Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Mamba

Mamba

21-03-2009 om 08:07

Hoe zet ik een dvd op mijn ipod?

Hallo mensen,

Ik wil graag de dvd's van de kinderen op mijn ipod hebben staan. Hoe doe ik dit? Moet dit via iTunes en zo ja, hoe? Ik kan niet via 'archief' en dan 'bewaar als'.

Groetjes, Mamba

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jolijt

Jolijt

21-03-2009 om 08:55

Mamba

Het fijne weet ik er niet van, maar de pubers hier maken een dvd-rip. Vervolgens moet je het de dvd-rip converteren naar i-pod formaat. Dan importeren in i-tunes en naar de i-pod zetten.
Ideaal voor onverwachte of te lange wachttijden...

kaatje1972

kaatje1972

21-03-2009 om 12:20

Handbrake

Hoi Mamba,

Je moet de films idd eerst converteren naar Ipod formaat.
Zelf gebruik ik daarvoor altijd het programma Handbrake (gratis te downloaden via http://handbrake.fr/?article=download).
Heel simpel programma want er staan preset-instellingen in voor je Ipod zodat je niet alles apart in hoeft te stellen.
Wel even letten op de ondertiteling want die moet je (eventueel) effe op Nederlands zetten.
Na het converteren moet je de film idd via Itunes op je Ipod zetten.
Je moet er trouwens wel even de tijd voor nemen want het converteren van een film van anderhalf uur kan wel eens een uur duren ofzo...
Heel soms lukt het ook niet met het converteren van een dvd maar die is dan waarschijnlijk beveiligd op de een of andere manier.

groetjes Kaatje

ps als je er niet uitkomt, vraag maar raak

kaatje1972

kaatje1972

21-03-2009 om 12:24

Ook leuk, youtube filmpjes op je ipod

Wat trouwens ook leuk is om op je Ipod te zetten zijn filmpjes van YouTube en dat gaat heeel simpel!
Ga naar youtubedownload.nl en plak de link van een youtubefilmpje in het daarvoorbestemde vak.

Onder 'hoe werkt het' staat heel simpel en duidelijk uitgelegd hoe het werkt. Handig en supersnel !!!!

Kaatje

Katja

Katja

22-03-2009 om 20:43

Via ..

... dvd soft (google) kun je veel tools vinden voor het omzetten van dit naar dat. Ideaal, gratis, makkelijk. Bijv youtube to mp3 of youtube to iphone.

katja

Mamba

Mamba

28-03-2009 om 08:11

Bedankt, en nu aan de slag!

Ik ben afgelopen week een beetje druk geweest, vandaar mijn late reactie. Ik heb handbrake gedownload en moet er nu verder mee gaan rommelen. Dit valt wel tegen hoor, ik had gehoopt dat het op dezelfde manier zou gaan als muziek in Itunes zetten. Als ik er helemaal niet uitkom horen jullie nog van me!
Bedankt voor alle hulp!
Mamba

Mamba

Mamba

29-03-2009 om 18:15

Toch nog veel vragen

Het is me gelukt om de dvd in Itunes te krijgen. Ik zag geen optie voor ondertiteling, dus heb zowel engels als nederlands aangeklikt. Hij speelt het alleen in engels af. Vind ik prima, de kinderen wat minder .
Hoe krijg ik de ondertiteling? Kan je net als bij de dvd de taal kiezen bij het afspelen? Hoe krijg ik het filmpje nu in de ipod? Bij het synchroniseren pakt hij het niet.
De tijd die het met handbrake kostte vond ik erg meevallen!

Groetjes, Mamba

Mamba

Mamba

01-04-2009 om 18:30

Help help (kaatje?)

Wie kan me verder helpen? Ik heb Shrek geimporteerd. Kan in zowel nl als engels worden afgespeeld. Ondertiteling lukt niet, zag in handbrake ook geen optie om dit af te vinken. Hoe moet dit? Het staat nu netjes in Itunes maar mijn ipod classic pakt het filmpje niet. Hoe krijg ik het in de Ipod?

Groetjes, Mamba

kaatje1972

kaatje1972

02-04-2009 om 15:48

Misschien ....

Sorry, ben een paar dagen niet online geweest ...

