Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Gaming Laptop voor zoon van 11

Mijn zoon speelt nu spelletjes vooral op onze laptop. Maar nu wil hij opeens een gaming laptop. Hij komt aanzetten met deze: https://www.top5bestekopen.nl/gaming-laptop/
Ik schrik enorm van de hoge bedragen, normaal kopen wij een laptop van 300-350 euro en doen we zeker 5 jaar mee. Is het echt nodig om zo n dure gaming laptop te kopen of kunnen de populaire spellen ook op goedkopere laptops gespeeld worden?

Het ligt er aan hoe goed en fanatiek je het wilt spelen natuurlijk. Maar ook of/waarom jullie dat zouden willen betalen. Een goede device om mee te gamen is duur ja - het moet allemaal snel genoeg zijn om de anderen goed bij te kunnen houden.

Jullie zoon heeft bedacht dat hij wil gamen, maar dat wil niet zeggen dat jullie hem daarin volledig zouden moeten faciliteren. Stel dat hij een andere dure hobby bedacht, zou je dat dan ook voor hem aanschaffen? Hij is jong en kan zelf nog geen baantje regelen om geld hiervoor te verdienen, maar ik zou dan wel zeker iets met verjaardag/Sint/Kerst hierin betrekken.
De kinderen hier hebben hun gaming spullen in ieder geval zelf geregeld. De jongste is ooit begonnen door een oude pc zelf te upgraden/herbouwen met wat aangeschafte spullen. De ander heeft met verdiend geld een oude gaming-pc van een vriend overgekocht. Inmiddels hebben ze beiden in de tussentijd iets nieuws, maar er wordt nog geregeld wat bij aangeschaft of geupgrade. Altijd leuk voor verjaardagen en zo.

brendaatje86

brendaatje86

17-08-2021 om 08:34 Topicstarter

Bedankt voor je reactie, goed idee om een laptop zelf in elkaar te zetten, ik ga mijn broer eens vragen die is handig met computers.

Hij is nu 11 en zit in groep 7 / 8? 
Hoe groot is de kans dat hij op het VO een laptop nodig heeft? 
Misschien iets om rekening mee te houden dat de laptop daar ook alvast geschikt voor is? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.