Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Katja

Katja

19-10-2008 om 12:35

Grote twijfel.. is een wii nou echt zo leuk? wie denkt mee?

Hallo allen,
ik heb een ps2 met van alles erbij en veel spellen. De kinderen vinden het leuk maar spelen ook wel op de ds enzo. Nu heb ik een bon van bol, van 100 euro gekregen. Als ik mijn ps verkoop met de games erbij krijg ik er nog zo'n 150 euro voor. Bij bol kun je een wii met 2 spellen krijgen voor 280, dus dan hoef ik er niet zoveel meer bij te leggen. (dus evt voor sint). Maarrr... is een wii echt zo leuk? Werkt het goed en zijn de spellen duur, want ik moet dan helemaal opnieuw beginnen. Wie helpt me? Moet ik inruilen of niet?
Katja

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gevraagd aan mijn jongens

Ik heb het dus even nagevraagd: Zij hebben de Wii en zouden 'm niet willen vervangen voor een PS2. Toen ik vroeg waarom zeiden ze dat het leuk was dat ze zelf ook in actie kunnen komen, dus ahw actief mee kunnen doen in het spel. De spellen kosten tussen de 30 en 50 euro. Sommige spellen zijn echter vrij snel uitgespeeld en andere kun je altijd door spelen. Je kunt er allerlei leuke gadgets bij aanschaffen: golfsticks, tennisrackets, racestuurtjes enz. En de Wii fit natuurlijk!
Succes met je beslissing! Anke

Spelenhater loves wii

Ik doe echt nooit computergames en vind er niks aan. tot ik de Wii kreeg (of eigenlijk mijn man hem kocht). Zo leuk voor het gezin! Echt spelen met elkaar in plaats van alleen. Zlefs opa en oma boksen en golfen mee. Of een potje tennis. Heel veel spellen kun je zo beginnen; hou de remote vast en meppen maar! Deze week hebben we de Wii-fit gekocht; rennen, yoga, skieen, allerlei sporten! En hij houdt je gewicht bij en berekent te BMI (soms minder leuk )
Echt een aanrader! Ik weet niet hoe het nu zit, maar vorig jaar was er een hele poos geen Wii meer te koop; overal uiverkocht! Dus als je met de Sint hem in huis wil hebben, zou ik maar snel zijn.

Dorry

Roos

Roos

19-10-2008 om 13:34

Niet omruilen

Mijn zoon heeft ze allebei, maar zou zijn ps2 toch niet willen ruilen voor z'n Wii. De Wii is wel erg leuk, spellen voor het hele gezin, maar er zijn veel meer soorten spelletjes voor de ps2. Daarbij kun je ook dvd's kijken via een ps2, een groot voordeel volgens mijn zoon .
Roos

Roos

Roos

19-10-2008 om 13:35

O ja

Juist de reactie van Dorry onderstreept waarom de PS2 niet te vergelijken is met de Wii. Zij houdt niet van computergames, vind er zelfs niks aan, maar houdt wel van de Wii. Het is anders snap je? Minder computergame achtig dus.
Roos

Guinevere

Guinevere

19-10-2008 om 13:37

Wel omruilen

Jawel, ik vind de WII veel leuker dan PS. Want met de WII ben je echt zelf bezig. Veel fijner dan stil zitten met een kastje in je hand. Neem wel 2 afstandbedieningen, dan kun je dingen met zijn 2-en doen. Of bij bepaalde spellen, als je om de beurt moet, dan hoef je die polsband niet steeds los te maken.

Mamasan

Mamasan

19-10-2008 om 13:51

Wii

Ik weet niet wat een PS2 is (soort DS?), maar wij hebben een Wii en daar wordt regelmatig op gespeeld. Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar zou best eens willen De kinderen hebben ook een DS, dat is wat rustiger dan met het gezwaai door de kamer wanneer ze met de Wii spelen. Nadeel van de Wii vind ik dat gelijk de TV bezet is.

Katja

Katja

19-10-2008 om 14:48

Tja, ik vind gamen zelf ook leuk.....

.. en vind het actieve van een wii ook een leuk idee. Het lijkt me toch dat er ook steeds meer spellen voor de wii bijkomen, en de ps2 (dat is dus een playstation 2) is natuurlijk toch een aflopende zaak?

Katja
ps welke spellen zijn echt leuk voor de wii?

Suzanne

Suzanne

19-10-2008 om 15:12

Wii-fan

Hier sinds bijna een jaar een Wii en we vinden het alle 4 erg leuk. Wordt veel meer mee gespeeld dan met de PS. Je hoeft er geen actiespellen op te spelen, er zijn ook genoeg spellen voor die rustig op de bank gespeeld kunnen worden. Kijk voor de aardigheid eens op www.gcshop.nl hoe enorm veel spellen er al zijn voor de Wii. Als de kinderen op bed zijn, zijn pa en moe aan het golfen

Merla

Merla

19-10-2008 om 17:51

Aflopende zaak?