Maar onderin handbrake zie je staan 'audio & subtitels' en als je daar op klikt kun je de audio tracks op engels of nederlands zetten naargelang je dat zelf wil en daaronder op het zelfde tabblad staat 'subtitles' en die staat standaard op 'none' en die zet je dan op nederlands. Zo doe ik het tenminste altijd

En over hoe je je filmpjes in Itunes moet zetten, dat gaat als volgt (effe uit mijn hoofd want ik heb hier geen Ipod voorhanden): Maak een map en zet daar al je filmpjes in die je erop wilt zetten, sluit je Ipod aan en start Itunes op. Dan kun je je eigen Ipod openen via Itunes en dan kies je voor het tabblad films (of video's) en daar kun je aanvinken dat je je Itunes wilt laten synchroniseren met een bepaalde doelmap. Zoek dan die map op waar je al je filmpjes hebt staan en dan synchroniseert hij als het goed is en zet de filmpjes in je Itunes Daarna hoef je alleen je Ipod te synchroniseren en klaar is Kees ...euh Mamba

Let op : als je nog meer filmpjes op je Ipod hebt staan moet je wel uitkijken hiermee want dan gooit hij die 'oude' weer van je Ipod af dus wen jezelf aan om ALLE filmpjes voor je Ipod in diezelfde map te plaatsen dan komt alles goed

Succes en als je er niet uitkomt hoor ik het wel ??

groetjes Kaatje

Mamba

Mamba

02-04-2009 om 16:50

Lukt niet

In Itunes heb ik een map (direct onder muziek) met 'films'. Hier heb ik de film in gezet. Bij het synchroniseren gebeurt helemaal niets. Toen heb ik een nieuwe map bij de afspeellijsten gemaakt en daar de film in gezet. Ook hier gebeurt bij het synchroniseren niets.
Kortom, de film staat wel in Itunes maar nog niet op de Ipod. Volgens mij zie ik iets makkelijks maar wel iets essentieels over het hoofd.

Groetjes, Mamba

Mamba

Mamba

02-04-2009 om 17:41

Het lukt nu waarschijnlijk wel!

Ik had de dvd niet Ipod-klaar gemaakt. Via Itunes, 'geavanceerd', 'maak versie voor Ipod aan' ben ik nu bezig. Ff een foutje gemaakt dus de hele Ipod was leeg. Het ziet er nu goed uit, ding is druk met converteren en synchroniseren. Wordt vervolgd .

Groetjes, Mamba

kaatje1972

kaatje1972

02-04-2009 om 17:53

Misschien .... 2

Maar heb je in Handbrake wel gekozen voor de instelling 'Ipod' aan de rechterzijkant Mamba ?? Want dan zet hij ze gelijk om naar Ipod formaat voor je. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit die optie van Itunes 'maak versie voor Ipod aan' gebruikt ....

Heb je wel gekeken of onder het tabblad Films* aangevinkt staat dat je films wilt synchroniseren ? Als dat uitgevinkt staat synchroniseert hij dus ook geen films.

* te vinden in Itunes als je je Ipod aangesloten hebt op je pc onder apparaten (klik dan op Ipod van .... en dan zie je de tabbladen aan de rechterkant)

Succes nog
Kaatje

Mamba

Mamba

03-04-2009 om 13:05

Ben ik weer! ..beetje blont

Ahem, nee ik heb niet de instelling voor ipod aangevinkt. Nu inmiddels wel en dat ging prima! Maarrrr.... het is nu denk ik voor 1 film gelukt. In mapje 'films' geeft hij 1.23 uur aan, in Itunes is dit teruggebracht tot 88 minuten. Kan dit? De andere film pakt maar 10 minuten en dit is dan ook echt maar de eerste 10 minuten. Als ik het opnieuw doe, heb ik hetzelfde.
Ik krijg ze nu overigens wél op de ipod . Wat doe ik nu niet goed?
Mamba

kaatje1972

kaatje1972

03-04-2009 om 14:35

Misschien ....3

Pff effe nadenken hoor Mamba

Fijn trouwens dat het in ieder geval ietsje beter is gegaan nu je de instelling voor Ipod hebt aangeklikt !

Hoe het kan dat je film ineens korter is geworden snap ik eerlijk gezegd ook niet echt. Wel wordt het bestand een stuk kleiner (dus bijv van 4 GB naar 800 MB ofzo) doordat je natuurlijk een veel kleiner beeldformaat hebt op je Ipod dan bijvoorbeeld op je tv of pc dus dat zou wel te verklaren zijn maar korter ............... ??? Geen idee, sorry !!!

