Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

maily

maily

12-05-2010 om 10:15

Hotmailvraag...

Hallo allemaal,
ik heb het idee dat mijn email van hotmail door iemand anders gelezen wordt.
Hoe makkelijk is het om een hotmail account te kraken?

Ik heb er geen verstand van dus......
Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Suzanne

Suzanne

12-05-2010 om 11:22

Op je eigen computer?

Denk je dat het door iemand gelezen wordt op je eigen computer? Of op een computer met hetzelfde ip-adres?
Het schijnt simpel te zijn op de computer een programmaatje te zetten wat gebruikte wachtwoorden weet te achterhalen.
Of door iemand vanaf een andere computer? Dan wordt het ingewikkelder.
Misschien je wachtwoord wijzigen en zien of het daarna nog gebeurt?

margje van dijk

margje van dijk

12-05-2010 om 11:28

Tsja

Ik gebruik al honderd jaar hotmail, maar de laatste tijd is het steeds meer geworden (een 'live' space, met een profiel en een eigen pagina en de mogelijkheid voor contactpersonen om je berichten te sturen, dingen te delen, etcetera). Ik gebruik dat allemaal niet, ik mail alleen maar.

Maar het zou best kunnen dat je 'dingen deelt' zonder het te weten. Al lijkt het me sterk dat je op die manier ongemerkt mails kunt 'delen'.

Een andere mogelijkheid is dat je automatisch ingelogd staat, dus als iemand op jouw pc naar hotmail gaat, dat diegene dan automatisch in jouw account terecht komt. Dat zou ik dan eerst maar eens anders zetten. Log uit, en log daarna weer in, waarbij je bij het inloggen zorgt dat het vinkje "wachtwoord opslaan" o.i.d. uit staat. Dan kan niemand zomaar zonder meer opnieuw in je account komen.

De laatste mogelijkheid is dat iemand je wachtwoord weet. Je zou dus je wachtwoord kunnen veranderen. Als je ingelogd bent zie je rechts boven je naam staan. Als je daarop klikt heb je de optie "mijn account" of iets dergelijks (ik heb alles in het Engels staan dus ik weet het niet precies). Als je dat aanklikt staat links boven de mogelijkheid om je wachtwoord te veranderen.

Knappe jongen die er dan nog in komt, lijkt mij.

Margje

maily

maily

12-05-2010 om 16:24

Nee

niet vanaf mijn computer.
Maar ik ga altijd wel via mijn msn naar mijn hotmail, dus uh...mijn wachtwoord is onthouden.
Niemand weet mijn wachtwoord, maar ik vermoed dat ik door iemand in de gaten gehouden wordt; die erg goed met computers is...
Meer reacties zijn welkom

dc

dc

12-05-2010 om 18:51

Ander account

ik zou gewoon een ander account aanmaken, en deze niet meer gebruiken. Verder nooit wachtwoord opslaan, en een nieuwe bedenken en met niemand delen. En dan iets wat niet te achterhalen valt (dus geen pincodes of verjaardagen of zoiets).

maily

maily

12-05-2010 om 21:09

Ik heb mijn wachtwoord veranderd en ik laat hem niet onthouden worden.
Het is nu een 'sterk' wachtwoord.
Maar ik heb gegoogled; als je goed in computers bent heb je diverse programma's hiervoor.
Dus ik vermoed dat er meegelezen is...
(ik word er zoooooooo ziek van)

Carmen

Carmen

13-05-2010 om 00:23

Waarom?

Waarom heb je het vermoeden, als ik vragen mag? Ik vraag het uit interesse, en omdat het ons misschien helpt om op onze hoede te zijn.

Carmen

maily

maily

13-05-2010 om 00:34

Helaas...

ik zou het graag met je delen....maar ivm herkenbaarheid(hier? ja ook hier!) voel ik me niet vrij genoeg...

(het is te absurd voor woorden, ik weet het)

maan.

maan.

13-05-2010 om 12:17

Niet bewaren op server?

Misschien een optie om je mailtjes niet te bewaren op de server maar om ze in te lezen op je computer?

Hier wordt de hotmail via outlook geopend en als zodanig de keuze gemaakt om de mail op de computer en van de server te halen.

En een ander wachtwoord is sowieso geen gek idee.

Ander hotmail vraagje

Vanuit mijn hotmailadres zijn mailtjes gestuurd. Ik had die mailtjes zeker niet gestuurd. Iedereen uit mijn adresboek ontving mailtjes van mij. Ik heb toen mijn hele adresboek geleegd en de mailtjes van mijn vrienden en familie en kennissen eruit gehaald. Ik weet niet of dit helpt. In ieder geval zijn er vanaf dat moment geen vreemde mailtjes meer onder mijn naam verstuurd. Weet iemand hoe dat kan.

Suzanne

Suzanne

15-05-2010 om 06:55

Spam!

Ik ontvang ook geregeld spam van een kennis met een hotmail-account, ik ontvang het ook op mijn hotmail-account. Absoluut geen mailtjes zoals hij normaal gesproken zou sturen. Eigenlijk verwacht je dat niet via hotmail! Zijn trouwens wel steeds afkomstig van hetzelfde account.

Ja het is spam, maar ....

.... de manier waarop het is opgesteld kende ik niet. Het is voor een of andere prijsvraag of iets dergelijks. Je zou er bijna op reageren als je een puzzelfanaat bent, maar omdat ik het zelf ook ontving heb ik mensen meteen gemaild, dat ze daar niet op moesten reageren, omdat het niet van mij afkomstig is. Het vervelende was echter, dat er iedere 6 of 7 dagen zo’n mailtje namens mij verzonden werd, waardoor ik mijn adressenboek maar geleegd heb en alle persoonlijke mailtjes verwijderd heb. Dit blijkt de enige oplossing te zijn geweest en ik hoop dat het zo blijft. Ik heb een nieuw e-mail adres geopend onder g-mail. Ik ben benieuwd of het daar wel veilig is
Ze worden wel steeds vindingrijker met die spam.

maily

maily

16-05-2010 om 16:17

Niet bewaren op de server

Beste Maan, zo bedreven ben ik niet met de computer.
Ik heb nu wel een 'sterk' wachtwoord aangemaakt. En ik meld me iedere keer af/laat de computer niets meer onthouden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.