Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Gigantisch probleem op pc

de pc is volgens mij geinfecteerd met 1 of andere enge virus. Kan iemand mij een tip geven, ik heb meer de neiging om alle programma's eraf te halen en het hele ding dan de schroot op te gooien.

Het zit in internet. Ik heb oa firefox, als ik dan hotmail open kom ik netjes in mijn inbox, emails kan ik echter niet meer openen. Als ik ebay open dan kan ik ook niet inloggen, dan schakelt hij door naar 'kan pagina niet vinden'. Ik kan op google niets zoeken want dan wordt ik telkens naar rare websites geloost en dus kan ik ook geen antivirus oid downloaden.

Ik had vanochtend nog hitmanpro 3 geinstalleerd en laten lopen en sindsdien is dit.

Ik ben eeuwig dankbaar als iemand weet hoe ik dit kan oplossen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Manda Rijn

Manda Rijn

14-02-2009 om 22:34 Topicstarter

Oh en

ik kan op de pc dus ook niet op dit forum. Dan opent hij niet als je naar een rubriek wil.

Gelukkig hebben we deze laptob nog. outlook express doet het gewoon wel en alle programma's ook. ALleen dus internet niet.

Ik zou

PC opstarten in veilige modus (tijdens opstarten herhaaldelijk op F8 drukken) tot je keuze-menu krijgt. Je eigen antivirus-software laten draaien (heb je die up-to-date?). Ook alle andere anti-troep-software die je hebt draaien (spybot, adaware etc). Helpt dat niet dan zou ik proberen op te starten in veilige modus met netwerk mogelijkheid en dan proberen of je online kunt scannen met bijvoorbeeld trend micro - http://housecall.trendmicro.com/emea/
Wat ook nog kan is op een andere PC hijackthis downloaden (kies het .zip bestand - http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?t=12). Dit met een usb-stick ofzo op je besmette PC zetten, unzippen en een hijackthislog plaatsen bij www.nucia.eu Daar helpen ze je ongetwijfeld verder.

Manda Rijn

Manda Rijn

15-02-2009 om 11:14 Topicstarter

Nog steeds

vriend heeft nog een antivirus programma erop weten te draaien en er zaten idd allemaal virussen oid op maar die zijn er nu inmiddels af en nog steeds doet internet het niet normaal, kan niets openen waar je in moet loggen google functioneert niet normaal etc..

jank...

Manda Rijn

Manda Rijn

15-02-2009 om 11:43 Topicstarter

Niemand die iets nog kan verzinnen

?

Nasha 1st

Nasha 1st

15-02-2009 om 12:00

Avast virusscanner

heeft mijn slimme computerneef er op gezet, volgens hem een van de betere....schijnt gratis te downloaden te zijn, maar ja, hij heeft het gedaan voor mij )

Kaaskopje

Kaaskopje

15-02-2009 om 23:05

Ik had ook problemen

Ik had afgelopen week ook problemen met mijn emailprogramma. Ik gebruik Incredimail. Het opende niet, wat ik ook deed. Opeens merkte ik dat Firefox als standaard internetbrowser stond ingesteld. Dat zal een huisgenoot per ongeluk gedaan hebben. Dat heb ik weer veranderd in wat ik normaal heb. Ik heb Incredimail hersteld via de uninstallwizzard. In eerste instantie leek er geen verbetering te komen, maar toen ik na een poosje zag dat er nieuwe mail was kon ik zowaar Incredimail weer bereiken. Alles functioneert nu weer gewoon.

Welke

virusscanner heeft je vriend gedraaid? Probeer evt. in veilige modus met netwerkverbinding Antivir te downloaden, vervolgens installeren, laten updaten en dan scannen. http://www.free-av.com/ Twee virusscanners weten meer dan een. Heb je al zoiets als spybot of adaware gedraaid? Als alleen je internet vreemd doet, is de kans groot dat 't 'n virus/trojan/troep is

Krent

Krent

16-02-2009 om 09:47

Hijackthis

Heb je nog een andere computer met internetverbinding tot je beschikking?

Op de site van Hijackthis.nl staat een schoonmaakprogramma voor je PC.

Als je dan nog steeds niet verlost bent van die rommel dan download je het programma Hijackthis, je plaatst het logje op hun forum en mijn ervaring is dat je dan goed geholpen wordt.

Sterkte, er gaat vaak veel tijd in dit soort dingen zitten. Laat je nog weten hoe het afliep?

