Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

assepoesje

assepoesje

15-11-2008 om 12:25

Help- nintendo ds en edge kaart

we hebben een nintendo ds en een Edge kaart aangeschaft (krijgt dochter kado op 6 dec.) Ik ben nu aan het proberen om een aantal gedowloade spellen hierop te installeren. Maar digibeet als ik ben, kom ik er niet uit (en partner KIJKT er niet eens naar: die kreunt en steunt al bij voorbaat). Ik heb al flink gesurfd over the Internet op zoek naar info..., maar helaas.
We hebben: een kaart (die in de nintendo past); deze past in geen enkele ingang van onze computer, daarom heb ik het sd kaartje in de bijgeleverde "usb-stick" (T-flash) gedaan.
Ik heb van de Edge-site iets gedownload, vervolgens uitgepakt en gekopieerd naar het sd kaartje (in de usb stick).
Van (site) Pirate Bay (gehoord van kennis) heb ik een aantal bestanden gedownload, allemaal [NDS] .zip
Die heb ik (ná kopieren van dat edge-bestand) gekopieerd naar de sd in (flash) stick. Maar... als ik vervolgens de sd in de nintendo-kaart stop, dan gebeurt er niks: hij geeft alleen een edge,dat -melding op het opstaande schermpje. (Dus het benodigde edge.dat stat er blijkbaal wél op).
Al verschillende keren alles er af gegooid, weer opnieuw begonnen, uit: kaart opnieuw er in, kaart er uit, enz enz.
Ik had er een origineel spel bijgekocht: die doet het wel in de nintendo.
Vanmorgen heb ik het geprobeerd met een .rar spel (die had ik 1e instantie niet gedownload omdat onze computer een “kan ik niet lezen-icoon” geeft, bij de zip-maojes is er wel een echt mapje zichtbaar. Ook rar doet het niet. Ook heb ik één .zip spel naar de stick gekopieerd en vervolgens op de stick uitgepakt: ook geen resultaat. Zucht: tijdrovende klus en ik weet intussen niet meer wat ik nog kan verzinnen. Wie o wie heeft ervaring ??
Heb ik foute spellen gedownload (ik zag in een ander draadje ook www.ndash.eu, maar heb nog geen tijd gehad daar iets van te downloaden, moet allemaal zonder dochter in de buurt). Of moet er met de bestanden na downloaden nog iets gebeuren ??
Heb ik edge niet goed geïnstalleerd ?
Help !!! (Wat een geluk dat ik hier nu eens niet op 4 dec. mee begonnen ben, is doorgaans meer “mijn stijl”

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
assepoesje

assepoesje

16-11-2008 om 13:40

Ik heb 't

voor iedereen die hier komt zoeken en net zo'n "wizzkid" is als mij...
Inderdaad: alles was nog ingepakt of niet goed uitgepakt. Dus, tip: eerst winrar (uitpakprogramma) downloadeen én van de edge website een bestandje (staat aangegeven op de verpakking).
Edge moet eerst worden uitgepakt en edge.dat kopieer je naar de sd kaart.
Ook de gevonden spellen moeten eerst worden uitgepakt. Tussen alle bestandjes in het uitgepakte mapje zit een document met achteraan .nds
Dit is wat je kopieert naar het sd kaartje. Schrik niet als er van die "ik herken dit niet" -icoontjes staan. De Nintendo kan ze wel lezen
Dank aan mijn "redder in de nood" die gisteren een uurtje mee keek
Nu helemaal verslaafd aan het zoeken en verzamelen naar leuke spellen. Als iemand toevallig weet waar ik Ice Age kan vinden ?

Ellen

Ellen

17-11-2008 om 11:23

Assepoesje

Heb je al gekeken op www.nds-roms.com?

assepoesje

assepoesje

17-11-2008 om 21:22

Ellen, dankjewel!

Hoi Ellen
hier op allerlei kladjes met handige tips van Ouders Online over nintendo's, kaarten en beschermhoesjes: had ik ook nog tussendoor een paar namen van sites gekriebeld staan.
Ik was begonnen (van iemand anders gehoord) op www.thepiratebay.org Handig aan deze site is dat je een zoekterm kunt ingeven. Maar er staat verder weinig informatie bij.
www.ndash.eu heb ik een paar keer geprobeerd, maar ik snapte er niks van.
www.romsite.net leuke site, maar je mag hier maar 2 spellen per dag downloaden (gratis). Als laatste kwam ik op jouw tip: www.nds-roms.com superhandig en inderdaad Ice Age gevonden. Aanrader inderdaad.
thanks, grtjs

assepoesje

assepoesje

18-11-2008 om 21:51

Inderdaad ellen

de laatste dagen ben ik echt halve dagen en avonden "onbereikbaar" geweest, eerst puzzelen met de edge-kaart en toen zoeken naar spellen... Ik werd er behoorlijk hebberig van: en misschien staat op díe site nog iets leuks, of op díe ? Ik ben nu echt gestopt met zoeken, heb ook al ruim 130 spellen verzameld. Handig om bijv. tegen de tijd dat we (in de zomervakantie) de lange weg naar Italië gaan rijden, een kaart met totaal nieuwe spellen te maken, vind ik nu al leuk
Wel heb ik nog een lijstje met een stuk of 10 titels van de romsite.net Na 2 downloads geeft ie steevast de melding: nee, je hebt je maximum voor vandaag binnengehaald. Geeft niks, ik heb de nummers genoteerd en zo kan ik ze nu in supersnel tempo vinden en opslaan.
PS: E of EU daar was ik idd al achter (gelukkig), volgens mij ook door de draadjes op deze site superhandig Ouders Online !! Vaak mijn redder in bange dagen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.