Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Niny

Niny

15-02-2010 om 21:21

Grr hyves

Dochter van 12 logeert bij een vriendin. Ze kijken samen even op Hyves en dochter ziet dat een klasgenoot (meisje met wie ze het niet goed kan vinden) haar een vervelend krabbeltje heeft gestuurd. Ze heeft het meteen verwijderd, maar ik kon merken dat het haar toch geraakt had.
Ik heb zelf heel wat afgetobd met vriendinnen/leeftijdsgenoten toen ik zo oud was en ik vond toen dat mijn moeder en oudere zus daar niet goed op reageerden (maar welke puber vindt dat wel...).
Voor mijn dochter wil ik het graag goed doen. Ik wil het niet te groot maken, ten slotte is het een kind dat ze zelf niet zo mag, maar ik wil het ook niet bagatelliseren.
En dan: hoe werkt dat met Hyves? Iemand stuurt je een lullig berichtje, stuur je dan een boos/gevat antwoord? Negeer je het gewoon?

Ik ben benieuwd wat andere puberouders hiervan vinden.

Niny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Niny

Niny

15-02-2010 om 22:08

Pelle

Hoi Pelle,
Ik heb zelf ook een Hyvespagina en ik mag van mijn dochter alles zien, dus dat is het probleem niet.
Ze moet dit meisje inderdaad snel blokkeren, alleen heb ik het gevoel dat het daar niet mee 'weg'is, snap je?

Nou ja, ze is mijn oudste en ik wil haar misschien teveel beschermen. Voor hetzelfde geld is zij het als ze morgen terugkomt al lang en breed weer vergeten...
Niny

Maxime.M

Maxime.M

15-02-2010 om 23:53

Vragen

hoi,

Het beste zou natuurlijk zijn dat je dochter morgen (is het een vriendinnetje van school?) gewoon aan dat meisje zegt/vraagt waarom ze dat geschreven heeft? Mijn dochter heeft dat dus gewoon een keer gedaan, de 'vriendin' schrok zich rot. Maar goed, dochter durft dat wel, als hetzelfde bij mijn zoon zou gebeuren zou hij dat zeker niet durven. Ik zou dan denk ik wel aansturen op blokkeren en verwijderen, zo'n kind hoeft niet als vriend op je pagina te staan.

Maxime

Aanpakken

Hier ook wel eens gehad, dochter had wat onenigheid met een 'vriendin', die vervolgens allerlei akeligs op de pagina van dochter plaatste. Wat ik van mijn zus (docent) heb geleerd: voor het verwijderen van het berichtje (en de vriend) het bericht even printen. Als het echt pesten is en de meiden zitten bij elkaar in de klas, printje aan de mentor geven. Zitten ze niet bij elkaar in de klas, printje aan de ouders geven. Helpt dat niet, kun je nog op de "dit is niet okee" knop drukken.
Dochter was van school veranderd en een jongen uit de oude klas had een pagina aangemaakt over die klas. Er stonden foto's op van mijn dochter met rare onderschriften. Ik heb de ouders gemaild, maar die reageerden niet. Dus op de "niet okee" knop gedrukt, veldje ingevuld en binnen twee dagen was de pagina uit de lucht.
Zus geeft voorlichtingsavonden aan de ouders van haar mentorkinderen en iedere keer weer blijkt dat die ouders geen idee hebben wat er allemaal gebeurt. Zus heeft zich als vriend laten toevoegen bij al haar kindertjes, dus die kan op al die pagina's. Ze print alles uit wat onaangenaam is en leest dat anoniem voor op die voorlichtingsavonden. Die ouders schrikken zich een ongeluk! Want uit de context blijkt heel vaak dat hun eigen engeltje ook niet zo brandschoon is!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.