Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Pelle

Pelle

02-07-2009 om 21:30

Help! nog eens de hyperlink in excel

Ik heb al eerder hier iets gevraagd over hyperlinken in excel, ik kreeg toen een link naar: http://office.microsoft.com/nl-nl/excel/HP100963041043.aspx#RemoveHyperlink maar ik kon toen volstaan met per keer de hyperlink verwijderen. Toch loop ik weer tegen hetzelfde probleem. Ik moet heel veel kopiëren en plakken vanaf de ene excel naar de andere en telkens komen er hyperlinks mee. Er zitten namelijk ook emailadressen bij maar ik wil dus NIET dat die hyperlinken, ik wil ze ook gewoon niet onderstreept etc.

Eigenlijk wil ik nu in alle excelpagina's die ik heb (dus de oude en de nieuwe) in 1x alle hyperlinken verwijderen. Het lukt gewoon niet met die site hierboven want ze staan op de vreemdste plekken en er staat vaak ook nog niet eens tekst in dat hokje. Het is ook heel irritant want elke keer opent zich een emailtje als ik erin bezig ben. Help!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tegelijk

Meerdere hyperlinks tegelijk deactiveren

Typ het getal 1 in een lege cel en klik vervolgens met de rechtermuisknop op die cel.
Klik op Kopiëren in het snelmenu.
Houd CTRL ingedrukt en selecteer de hyperlinks die u wilt deactiveren OF nu kun je ook in één keer het hele blad selecteren door op de cel die boven de 1 en naast de A staat te klikken.
Klik op Plakken speciaal in het menu Bewerken.
Klik onder Bewerking op Vermenigvuldigen en klik vervolgens op OK.
Nu verdwijnen in één keer al je hyperlinks

Je selecteert het hele blad en drukt op kopiëren en vervolgens bij plakken speciaal kies je voor formules en getalnotaties. Hij is dan wel een tijdje aan het stampen, maar dat werkt wel. Je moet er wel voor zorgen dat je eerst via extra->autcorrectieopties->autoopmaal tijdens typen-> hyperlinks uitvinken.

Excel 2003

>Ik heb geen excel2007

ik ook niet (2003), maar dit kon al in excel97. Als je klikt op plakken speciaal krijg je een aantal mogelijkheden om aan te vinken.Heb je wel eerst een blad geselecteerd en op kopieren geklikt, anders doet hij het ook niet.

Je moet trouwens niet boven A1 staan, maar op het lege vakje boven de 1 klikken, zo selecteer je een heel blad.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.