En waarom hij maar de eerste 10 minuten van je film pakt snap ik ook al niet ... heb je wel het juiste bestand/hoofdstuk ingesteld om te converteren in Handbrake ?
Ik bedoel .. sommige dvd's zijn opgebouwd uit 2 delen (een audio en een videobestand) en sommige dvd's zijn opgebouwd uit hoofdstukken. Zit nu op mijn werk dus moet het weer effe uit mijn hoofd doen maar ergens in Handbrake (vlak onder 'Source') staat 'Title' en daarnaast een vakje. Als je op dat pijltje naar beneden klikt moet je het grootste bestand aanklikken om te converteren. Mochten er nou alleen korte stukjes instaan dan is je dvd dus opgebouwd uit hoofdstukken en moet je elk hoofdstuk apart converteren ... (zelf heb ik dat wel met kinderfilms voor mijn dochter. Dan staan er bijv 6 sprookjes op een dvd van 15 minuten per sprookje en moet ik alle sprookjes apart converteren want er staat dan helaas geen bestand tussen dat 90 minuten(=6x15minuten) lang is. Ook zijn er dvd's die ik helemaal goed geconverteerd heb en die het toch gewoon niet doen op mijn Ipod (blokkerig beeld en niet te kijken). Dus ik zou het gewoon nog een keer proberen met een andere dvd ??

Nou ik hoor het wel weer, haha ! Succes en alvast een fijn weekend !!

Kaatje

kaatje1972

kaatje1972

03-04-2009 om 14:36

Ook beetje blont

Sorry! Ik ben blijkbaar ook een beetje blonT want ik dacht dat je film korter was geworden maar nu ik het nog eens goed lees is hij juist 5 minuten langer geworden (van 1.23 uur = 83 minuten naar 88 minuten in Itunes). Dat maakt niet zo veel uit hoor denk ik en zal geen effect hebben op je film voor de rest.....
Kaatje

Mamba

Mamba

05-04-2009 om 22:35

Ben ik weer!

En het lukt! Soms althans. De ene keer gaat het geweldig en zit de film met een half uurtje in Itunes, de andere keer moet ik hem tig keer slepen en dan pas lukt het. Of niet. Mulan 'pakt' 'ie niet, dus die probeer ik nu te converteren. Een gekregen zelfgebrand filmpje wilde ook niet lukken tot ik de dvd uit de computer haalde. Heb nu een film die absoluut niet geimporteerd wil worden. Raadselen al om .
Het enige wat ik nu niet snap is het luisterboek: Ik blijf alle hoofdstukken apart zien i.p.v. één boek.
Bedankt voor alle hulp!
Mamba

Mamba

Mamba

08-04-2009 om 10:23

Het resultaat na een weekend bezig te zijn geweest (@#$%^#$%#$):

1 film zonder geluid;
1 film met duitse ondertiteling (kon ik niet eens aanvinken als mogelijkheid);
1 film waarvan de laatste 10 minuten ontbreekt;
1 film waarvan de eerste 20 minuten ontbreekt;
1 film zonder ondertiteling waar het wel had gemoeten.

Verder nog op mijn Itunes de eerste 10.48 minuten van Shrek 1. Hoe vaak ik het ook opnieuw doe, ik krijg niet meer dan dat. En Mulan wil echt niet op de Ipod, niet via Handbrake en ook niet door te converteren in Itunes.

Wie weet raad? Ik word er een beetje wanhopig van.

Mamba

Mamba

Mamba

12-04-2009 om 15:30

Hoe het nu gaat

Volgens mij wel goed, heb nog niet het geduld gehad om alle kinderfilms helemaal af te kijken. Tot nog toe heb ik beeld en geluid. Shrek is beveiligd, vandaar dat het niet lukte. Is het mogelijk om de films te comprimeren zodat er meer op een Ipod past?
Wel jammer dat bij de films geen mogelijk voor indeling per genre of coverflow is.

Groetjes, Mamba

Sarcas

Sarcas

19-04-2009 om 17:20

Andere mogelijkheid

Je kan ook het gratis programmaatje MacTheRipper gebruiken, dat weet met veel beveiligde DVDs wel raad. Dat maakt een kopie op je harddisk van de DVD. Die kopie kan je dan weer met Handbrake omzetten naar iPod-formaat.
Bij het omzetten naar iPod worden de films vanzelf al kleiner gemaakt.

Groet,

Sarcas

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.