Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

facebook leek

facebook leek

30-04-2010 om 21:38

Hoe werkt dit

Niet lachen om mijn vraag, ik ben een volstrekte leek op dit gebied Ik ben niet lid van facebook of hyves of iets vergelijkbaars. Ik heb er ook geen enkele behoefte aan, weet niet eens hoe het werkt. Nu heb ik in de afgelopen weken 3x een uitnodiging gehad via de mail voor facebook van steeds dezelfde persoon. Om vriend te worden van deze persoon. Ik heb geen goede verstandshouding met deze persoon en het lijkt me niet aannemelijk dat diegene mij bewust uitnodigd.

Mijn vraag is dus, kan dit worden verstuurd zonder dat de persoon/afzender het weet? Wat is het doel van zo'n uitnodiging?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jesse_1

Jesse_1

01-05-2010 om 13:22

Ook facebook-leek

Maar bij dit soort site's wordt er min of meer automatisch een uitnodiging gestuurd naar iedereen in zijn(/haar) adresboek (als in: stuur iedereen uit mijn adresboek een uitnodiging). En als daar geen reactie op komt, komen er ook automatisch herinneringen. Het is dus niet zo dat de afzender ook specifiek heel graag jou wil uitnodigen als vriend.
Doel is: iedereen die je kent aan je facebook-kring toe te voegen, zonder dat je per persoon de mensen moet gaan zitten uitzoeken en uitnodigen.
Jesse

Maxime.M

Maxime.M

01-05-2010 om 17:30

Wel eens gehoord ja

Hoi,

Een vriendin van mij heeft inderdaad per ongeluk een aantal mensen voor facebook uitgenodigd. Zijzelf kan dit nu niet meer terugdraaien maar na een aantal herinneringen houdt facebook er vanzelf mee op, met dat uitnodigen, dus gewoon blijven weigeren.

Maxime

martheliisa

martheliisa

06-05-2010 om 21:32

Ook digibeet, maar dit is juist leuk

Ik snap niet dat jullie uitnodigingen krijgen als je niet geregistreerd bent. Heel vreemd. Ik vind mezelf een volledige digibeet, maar ik vind dit wel een geweldig medium. Ik ben geen dagelijkse gebruiker en ik nodig alleen mensen uit die ik echt ken en accepteer alleen uitnodigingen van mensen die ik ken.
Wat ik zo goed vind van dit medium, is dat ik vroeger in verschillende landen buiten Nederland heb gewerkt/gewoond en ook niet hier ben geboren.
Ik vroeg mijn zoon eens hoe dat werkte en wat je ermee kon bereiken. Bij de uitleg heeft hij mij geregistreerd en binnen twee dagen had ik contact met mijn nichtje aan de andere kant van de wereld, die al heel lang op zoek was naar mij. Zij en ik ook, waren verschillende keren verhuisd, waardoor wij elkaar uit het oog zijn verloren. Nu hebben wij weer regelmatig contact. Ik heb zelfs leren chatten. Toen mijn zoon voor een paar maanden in Australie zat hebben wij ook op deze manier contact gehad. Ik kon op zijn facebook zien wat hij aan het doen was en welke contacten hij had gemaakt.
Maar ook voor kleinere afstanden is het leuk. Een vriendin van mij woont in Alkmaar en zij zet regelmatig foto's van haar dochtertje op facebook. Zo zie ik hoe de kleine groot wordt.
Mijn vriendenkring op facebook is erg klein. Mijn twee kinderen en vrienden en familie die niet naast de deur wonen en vooral weer hervonden heb.
Wat ik vooral leuk vind is, dat je kan lezen wat de mensen die je na staan allemaal aan het doen zijn, terwijl zij toch duizenden kilometers hier vandaan wonen. Ik ben echter wel zo een sukkel, dat als ik een uitnodiging wil accepteren ik mijn zoon vraag dit te doen, want ik weet niet hoe het moet en ik geen vreemden toegang wil geven tot mijn facebook.
Door dit fenomeen ben ik ook gaan skypen (= telefoneren via de PC). Kost me namelijk niets om naar Amerika, Indonesie, Australie, Ierland, Engeland enz. te bellen.
Het heeft wel even wat moeite gekost om deze stap te nemen, maar ik ben er nu erg blij mee.
Ik ben nog steeds een beginneling, maar ik ben toch wel blij dat dit bestaat.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.