Manda Rijn

Manda Rijn

16-02-2009 om 12:22 Topicstarter

Vanavond er weer verder mee

hij heeft er 2 antivirus programma's opgezet. En gisteravond nog niets veranderd, hij is nu wel schoon volgens vriend, dus we gaan vanavond weer kijken of jullie tips nog werken. Ik zit nu de hele tijd op deze laptob en dat is niet handig.

Dank !

Nog iets

Wat doet google niet normaal? Als je de firewall (heb je die?) uitzet werkt het dan wel normaal? Ccleaner is ook nog een fijn programma om zowel oude rommel op te ruimen als je register op te schonen. Ccleaner downloaden hier: http://www.ccleaner.com/ dan installeren en draaien registerdeel en evt. cleaner deel en laten opschonen.

woes

woes

17-02-2009 om 08:49

Datum?

Ik heb een paar weken geleden ook gehad dat alles waar ik bij in moest loggen niet meer werkte. Ook van allerhande programma's laten draaien, niets werkte. Onze computer is toen een paar keer helemaal uit geweest, echt alle stroom eraf etc. Toen bleek de datum (en de tijd ) helemaal van slag te zijn, 2130 of 1880 zeg maar zoiets. Toen ik alles weer netjes ingesteld had op 2008 werkte alles weer. Het kan af en toe zo eenvoudig zijn....
Dus misschien ook bij jou?

Bastet

Bastet

17-02-2009 om 11:09

Haha ja (ot)

Onze pc vertoond ook kuren,wij leefden gisteren in het jaar 23.000,en vanochtend in het jaar 1678....
de ultieme timewarp dus....
Bastet

Tijd+batterij

de 'tijd' loopt door ook als de p.c. uitstaat d.m.v. een batterij. als de tijd kuren vertoont moet die dus vervangen worden (kost geen fluit, gewoon zo'n horloge-batterij en dan iets groter, een knoopcel heet dat geloof ik.) dus zoek de batterij of neem de p.c. (alleen de kast) even mee naar de winkel....
groeten albana

Batterij

Als de batterij op 't moederbord zowat leeg is dan gaat niet je datum/tijd alle kanten op springen. Gebruikelijk krijg je dan bij 't opstarten checksum errors en druk op F1 om op te starten waarna de datum/tijd op zoiets als 1/1/2001 en tijd 00:00 staat. Datum en tijd kunnen wel van slag raken door 'n virus of andersoortige troep of als je datum/tijd geregeld wordt via een netwerk.

Nou hier niks errors

hier hadden we nog niet zo lang geleden ook een datum die versprong en geen enkele error....wel naar een wat 'schappelijkere' datum. ik dacht dat het 0-0-2000 was of zoiets. en dat bleek toch echt de batterij te zijn. na vervanging daarvan werkt alles weer naar behoren.
en de hele meuk crashte op alleen die datum dus.(anti-virus, allerlei software etc.) we hebben het wel nog een weekje uitgezongen door iedere keer meteen na het opstarten de datum goed te zetten (in veilige modus en dan pas normaal windows aanzetten).
groeten albana

Manda Rijn

Manda Rijn

18-02-2009 om 16:54 Topicstarter

Boehoeee

nog steeds niet verbeterd... arghh boehoe.

Enige hoop is mijn vader die hier zondag komt en misschien kan hij het dan fixen. En ik heb ook geen geld voor een nieuwe pc dus moet ik het doen met deze laptob en daar kan ik niet fijn op werken.

Lieve schat niet huilen!

(reikt hierbij een virtuele zakdoek aan...) je kan toch altijd die p.c. nog formateren en er gewoon een nieuwe schone windows opzetten (of wat je verder ook gebruikt)?? hij is nog lang niet afgeschreven hoor!
tot die tijd kan je wel proberen nog te redden wat er te redden valt. je foto's overzetten op een c.d., je mails of je belastingaangifte....
dus 't komt goed! en als je redder in nood in de vorm van je vader 't niet kan breng je 'm naar een of andere computernurd of p.c. winkel met de opdracht 'm schoon met een nieuwe windows weer op te leveren. hoeft écht niet zoveel te kosten hoor....
groeten albana

margje van dijk

margje van dijk

20-02-2009 om 13:37

Heb je al systeemherstel geprobeerd...?

