Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Geheugenkaartje

Ik heb een geheugenkaartje met ds spelletjes erop.

Als ik hem in mijn ds stop geeft hij aan: missing file.

Ik kan dus geen spelletjes doen. Is is van het één op ander moment gebeurd, eerst deed hij het prima.

Nu wil ik graag mijn kaartje leeg maken en alles opnieuw erop zetten maar wanneer ik hem in mijn pc doe lijkt het alsof er niets op staat.

Probeer ik er iets op te zetten dan geeft hij aan dat hij al vol is. Dus er staat wel iets op.

Hoe kan ik dit oplossen?

Gr. K. ersje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

17-06-2010 om 14:41

Hoe lang heb je dat al?

Heb je de DS misschien een tijdje niet gebruikt?
Want veel R4-kaarten hebben dit probleem sinds eind februari 2010. Dat was een of andere limiet voor de software of zo. Ik heb het ook gehad met de onze. Dus voordat je iets anders probeert: zet eens voor de grap de datum van je DS op een aantal jaar terug. Helpt dat? (Er zit ergens een instellingen menu waar je dat kunt doen).

Zo niet, dan is er iets anders aan de hand. Overigens had ik óók dat ik de kaart niet kon lezen, maar dat lag bij mij aan de card reader. Een ander probleem dus wat er niets mee te maken had.

Margje

Hadewich

Hadewich

17-06-2010 om 21:59

Kapot?

Wat bedoel je precies met "kaartje"?? De hele adapter voor in de DS of het mini-sd-kaartje wat er in gaat (bij ons is het een mini-sd-kaartje, ik weet niet of dat bij verschilleden adapters andere kaartjes zijn).

Bij mijn zoon wat het sd-kaartje ineens stuk, de pc "zag" het kaartje niet en de ds gaf aan dat er niks op stond. Erg jammer van de save-files die er op stonden, zoon kon met sommige spellen weer helemaal opnieuw beginnen, op een nieuw sd-kaartje.

Ik vrees dus het ergste voor je kaartje....

Nasha 1st

Nasha 1st

17-06-2010 om 22:17

Misschien formatteren

een kennis had ook zoiets. Kaart geformatteerd en toen deed ie het weer. Je bent helaas wel de spellen die er op staan kwijt dan...

Nasha 1st

Nasha 1st

17-06-2010 om 22:18

Nog een tip

maak zo nu en dan een back up van het kaartje op je pc...

Nasha 1st

Nasha 1st

18-06-2010 om 22:50

Eh...

volgens mij gewoon in die adapter, dan selecteren via deze computer, aanklikken met je rechtermuisknop en dan staat formatteren er tussen

Nasha 1st

Nasha 1st

19-06-2010 om 21:34

Graag gedaan

al heb ik je alleen de tip gegeven!! fijn dat hij weer werkt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.