Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

bibi63

bibi63

13-01-2010 om 15:55

Help: password pc xp

Onlangs heb ik het password van mijn account op mijn PC (Windows XP) gewijzigd. Dat kan heel gemakkelijk via het configuratiescherm. Echter het password is vrij lang (voornaam spatie achternaam) en nu blijkt bij het inloggen dat ik veel minder ruimte heb (iets van 10 of 12 karakters kan ik invullen terwijl mijn password er minstens 15 heeft. Wat is dit nu voor ongein en nog belangrijker: hoe los ik dit op....!!!
Groetjes,
Bibi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

13-01-2010 om 17:16

Heb je nog een ander account?

Als iemand anders op dezelfde PC kan inloggen (als administrator, dus hij/zij moet wel alle rechten hebben) dan kan die jouw password wijzigen.

Verder zou ik het niet weten, ik heb hier nog nooit van gehoord.

Succes, Margje

Rob

Rob

13-01-2010 om 19:17

Probeer eens

Als andere tip niet werkt.
1 - door te typen ook al lijkt je niet verder te typen
2 - stop met typen als je niet verder kan ( dus na 10 of 12 letters)
3 - Zoek op Hiren bootcd, brand de cd en start er van op, daar staan tools op om je wachtwoord te resetten.
Rob

Opstarten als administrator

start de p.c. op in veilige modes (F8 indrukken tijdens opstarten). Als je dan opgestart bent zie je buiten je eigen account ook nog een adminstrator account die als je normaal opstart onzichtbaar is. Als je dit nooit beveiligd hebt (wat bijna niemand doet die xp heeft) kun je er zo in (zonder wachtwoord). Dit admintrator account is de 'baas' over jouw account. Dus log zo in en verander dan in het congiguratiescherm het wachtwoord van je eigen account (of even helemaal zonder tot je weer in je eigen account bent).
Ik ben op deze manier al in een heleboel xp-p.c.'s die helemaal 'vast' zaten gekomen en 't is nog nooit mislukt.
groeten albana

bibi63

bibi63

19-01-2010 om 16:24

Albana

Jouw optie leek mij een goeie, maar het lukt niet.... Als ik F8 indruk bij het opstarten krijg ik wel een scherm waar ik voor verschillende opties kan kiezen, maar niet een optie 'administrator'. Waar moet ik voor kiezen?
Groetjes,
Bibi

Pollewop

Pollewop

21-01-2010 om 21:31

Rob

Rob

22-01-2010 om 20:21

Veilige modus of safe mode

Moet je kiezen uit de lijst.
Rob

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.