Katja, je schrijft dat de playstation een aflopende zaak is? Of geldt dat alleen voor de PS2?
Wij hebben nl sinds vorig jaar een Playstation 3 maar ik vind het aanbod aan spelletjes zo enorm tegenvallen. We hebben kinderen in de leeftijd van 7 tot en met 16 jaar en vooral voor de jongsten vind ik de PS3 spelletjes veel minder. Daarentegen wil jongste heel graag een WII en is hard aan het 'sparen' ervoor.
Ik zit dus ook te dubben er eentje aan te schaffen voor sinterklaas (voor allemaal samen en dan verder niets). Maar aan de andere kant vind ik 2 van die spel-apparaten ook weer wat te veel van het goede. Oudsten willen liever de PS3 houden (veel meer mogelijkheden). Maar voor de jongsten zijn er veel leukere en betere spellen te krijgen voor de WII. Lastig...

Nasha the first

Nasha the first

19-10-2008 om 19:32

Hier

ook een PS2, maar zoon wil ook graag een Wii....hij is vrij prijzig dus eerst dachten we, we verkopen de PS2....maar aan de andere kant, hij heeft daar een Buzz spel op dat wij ook helemaal geweldig vinden.....we hebben besloten het anders te doen.....normaal doen wij niks met Kerst, alleen met Sint.....maar einde van het jaar komen de eindejaarsuitkeringen weer en vanwege de fusie van mijn werk met een andere grote organisatie komt ook daar wat geld van vrij.....dus straks kopen wij de Wii voor de Kerst, en dan is hij meteen voor allemaal!

Mary-Jane

Mary-Jane

19-10-2008 om 21:01

Erg leuk!

Jongste van 10 heeft hem vorig jaar bemachtigd na een jaar sparen: combinatie van de accessoires en een spelletje van de sint krijgen en opeens 15% korting wegens nieuw werk van haar zus. Wordt hier veel gebruikt, meer dan de playstations (we hebben een 2 en 3). Favorieten zijn WiiFit, Mario Party en Zelda (heerlijk spelletje voor mij).

Merla

Merla

19-10-2008 om 21:37

Huh pelle, kan dat dan?

PS2 spellen op de PS3?????? Weutikveul! Kan dat dan?
Ja, misschien wel oenig hoor, maar wij hebben nooit een PS2 gehad. Tot vorig jaar hadden wij alleen een PC en daar deden de kids dan spelletjes e.d. op. Als je dan een PS3 koopt ga je dus niet zo gauw PS2 spellen kopen toch? Nooit bij stilgestaan! Maar dat kan dus wel?
OK ga ik gelijk op marktplaats kijken....
Maar ja, jongste wil wel erg graag een Wii... en eerlijk gezegd had ik vorig jaar ook liever dat we een Wii kochten dan een PS3. Maar Merlaman wilde met alle geweld een PS3 omdat die zoveel verschillende mogelijkheden heeft waaronder ook foto's e.d. (vraag me verder niets want ik weet het niet... maar vind het ding wel geweldig als ik het zie. weet alleen totaal niet hoe hij werkt. Krijg hem zelfs amper uit...) En verder lijtk mij die Wii eerlijk gezegd ook wel wat. Vooral de Wii fit Ben er dus nog niet uit... Maar ga zeker op jacht naar goedkope PS2 spellen (als die idd ook op de PS3 gespeeld kunnen worden) Eerst maar eens naar Vraag en aanbod dus...

Merla

Merla

19-10-2008 om 22:47

Nou ja zeg! (beetje ot)

Ik ben even in het archief gaan zoeken Pelle en stuitte daar op een draadje waar ze het ook even hadden over een speciale lijst op internet waarin zou staan welke ps2 spellen ook op de ps3 konden. Toen ben ik gaan googlen en kwam op ' http://nl.playstation.com/help-support/ps3/games/detail/item83063/Speelbare-software-voor-PLAYSTATION-3/ uit '
Tja, wat hebben wij nou voor eentje een 40 of een 60 GB? Dus even via skype Merlaman gevraagd (jaja zo communiceren wij af en toe hier thuis ) blijken we zelfs een 80 GB te hebben en toen ik hem vertelde dat de ps2 spellen dus ook op onze ps3 konden, bleek hij dat dus allang allang te weten! Pfff goeie communicatie hebben wij hier he? En ik al die tijd maar mopperen en klagen over het feit dat die ps3 voor de jongsten hier niets was omdat er zo weinig spellen te krijgen zijn. En hij maar niets zeggen.... GRMBL Nu blijken er ook heeeeel veel van die spellen via de ps3 gedownload te kunnen worden. (schijnen ze hier thuis allang voor zichzelf te doen, maar niet voor de jongsten dus. en ik heb er geen verstand van dus ik wist van niets.... *mopper de mopper*) Dus voorlopig ga ik geen nieuwe ps2 spellen erbij kopen Eerst maar eens goed kijken wat alle mogelijkheden nou precies allemaal zijn dan.

