Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Niny

Niny

16-04-2009 om 00:16

Habbo - is het wat?

Mijn dochter van 10 wil heel graag Habbo. Een klasgenootje heeft het ook, en dan kunnen ze met elkaar contact hebben, het lijkt haar helemaal te gek.

Nu heb ik ooit wel eens vervelende dingen over Habbo gehoord - kinderen die elkaar letterlijk bestalen (om echt geld dus).

Wie weet er meer over Habbo?
Alvast bedankt,

Niny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Niny

Niny

16-04-2009 om 09:27

Pelle bedankt

Dag Pelle,

Die truc van het tellervakje leeglaten kende ik nog niet, ik vul dan meestal 99 in maar dan vind je niets.

Ik heb een aantal draden over Habbo doorgeworsteld en het is me nu wel duidelijk: geen Habbo voor mijn dochter. Ze zal wel teleurgesteld zijn maar ik denk dat ik het haar goed kan uitleggen.

Niny

Niny

Niny

16-04-2009 om 16:07

Update

Dochter was, zacht uitgedrukt, niet blij. Dat duurde gelukkig niet zo lang en nu zit ze gezellig bij me aan tafel te tekenen.

Het valt soms niet mee!

Niny

Niny

Niny

17-04-2009 om 10:05

Nikus

Nikus,

Je schrijft dat je Habbo niet aanbeveelt. Waarom precies? Ik had zelf het gevoel dat ik het mijn dochter niet zo goed kon uitleggen, ze wil zelf alleen met het ene vriendinnetje dat op Habbo zit kletsen, maar uit alles wat ik gelezen heb denk ik dat 1 op 1 bij Habbo niet goed mogelijk is. Is dat ook jouw motivatie?

Groet,
Niny

MaximeM

MaximeM

17-04-2009 om 11:43

Of skype

Hoi,

Wat mijn zoon hier heel leuk vind is kletsen op skype met een vriendje en dan eigenlijk samen surfen op het internet. Dus pagina's bekijken en spelletjes doen op spelen.nl. Leuker is het natuurlijk om in het echt met je vriendje af te spreken, maar soms na het eten kunnen ze nog even kletsen.

Maxime

Niny

Niny

17-04-2009 om 12:14

Ik snap het ook wel

We hebben het er nog even over gehad, en ze wil dus graag kletsen met haar vriendin en kamertjes inrichten, want dat is zo leuk. Mijn dochter is een heel 'intens' kind (weet niet of ik dat goed uitdruk zo): ze kan zich volledig op iets storten, ze maakt nu ook tientallen tekeningen over Habbo, heeft gisteren nog een hele tijd liggen snikken (hoorde ik van oudste dochter, ik hoorde het zelf niet want ze slapen op zolder), alles staat nu in het teken van Habbo. En toch geven we niet toe. We hadden haar al eerder beloofd dat ze Hyves mag als ze naar groep 7 gaat, dat kunnen we toch beter in de gaten houden.
Bedankt voor jullie reacties in elk geval!

Niny

mirreke

mirreke

18-04-2009 om 03:01

Alex, enige goede reden?

Wat jij noemt vind ik een hele goede reden om een kind geen Habbo en vergelijkbare 'spellen' te laten spelen, maar ik vind het zeker niet de enige reden. Wat Nikus noemt vind ik zeker net zo belangrijk en eigenlijk de belangrijkste aanleiding namelijk het feit dat het spel leeft en doorgaat als jij er niet mee bezig bent. Daardoor krijgt een kind de drang om zoveel mogelijk Habbo te doen, uit angst dat je iets mist, en omdat je erbij wilt zijn. Dit vind ik het enorme verslavende eraan, zeker als een kind daar gevoelig voor is.
Ik had vroeger een enorme hekel aan die tamagotchi's, een soort elektronisch huisdiertje dat er volgens mij uitzag als een ei aan een sleutelhanger, en waar je 24/24 voor moest zorgen. Dus ook als het kind er niet mee bezig was moest het eigenlijk aan dit wezen denken, omdat dat beestje dood kon gaan of wegkwijnen vanwege aandachttekort. Furby's idem. Het kind kan dan niet meer spontaan besluiten te stoppen met spelen, er is iets buiten het kind dat het dwingt ook als het kind iets totaal anders aan het doen is.
Ik voel een vergelijkbare ergernis bij die online games, los van het feit dat kinderen op dergelijke sites zo kwetsbaar zijn. Dergelijke dingen trekken aan je, het is niet slechts één van de vele leuke mogelijkheden die passief liggen te wachten totdat een kind besluit ermee te gaan spelen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.