling

volgens mij kun je bij de meeste camera's de ISO instelling wijzigen. Voor binnen opnames moet deze om hoog. Bijvoorkeur 400. Standaard instelling is meestal 200.

Linda99

Linda99

03-12-2009 om 15:22

Flitser

De truc bij binnenfotografie is goed flitsen. Het liefst via het plafond om reflectie te voorkomen. Een camera waarbij je de flitser kunt instellen zou dus een goede keus zijn. Ik heb alleen geen idee of die er zijn voor je budget.

Zelf gebruik ik een spiegelreflexcamera met losse flitser.

Marie L

Marie L

03-12-2009 om 17:07

Ga naar een goede fotozaak

en laat je goed adviseren. Leg uit wat je precies wilt en wat een camera moet kunnen.

Eigenlijk kun je met een compact, in die prijsklasse, geen echt goede foto's binnen maken. Dan zul je naar de spiegelreflex met losse flitser moeten. Kost iets meer maar dan kun je er ook wat mee.

margje van dijk

margje van dijk

04-12-2009 om 09:47

Canon powershot s90

Ik heb erg goede verhalen gehoord over de Canon Powershot S90. Maar die valt wel vet buiten je budget: is meer in de buurt van 400-500 euro geloof ik.

Toch zou ik liever wat langer doorsparen en dan een goede kopen, dan dat je nu beknibbelt en dan niet krijgt wat je wilt.

Ik heb laatst in de krant een review gelezen over deze camera, die ook vergeleken werd met een andere (Panasonic), en ik had het ook al eerder ergens gelezen, en ik ken iemand die 'm heeft en er zeer positief over is. Deze is speciaal met aandacht voor 'binnenhuisopnamen' ontwikkeld, je kunt er zelfs in schemerlicht nog goede foto's mee maken.

Een stap verder is inderdaad spiegelreflex. Maar dat zijn meteen van die joekels van camera's (vind ik zelf tenminste een nadeel).

Margje

Suzanne

Suzanne

04-12-2009 om 11:05

Canon powershot sx 120 is

Ik heb zelf een Canon Powershot SX 100 IS, de opvolger is de 120. Ben zeer tevreden over dit toestel, heb hem juist gekocht om betere binnenfoto's te kunnen maken. Ik had een Sony Cybershot, maar die foto's waren van zeer povere kwaliteit.
De Canon Powershot SX 120 IS is bij bol.com in de aanbieding voor 188,95

Meike

Meike

04-12-2009 om 17:58

Powershot

De goedkopere Powershot zou een goede optie zijn. Doorsparen voor de duurdere is misschien verstandiger maar er komen eerdaags wat binnen evenementen aan waar ik foto's wil gaan maken.
Ik heb heel lang een Canon Eos 750 gehad, geweldig toestel maar groot en zwaar. Nu zijn de digitale spiegelreflexcamera's niet zwaar maar nadeel is toch dat het een groot toestel is en dat neem je weer minder snel mee is mijn ervaring. Bovendien vallen de digitale spiegelreflexcamera's buiten mijn budget.

Rare naam

Ik weet wat een bever shot is......
Wat zou een power shot zijn?
Groet,
Miriam Lavell (begrijpt er niks meer van

Meike

Meike

07-12-2009 om 16:14

Suzanne

Heb even gezocht op Canon Powershot SX 100 IS en Powershot SX 120 IS maar dat zijn toestellen die richting de 300 euro gaan. De Canon SX 100 etc zonder Powershot zijn een stuk voordeliger maar hebben slechtere reviews.
De aanbieding bij bol.com betreft de gewone canon SX 120 IS, niet de powershot dus.
Heb jij een powershot of een gewone?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.