Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Google opzoekingen

Hallo, we hebben iets geks met Google opgemerkt. Dochter en partner kunnen ieder op hun telefoon zien wat IK op mijn telefoon op Google heb ingetypt. Ik kan op mijn telefoon niet zien waar zij op gegoogled hebben. Hoe kan ik mijn opzoekingen privé houden?

hebben jullie alledrie een Iphone? En hebben jullie dan een soort 'familie-Apple-account constructie? Dan is dat de basis van het probleem. Ik denk niet dat je dat in Google kunt oplossen, want je zult nog wel meer 'delen' of 'synchroniseren'. Dus ik zou het op een hoger niveau bekijken, dan zie je hopelijk vanzelf welke keuzemogelijkheden je hebt.

Het kan ook zijn dat jij met jouw Google account ingelogd bent op hun telefoon, omdat je ooit iets voor ze hebt ingesteld oid? DAn moet jij uitloggen op die telefoons en moeten zij zelf inloggen.

gr Angela

Zwelgje

Zwelgje

21-02-2021 om 19:00 Topicstarter

Dochter heeft een Samsung, partner een Huawei en ik IPhone. Ik zal eens kijken of ik in hun telefoon aangemeld sta. En anders weet ik het niet..

Kijken of je aangemeld bent op Google. In hun telefoons dus. Ook op je eigen telefoon. En dan uitloggen. Ik zoek altijd in privémodus, dan wordt niks opgeslagen in je zoekgeschiedenis. Ik ben natuurlijk niet zo dom dat ik niet denk dat het ook niet bij Google wordt opgeslagen.

Zwelgje

Zwelgje

21-02-2021 om 19:20 Topicstarter

Kleine aanpassing : dochter ziet de Google geschiedenis van partner, partner ziet de van mij.

Zwelgje

Zwelgje

21-02-2021 om 19:33 Topicstarter

We hebben 1 gmail adres voor ons bedrijf waar we met onze telefoons mee werken. Is dit de reden? 

als jullie alledrie (of alletwee) met dat gmail adres inloggen in Google dan klopt dat wel ja.

Er is verschil tussen inloggen op je Android telefoon met je google account en inloggen in de zoekmachine google met een google account. 

het lijkt me niet handig om op een Android telefoon in te loggen met een zakelijk e-mailadres van Google. Daar gebruik je een privé-emailadres voor want anders krijg je ook dezelfde applicaties op telefoons. 

Dus ik neem aan dat jullie alledrie in Google zoekmachine ingelogd zijn met datzelfde emailadres. En daar kun je ook uitloggen, zonder dat je uit Gmail uitlogt.

gr Angela

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.