Wanneer was het nog goed? Heb je al systeemherstel geprobeerd? Die zet de PC terug naar een datum in het verleden (via Start - Help - Systeemherstel: het wijst zich vanzelf). Kies een datum waarop het nog goed was.

Je verliest dan wel programmas die na die datum zijn geinstalleerd, maar niet bestanden (zoals Word bestanden, foto's, etc).

Balen joh. Maar wie weet komt het nog goed.

Margje

Manda Rijn

Manda Rijn

20-02-2009 om 23:15 Topicstarter

Dank

ik ben nu uitgehuild, snif hij is terminaal.

Systeemherstel hebben we ook al geprobeerd, maar dat verandert niets aan dat stomme internet en inmiddels is het nog erger geworden.

Heb besloten mijn vader er niet naar te laten kijken, dat vind ik dan ook zo sneu voor hem want die man gaat dan echt er 48 uur mee aan de slag want die wil dan helpen totdat hij er bij neer valt.

Ik kan nog een andere pc die we hier in huis hebben gaan installeren zat ik net te denken, die hebben we ooit gekregen van mijn vader omdat hij weer een nieuwe had, zit alleen niets op. Dus daar moet ik wel alle programma's en internet etc dan op zetten, misschien is dat nog minder werk dan dit gedoe nog een keer allemaal uitproberen omdat hij nu bij alles hapert. Het rottige ding start nu ook heel vreemd op, is compleet van slag.

Ja ik denk dat ik gewoon die andere pc ga oppoetsen. Na een week heb ik er ook geen zin meer in, het is maar goed dat ik geen project heb lopen want ik had heel weinig zinnigs kunnen doen. Ja ik ga morgen de eerste dingen eraf halen en kijken waar ik nog cd's met codes van heb.

Toch

als je die cd's gevonden hebt, probeer dan eens op te starten vanaf cd-rom (moet je evt. in de bios de bootvolgorde aanpassen maar vaak staat die al goed dus gewoon proberen) dan kun je XP ('t is toch XP?) er gewoon overheen installeren. Of nog beter eerst alle data/mail/favorieten redden. Zie www.schoonepc.nl voor heldere uitleg. Dan met de XP-cdrom opstarten, kiezen voor R reparatie en dan schijf C formateren en XP opnieuw installeren. En waar woon je ergens? Is het een beetje in de buurt ga ik er wel 48 uur mee stoeien, dat heet hobbie

Dana5

Dana5

21-02-2009 om 00:35

Hitman pro

Misschien is Hitman Pro wel de dader

Jaren geleden wilde ik ook Hitman Pro draaien op mijn PC maar dit werd mij afgeraden door mijn man. (it-er)
Het zou meer problemen kunnen veroorzaken dan het op zou lossen volgens hem.
Het fijne weet ik er niet van en het zal een andere versie van Hitman Pro zijn geweest maar volgens mijn man toendertijd zou Hitman Pro ook wel eens bestanden weg laten gooien die juist noodzakelijk voor je computer zijn.
Misschien toch eens proberen om hem helemaal leeg te halen en opnieuw te installeren?

Handmatig verwijderen, evt. in veilige modus

Ik had ongeveer hetzelfde geklooi, laptop lag volledig op apengapen, pc gaf allerlei crashmeldingen van adaware (ik dacht, slim, een nieuwere editie erop te zetten, die bleek te crashen en bij het opstarten continu problemen te veroorzaken)

Ik heb het op de pc opgelost door handmatig alle bestanden van adaware te verwijderen (systeemherstel lukte niet omdat er ook net een nieuwe update is binnengehaald (???) ) Misschien maakt die nieuwe update ook wel ruzie, ik weet het niet.

Wat ik wel weet is dat het handmatig verwijderen (verwijderen uit de software liet toch volledige bestanden staan!) de oplossing was.

Op de laptop heb ik in de veilige modus (opstarten en F8 indrukken) de bestanden verwijderd (opzoeken op de harde schijf, evt. eerst kijken met de zoekfunctie die aan ´start´ gekoppeld is waar de bestanden staan) zoeken naar bestanden met hitmanpro in de naam (of bekende afkortingen)

Ik heb hierna wel een register clean http://www.eusing.com/free_registry_cleaner/registry_cleaner.htm gedaan en de schijf gedefragmenteerd.

Zowel mijn pc als de laptop weer als een zonnetje!

Lukt je ook vast wel!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.