Maylise

Maylise

19-10-2008 om 23:49

Lastige keuze

Wij hebben een wii en een playstation 2 (en waarschijnlijk over een paar maanden een playstation 3) en ik zou het erg lastig vinden om een keuze tussen die twee te maken omdat ze allebei toch een hele andere spel ervaring bieden. Voor de PS2 kan je inderdaad super goedkoop spelletjes krijgen tegenwoordig dus wij hebben inmiddels ook een hele stapel. Spellen voor de wii zijn duurder, ook tweedehands zijn ze best prijzig. Het interactieve van de wii is natuurlijk erg leuk. Ik vind de Wii denk ik vooral leuk als je veel samen met andere spelletjes wilt spelen. De ps2 is beter als je juist veel alleen wil spelen.
Op de PS2 heb je meer soorten verschillende spelletjes maar de wii biedt een veel uniekere spel ervaring. Lastige keuze dus.
Ik weet eigenlijk niet wat ik in jullie geval zou doen, waarschijnlijk doorsparen voor de wii en dan dus beiden in huis hebben.
Maar waarom vraag je niet aan de kinderen wat ze liever hebben? Dan kun je hun gewoon laten kiezen.
Hier wordt met allebei wel veel gespeelt. Mijn zoon van 9 vindt allebei even leuk en mijn dochter van 12 heeft liever de wii als ze mag kiezen. De grotere jongens geven de voorkeur aan de playstation 2 hoewel ze de wii ook leuk vinden. Nu komt er aan het eind van het jaar waarschijnlijk een PS3 bij (men is aan het sparen)

Maylise

Merla en ntf

Op dit moment heeft de Wehkamp een mooie aanbieding... Volgens mij kan je hem nergens goedkoper krijgen.
Ik heb afgelopen weekend via kieskeurig.nl een Wii bemachtigd voor 220 euro maar daar zat wel een engels stekker aan. Ik kreeg als service een adapter erbij. Garantie gewoon hetzelfde als met een NL stekker. Wie weet hebben ze hem nog.

Guinevere

Guinevere

20-10-2008 om 21:07

Wii spel van de reclame

Wie weet er trouwens voor mij hoe dat wiispel heet dat ik laatst in een reclamespot zag? Het was iets met `Blob` ofzoiets. Mijn zoontje wil die graag hebben van Sinterklaas en ik kan het niet meer terugvinden...

Annelies B.

Annelies B.

20-10-2008 om 22:25

Pisa ...

... bedankt voor de tip.
Hier is ook stevig gespaard om een Wii te kunnen kopen.
En met deze aanbieding is dat helemaal leuk.
Als het goed is komt hij woensdag.
Zoonlief slaapt al, dus heb ik een printje van de bestelling gemaakt en die hang ik zo z'n tv.
Wil hem morgenvroeg wel eens zien ....
Ik denk dat we niet uitslapen )

Annelies

Budgetgaming

Op www.budgetgaming.nl kun je zien waar de wii (en spelletjes) op dit moment het goedkoopst is.

The blob

Guinevere, het heet the blob en is te koop bij allerlei zaken. Online staat ook nog een versie, dat is de eerste versie die de scholieren van de HKU maakten, kun je vast proberen, al is de gameversie toch wel wat anders, las ik.

Verder is de Wii LEUK!

Manlief en ik spelen elke dag! Tennis is het nu nog, maar we hebben ook de Wii fit met balance board en skiën, balanceren, yoga en workout, die moet wat vaker in gebruik, maar we tennissen het meest!

Annelies B.

Annelies B.

22-10-2008 om 22:21

Jawel pelle ...

... er zit ook een nunchuck bij.
Zoonlief is hotteldebottel, zo blij. ))))))

Dochter wil nu ook, en gaat voor zichzelf een remote controller kopen. Bij Bart Smit kun je die nu samen met wii Play kopen voor € 49,95.

Annelies

Faith

Faith

22-10-2008 om 22:25

Maar

gaan jullie nou ook echt wii-fitten? Het lijkt mij erg leuk, maar het risico dat het apparaat uiteindelijk in de kast belandt.... is natuurlijk groot. Is Wii-fitten leuk? en intensief? Draagt het bij tot je fitheid?? Faith

Ilona

Ilona

23-10-2008 om 09:49

Kortingskoopavonden

Op internet zijn veel aanbiedingen te vinden, maar vergeet de extra koopavonden bij bijvoorbeeld Marskramer (15% korting) en Bart Smit (15%, hardware 10%) niet. Dan koop je 'om de hoek', geen verzendkosten.
Wij hebben bij de marskramer de wii met wii play in een pakket besteld, normale prijs daar 279,-, met de 15% korting 237 euries! Wat zullen de kinderen zijn in december (en wij ook!!).
Groet,
Ilona

Faith

Ik heb ook een wii fit balance board en vind het echt super. Vooral de combi Yoga en Muscle vind ik leuk. Of je er echt fitter van wordt weet ik niet maar het is wel voor het hele gezin leuk om te doen.
Groeten Lieuwkje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.