Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

*madelief*

*madelief*

22-02-2010 om 12:57

Hoe veel tijd per dag achter computer/nintendo/t.v.?

Het loopt hier op het moment een beetje de spuigaten uit; dochterlief zit het liefst de hele dag achter de nintendo, de computer of de t.v. Ik moet hier echt afspraken over gaan maken met haar. Wat is redelijk? Hoe lossen jullie dit op?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mirreke

mirreke

22-02-2010 om 13:04

Afspraken maken

Onze kinderen mogen een uur per dag op de computer (via Timeslot, heel handig), en de televisie mag vanaf zes uur 's avonds aan. Daarna eten we meestal, dus ik denk dat ze ook een uur per dag tv kijken, behalve dan op zaterdagochtend, dan mag het ook. De nintendo wisselt heel erg. Telkens als ik denk dat dat ook aan banden gelegd moet worden is hij ineens minder in trek en ds'en ze dagenlang weer niet.
Maar ik vind het nog veel, twee uur beeldschermtijd...

Is recent nog draadje over geweest

ongeveer 2 weken geleden schat ik, ik weet niet zeker welke rubriek, misschien dat iemand anders hier nog weet waar het staat.
Hier hetzelfde probleem als ik mijn kinderen hun gang laat gaan. 2 Meiden van 10 en 11 die niets liever doen dan computeren (spelletjes, msn, hyves, habbo) en tv-kijken. Dus wij hebben strenge maatregelen genomen alweer een jaar geleden of zo. Om de dag mag 1 kind vanaf na het avondeten tot half 8 achter de pc. Tv gaat aan vanaf 5 uur (uit tijdens eten uiteraard) tot bedtijd 20.00 uur. Uitzonderingen bij vakantie, ziekte etc.

Ik ben geloof ik 1 van de weinigen die er zo'n strenge regels op nahoudt zul je zien als je het draadje leest. Maar ik vind het gewoon echt nodig omdat anders gebeurt wat ook bij jou gebeurt. En hier wordt wel eens gemoppert, maar verder werkt het hier gewoon prima.

Overigens als het straks mooier weer wordt, lost het probleem zich vanzelf grotendeels op hoor, mijn kinderen spelen tenminste nog steeds het liefst met andere kinderen en als ze meer buiten gaan spelen hebben ze vanzelf minder behoefte aan tv kijken en computeren.

*madelief*

*madelief*

22-02-2010 om 15:42

Oke

Dankjewel!

Minet

Minet

22-02-2010 om 23:14

Wat leert een gastouder hierover

Toevallig ben ik op de hoogte van de inhoud van een opleiding voor Gastouders. Zij leren dat een uur tv en een uur beeldschermtijd per dag redelijk gemiddeld is voor een basisschoolkind.

Puck

Puck

23-02-2010 om 10:16

Minet

Dat is samen dus 2 uur. Dat vind ik best veel. Mijn kinderen hebben geen limiet, maar die komen denk ik spontaan niet op die 2 uur per dag. Zal het eens bijhouden als volgende week de vakantie weer over is.

koentje

koentje

23-02-2010 om 11:27

Een gemiddelde

zegt nog helemaal niets over wat gezond is voor een kind en wat dus je streven moet zijn!

*madelief*

*madelief*

23-02-2010 om 13:51

2 uur per dag

vind ik behoorlijk veel voor een kind van 9. Ik heb een tijd geleden ergens gelezen wat er geadviseerd wordt en dit vond ik vrij redelijk, maar dit ging dan m.n. over het aantal uren t.v. per dag (een uurtje in totaal). Ik ga nog eens opzoeken hoe het dan zit incl. comp./nintendo tijd...

I.i.g. dank voor jullie reacties

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.