Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

leek

leek

07-05-2010 om 17:47

Hoe @ toets intypen nieuwe laptop?!

Ik heb zojuist een packard bell netbook gekocht en ben dat aan het installeren.
De @ toets doet het echter niet zoals "normaal" (shift ingedrukt houden en de 2 intoetsen). In de gebruiksaanwijzing kan ik het niet vinden en op de site van Packard belle ook niet.
De online winkel waar ik het gekocht heb heb ik een mail gestuurd maar zijn pas vanaf as Maandag weer te bereiken.

Wie helpt me? Bij voorbaat heel veel dank!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

07-05-2010 om 19:23

Instellen van je toetsenbord...

Die moet op verenigde staten internationaal staan....kun je zien door op je toetsenbordje in de onderste balk rechts te gaan staan met je muis...

leek

leek

07-05-2010 om 21:48

Nasha en pelle

Bedankt voor jullie reakties.

Nasha, het lijkt me sterk dat hij op ver staten staat omdat ik de laptop in nederland gekocht heb en alles Nederlands is, maar ik ga het proberen.

En Pelle, mocht het dat niet zijn dan ga ik jouw tip uitvoeren. Ik weet alleen niet of er Word op geinstalleerd staat. Kun je dat zelf installeren mocht het er niet op staan en hoe dan?

Nasha 1st

Nasha 1st

07-05-2010 om 22:35

Psies.....

Wij hadden het namelijk ook met deze laptop, die stond ook niet goed....hij moet dus op Verenigde staten internationaal staan....In de onderste balk rechts zie je als het goed is een toetsenbordje staan. Zet je aanwijzer daar even op en lees wat er dan staat....

Nasha 1st

Nasha 1st

08-05-2010 om 11:46

Noou...

hoeft niet, want zoals ik al zei, ik heb het opgelost door hem op verenigde staten internationaal te zetten, dan doen alle tekens het op de plek waar ze staan....

leek

leek

08-05-2010 om 12:05

Reaktie

Ik ga er zsm mee ad slag hetgeen misschien pas over een paar dagen kan.
Ik hoop maar zo dat hij inderdaad door iets in te toetsen gewoon werkt. Duim Duim. Ik laat het zsm weten.

Zo moet het zijn

onder in de blauwe taakbalk (waar ´start´ links staat, daar staat rechts een vierkantje met daarin NL of EN -hier moet NL staan, en daarnaast staat een afbeelding van een toetsenbordje, als je daarop klikt moet er staan VS int.

Er zijn ook toetsenborden, zoals de mijne, waar nog voor de cijfer 1 (links) bovenaan de @ staat, dan staan de instellingen in de taakbalk op (vierkantje) NL en NL (achter het toetsenbordje) allerlei symbolen staan dan ook op een andere plek dan gewend ..

Wat je ook kunt doen is de control en shift samen indrukken

loslaten, dan shift 2, kans is groot dat je dan wel het @ krijgt!

leek

leek

09-05-2010 om 10:53

Gelukt! maar...

Gelukt door inderdaad rechts onderin iets aan te klikken en vs internat. aan te klikken! Heeeeel veel dank!!!!!
Helaas `schiet`ie telkes terug op de ned. zodat ik weer de " toets niet kan gebruiken. Ik ben er inmiddels achter dat ik dit in het configuratiescherm definitief zou kunnen veranderen maar ik weet dus niet wat en waar ik daarvoor in het configuratiescherm aan moet klikken. Dus als iemand dat ook weet dan hoor ik dat graag.

Nasha 1st

Nasha 1st

09-05-2010 om 12:05

Windows 7?

Ga naar config scherm
klik op klok, taal en regio
onder land en taal klik je op toetsenborden.....
Dan op de knop toetsenborden wijzigen
Bij standaardinvoertaal zoek je nu: Nederlandds (Nederland) - Verenigede Staten (internationaal)
Klik op toepassen en ga er uit door steeds op ok te klikken

leek

leek

10-05-2010 om 20:14

Dank!

Bedankt Nasha! Het werkt!

Nasha 1st

Nasha 1st

10-05-2010 om 22:45

Geen dank, graag gedaan

succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.