Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Petr@

Petr@

20-05-2009 om 11:22

Geld verdienen met e-mail doorsturen?

Ik krijg de laatste tijd steeds vaker een e-mail waarin opgeroepen wordt om de mail door te sturen want dan zou je geld krijgen van Microsoft?!
Ik stuur helemaal niets door en verwijder de mail meteen, maar ik verbaas mij wel over het aantal mensen die hem wél doorsturen, en dan vaak nog met de opmerking dat ze er zelf niet in geloven, maar je weet maar nooit...!
Ondertussen baal ik er wel van dat mijn e-mailadres rondgestuurd wordt!
Wie verzint nou zoiets en hoe stop je dit?

gr.
Petr@

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jet Burg

Jet Burg

20-05-2009 om 11:41

Had ik ook gekregen

En ik erger mij rot aan zulke mailtjes. Ik heb al eens mijn hotmail moeten veranderen omdat ik zo veel van die zooi kreeg. Ik vraag al zo vaak of ze mij willen overslaan met die onzin. En of ze ook eerst eens willen googlen of het wel echt is of niet.
Maar goed, genoeg geklaagd Ik heb niet echt een oplossing, ja het niet doorsturen ervan en hopen dat meerdere mensen dat door gaan krijgen...

Jet Burg

Jet Burg

20-05-2009 om 13:08

Ja dat bedoelde ik

ik mail terug dat het spam is, en vraag of ze mij willen overslaan met die zooi. Alleen ik krijg na een tijd altijd wel weer, vooral diegene waar staat: "normaal doe ik niet mee aan doorsturen, maar deze is zo leuk!"
Ik zet trouwens ook vaak een link naar een pagina waar de meest voorkomende spam op staan.

MaximeM

MaximeM

20-05-2009 om 14:46

Boos

Hoi,

Ik heb 2 keer iemand gevraagd mij dit soort mail niet te sturen (2 verschillende mensen) en beiden waren vervolgens beledigd! Kreeg ik reacties als 'sorry hoor, ik zal je NIET meer mailen!' terwijl ik het zelfs heel vriendelijk vroeg. En ze mailen inderdaad niets meer, ook geen prive berichten meer. Tja, het helpt wel maar leuk is het niet (ach, ik weet wel meteen wat voor vlees ik in de kuip heb, maar toch)

Maxime

Maxime

Dat ken ik wel. Ook wel die reacties als: "oh nee, dat moet ik in de BCC zetten anders krijg ik weer van Genista op mijn kop." Een gladde jas waar van alles van afglijdt en flinke laarzen om het een en ander aan te lappen, dat werkt wel. Maar zulke reacties steken mij ook wel eens, vooral als je het inderdaad netjes en vriendelijk hebt geprobeerd uit te leggen.

Plien

Plien

20-05-2009 om 17:32

Aaaargh

Ik ben niet vriendelijk meer als ik dat soort dingen in mijn mailbox zie verschijnen hoor. Zeker niet die stomme doorstuurmails dat Bill Gates zijn fortuin aan het verdelen is e.d. (Bill Gates zal me daar gek zijn...)
Ze krijgen van mij een mailtje zoals dat van Pelle, met een duidelijke link erin. En als het om vriendinnetjes van dochterlief gaat, stuur ik een cc'tje naar pa of ma als ik daar het adres van heb. Kunnen die de netiquette ook nog eens bespreken met hun kroost.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.