Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Glasvezel

Hier in de gemeente wordt glasvezel aangelegd. Ook ons huis willen ze aansluiten.
Weten jullie of je gewoon met je huidige contracten (internet, tv, telefoon) die nog niet over glasvezel gaan door kunt gaan?

Dus dat je zelf kunt kiezen of je doorgaat met de niet-glasvezelcontracten of overstapt op een wel glasvezelcontract?

ja, dat kan.

Ja, het wordt aangeboden, maar je hoeft het niet te nemen.

Wat ze doen, is glasvezel aanleggen tot aan (of tot net in) je huis. Pas als je besluit om ook echt een glasvezelaansluiting te willen gebruiken, wordt de boel in je huis doorgetrokken. 

Je kan, als ze met aanleggen beginnen, een vriendelijk jongmens met een clipboard aan de deur verwachten die het glasvezelevangelie komt verkondigen en probeert je een abonnement te verkopen. In ons geval waren het er zelfs 2. Eerst een vriendelijke jongen, en toen ik zei dat dit soort dingen altijd door mijn partner wordt geregeld (sexe-stereotiep, maar hij is it-er en weet veel van telecom etc, ik niet), stuurden ze later een vriendelijk meisje langs. 

En nu hebben we glasvezel (en veel en veel betere wifi). 

dan

dan

09-01-2023 om 11:48

Temet schreef op 09-01-2023 om 11:42:

Wat ze doen, is glasvezel aanleggen tot aan (of tot net in) je huis. Pas als je besluit om ook echt een glasvezelaansluiting te willen gebruiken, wordt de boel in je huis doorgetrokken.

Je kan, als ze met aanleggen beginnen, een vriendelijk jongmens met een clipboard aan de deur verwachten die het glasvezelevangelie komt verkondigen en probeert je een abonnement te verkopen. In ons geval waren het er zelfs 2. Eerst een vriendelijke jongen, en toen ik zei dat dit soort dingen altijd door mijn partner wordt geregeld (sexe-stereotiep, maar hij is it-er en weet veel van telecom etc, ik niet), stuurden ze later een vriendelijk meisje langs.

En nu hebben we glasvezel (en veel en veel betere wifi).

 Hier ging het ook zo, er kwam eerst iemand langs om te vragen of er interesse was, het moet alleen nog doorgetrokken worden in huis. 

Hier ging het ook zo. Maar, er werd toen gezegd dat, als je het niet nam je later hoge aansluitkosten moest betalen. Wij hadden op dat moment (tot volle tevredenheid) Ziggo.
Een jaar of wat later ging Ziggo hier weg en werden we verplicht tot Caiway. Ik heb toen gebeld met KPN, werd aangesloten op glasvezel en hoefde geen hoge aansluitkosten te betalen. Inmiddels al weer jaren klant bij kpn. 
Oftewel, doe niet al te veel op de verkooppraatjes op uit.

Ja, bij ons is glasvezel tot in huis gratis doorgetrokken. Maar we maken er geen gebruik van. We zitten nog naar tevredenheid bij Ziggo.

Lisette_R

Lisette_R

09-01-2023 om 17:55 Topicstarter

Oke, bedankt voor jullie reacties.
Het lijkt logisch dat je, ook als ze de aansluiting in je huis al klaarmaken je niet meteen over hoeft te stappen. Ook bij ons zeiden ze dat het nu gratis is, maar dat als je later over wilt stappen het wel kosten met zich mee brengt. En ze willen nu al de aansluiting in ons huis gereed maken, anders dan kennelijk bij Temet.
Als je verplicht wordt naar de glasvezel over te stappen, dan zal het misschien nog wel gratis zijn, zoals bij Fourtyfour, maar mocht je over willen stappen terwijl daar geen noodzaak toe is, dan kan het misschien wel geld kosten.
Maar fijn dat je niet meteen over hoeft te stappen.

Lisette_R

Lisette_R

11-01-2023 om 17:45 Topicstarter

Oke, nog even een extra vraag voor degenen die overgestapt zijn op glasvezel:
is de kwaliteit van internet, tv, telefoon veel beter geworden?
En hoe zit het met de abonnementskosten, zijn die (veel) duurder geworden?

strakker beeld, sneller internet. Ja, kosten zijn hoger, maar het is het ons zeker waard!

Ja ik lees even mee. Ik heb nog steeds niet gereageerd maar ze leggen die glasvezel vast wel neer hoe dan ook. Ik weet ook niet zo goed wat ik ermee moet. Heb nu iets van xs4all wat al jaren zou worden overgenomen door kpn en dat is het ook deels. Goedkoop vind ik het niet maar heb wel destijds wat uitgegeven voor devolo s en nu net weer zo n wifi versterker. Dus wat gaan we dan beleven. Ik ben heel tevreden over de klantenservice en dat is bij anderen nog wel eens minder. Als ik nu bel zijn ze zo geduldig met alles oplossen. Ik heb er niets mee maar als het echt zoveel beter is. Mag ik vragen wat mensen maandelijks betalen voor glasvezel. En dan alles in 1? Ik heb namelijk ook nog een ordinaire vaste telefoon ☎️ 

Hier kosten niet of nauwelijks hoger, en zoals ik al eerder zei: veel en veel betere wifi. In de tv geen verbetering. Sneller internet via de kabel (ja, dat doen wij nog) dat zou ik niet weten. 

eppos
Hier dus kpn, uitgebreid tv pakket, bellen en internet. Ook devolo's, van die extra booster kastjes en 2 digitale ontvangers en Spotify. Wij betalen rond de €80,- per maand.

Fourtyfour schreef op 12-01-2023 om 16:11:

eppos
Hier dus kpn, uitgebreid tv pakket, bellen en internet. Ook devolo's, van die extra booster kastjes en 2 digitale ontvangers en Spotify. Wij betalen rond de €80,- per maand.

Ok, paar euro meer maar overweging waard. Heb ook 2 ontvangers inderdaad. 🙏

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.