Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Nikus

Nikus

17-02-2009 om 14:25

Help

Inmiddels ben ik er sinds gisteren achter dat mijn zoon op runscape zit (dat wist ik op zich wel) en dat hij daar kan chatten met wildvreemde volwassenen.

Nu is er al regelmatig gevraagd om zijn persoonlijke gegevens en heb ik zoon lief om zijn inlioggegevens gevraagd.

Die weigert meneer te geven en zo ben ik niet in staat om fatsoenlijk te onderzoeken wat runscape exact behelst.

Op mijn dreigement dat de pc een half jaar uitgaat haalt meneer zijn schouders op.

Kan iemand me helpen met informatie over runscape en hoe ik het moet aanpakken?

Zoonlief heeft a.s.s. en is 11 jaar.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

17-02-2009 om 16:03

Blokkeren

En je kunt natuurlijk altijd nog de website blokkeren. Ten minste, is het een website? Gelukkig nog geen ervaring met runscape, wel met tribalwars (inmiddels geblokkeerd).

S4 league

Wie kent dit spel? Hier zit ook een chatbox naast. Ik kan er echter niet veel over vinden op internet.

Runescaperes

Runescaperes

17-02-2009 om 17:05

Account-management

Op de homepage van runescape zit een knopje account, daar kan je kiezen voor account management, op de pagina die je dan krijgt staat helemaal onderaan recover een password.

Ik heb dat zelf nog nooit gedaan maar ik ga er vanuit dat ze dan je password naar je email adres sturen. En als je daar dan wel bij kan, heb je zijn password.

Het is trouwens een spel voor 13-jaar en ouder, mocht je zoon willen blijven spelen zou je hem toestemming kunnen geven om alleen op de quick-chat worlds te mogen spelen, ik meen dat je tot een bepaalde leeftijd zelfs niet op een andere world mag inloggen, maar ja dan moet je wel je eigen leeftijd opgeven.

Quick chat worlds, zijn plekken waar je niet kan typen maar alleen vooraf geprogrameerder zinnen kan gebruiken.

Ik weet alleen niet zeker of vrienden die in andere werelden zitten dan wel normaal tegen hem kunnen typen.

Nou, ik wens je succes.

Lamari

Lamari

19-02-2009 om 15:32

Over runescape

Hoi Nikus,

Runescape is in mijn ogen een tamelijk onschuldig spel. Ik heb het zelf een tijdje gespeeld, samen met de kinderen en ik heb eigenlijk nooit iets vervelends meegemaakt.

Verder zijn er duidelijke spelregels en is het niet moeilijk om andere spelers aan te geven bij overtredingen en op de chat zit een filter dat veel slecht taalgebruik tegenhoudt.

Oja, handel tussen echt en virtueel geld en goederen kan eigenlijk niet. Het is in het spel niet mogelijk om ongelijkwaardig te handelen. Je kan niets weggeven.

LaMari

LaMari

19-02-2009 om 17:42

Nikus

Hmm, misschien is het inderdaad een ander spel, of het gaat om relatief kleine bedragen, in het spel dan. In iedergeval mogen mijn kinderen dat ook niet hoor, echt geld betalen voor nep geld. Zijn ze nou helemaal.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.