Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Hoe krijg ik een you tube filmpje in een powerpoint presentatie?

Ik was dochter ana het helpen met haar spreekbeurt. Over Abba gaat het. Wilde ze natuurlijk een youtube clipje in haar presentatie! Maar ik krijg het niet voor elkaar. Heb nu wel een URL in de powerpoint staan, die als je er op klikt het goede filmpje in youtube opent, maar liever willen we het filmpje natuurlijk IN de presentatie, met roze achtergrond enal. Heb wel wat handleidinkjes op het internet gevonden (iets met een speciale toolbox, moet je op een nijptang klikken, en dan een flash object selecteren. maakt ie ook een mooi rechthoekje aan. Dan verbouw ik de link van het filmpje een beetje (zodat er geen 'watch' meer instaat) en die plak ik bij de properties van dat rechthoekje achter 'movie'. Ik save de handel en start een slide show.

Ziet er allemaal prachtig uit, maar alle Abba filmpjes die ik geprobeerd heb (wel een stuk of 4) willen niet afspelen, ze geven allemaal een foutmelding van het genre 'deze video is niet beschikbaar' (wel een mooi youtube 'windowtje' in de powerpoint, dus ik heb wel iets goed gedaan)

Iemand enig idee wat ik fout doe??

Ingrid

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
maan.

maan.

23-03-2010 om 18:17

Downloaden?

Ik heb geen verstand van powerpoint, maar mij lijkt dat je niet de link nodig hebt maar wel het filmpje zelf?

Het filmpje van youtube kun je downloaden via de site www.mediaconverter.org dan krijg je vervolgens een mailtje met daarin de link waarmee je het filmpje kunt opslaan op je pc.

Hoe dan verder te gaan daarmee kan ik je niet helpen, misschien iemand anders?

Hermiena

Hermiena

24-03-2010 om 09:25

Downloaden

Via http://youtubedownload.nl/ kun je de url invoeren en dan krijg je een filmpje wat je kunt opslaan op je pc en vervolgens in je powerpoint kan plakken.

Maxime.M

Maxime.M

24-03-2010 om 15:28

Vixy

Hoi,

Als het nou via youtubudownload niet lukt (staat me iets van bij dat ik dat onlangs heb geprobeerd via die site en dat lukte niet) mij is het wel gelukt een filmpje op te slaan via vixy; http://vixy.net/ gewoon de url in het bovenste vakje zetten en dan kan je 'm downloaden en op je computer opslaan. Vervolgens het filmpje in de powerpoint zetten.

Maxime

IngridT

IngridT

25-03-2010 om 14:20 Topicstarter

Niet gelukt, maar toch bedankt! l

Ik heb idd het filmpje gedownload, maar ik kreeg het nog steeds niet werkend in powerpoint. Bij het downloaden kon ik kiezen uit gruwelijk veel file extensions, en ik heb vast een verkeerde gekozen, maar had geen tijd en zin om ze allemaal te proberen.

Enfin, dochter is NU haar spreekbeurt aan het houden en gaat op het digibord 'gewoon' vanuit haar powerpoint even over op Youtube om het filmpje te showen. Dan maar iets minder professioneel (het is nog maar groep 4, lol! Ze maakt sowieso al de blits door op het spiksplinternieuwe digibord helemaal los te gaan met haar presentatie, die door haar grote broers volledig over-the-top is gepimpt met een overdosis op alle mogelijke wijze invliegende plaatjes en teksten. Om over de geluidseffecten maar niet te spreken...ze hebben zelfs gezorgd voor een ingeblikt applausje aan het einde...hahahaha!)

IngridT

IngridT

25-03-2010 om 14:21 Topicstarter

Oh, enne...

ik zal die Vixy onthouden voor een volgende keer, die tip kwam net iets te laat, ze had haar USB stickje al mee naar school..

Paddington

Paddington

31-03-2010 om 12:02

Een andere tip is nog

een add-on in firefox, werkt heel goed.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.