Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Probleempje

Probleempje

05-07-2009 om 14:51

Hyves

Er worden nare berichten via Hyves naar mijn kind gestuurd. Wat kan je hieraan doen? Ik had in een ander draadje iets gelezen over verwijderen. Maar hoe doe je dat? En vinden jullie dat je de ouders hierop moet aanspreken?
Ik vind dit een lastig probleem.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ijsvogeltje

ijsvogeltje

05-07-2009 om 15:06

Probleempje

Verwijderen van berichten: als je bij het bericht staat, zie je een vuilnisbakje. Als je daar op klikt, verwijder je het bericht.
Is degene die berichten stuurt iemand van de 'vriendenlijst' van je kind? Dan kun je de 'vriend' verwijderen. Dat doe je via 'vrienden'>vrienden beheren>vriendschap beeindigen.

Verder kun je instellen dat alleen vrienden berichten kunnen plaatsen. Dat doe je via 'mijn account'>instellingen.

Probleempje

Probleempje

05-07-2009 om 15:21

Alles

Dank je voor je reactie ijsvogeltje. Als je op dat vuilnisbakje klikt verwijder je dan enkel het nare bericht of alle berichten?
groetjes, Probleempje

MaximeM

MaximeM

05-07-2009 om 15:27

Alleen dat bericht

Hoi,

Ja dan verdwijnt alleen dat bericht, niet alle andere berichten.

Maxime

Noelia

Noelia

05-07-2009 om 15:54

Van vriendenlijst schrappen

Belangrijker is om diegene van de vriendenlijst te schrappen anders kunnen ze berichten blijven sturen natuurlijk. En de hyves pagina instellen voor alleen vrienden. Kunnen ze verdere berichten ook niet meer lezen.

Inge M

Inge M

05-07-2009 om 19:31

En kijk dan gelijk alle instellingen na

Want soms staan de berichtjes wel op 'alleen vrienden' maar blijken de foto's nog op 'vrienden van vrienden' te staan. Loop dus wel de hele lijst van instellingen af.

koentje

koentje

05-07-2009 om 20:27

Afhankelijk

van wat de berichten precies inhouden, zou ik ook contact opnemen met de ouders. Kinderen moeten weten dat hyves er is voor vriendschappen; niet voor hatelijkheden. En als er iets aan de hand is kun je dat beter gewoon uitpraten.

Probleempje

Probleempje

05-07-2009 om 22:47

Verwijderd

Bedankt allemaal. Ik heb eerst van enkele berichten een afdruk gemaakt en ze vervolgens verwijderd. Prettig dat dat kan.

Probleempje

Aankaarten

Misschien kun je het ook aankaarten bij de leerkracht. Deze kan het eeventueel klassikaal bespreken. Niet specifiek gericht op jouw kind, maar algemeen. Bij mijn dochter in de klas bleken deze dingen ook al voor te komen en dan hebben we het over groep 4. De leerkracht heeft het als algemeen verschijnsel besproken in de klas, hoe om te gaan met internet en dit soort sites etc, zoals ook pesten als algemeen verschijnsel besproken kan worden in een klas. Succes!

Pollewop

Pollewop

06-07-2009 om 11:11

Wat wij gedaan hebben

Onze zoon kreeg ook een berichtje waar hij vreselijk van schrok. Wij hebben de ouders gebeld, verteld wat er gebeurd was en hoe onze zoon daarop had gereageerd, en gevraagd of zij met hun zoon wilden gaan praten hierover. Vervolgens hebben wij de jongens met elkaar laten praten hierover. Het bleek dat het jochie het als een grapje bedoeld had en dat hij niet in de gaten had dat iets heel anders over zou kunnen komen dan bedoeld.
Ook de leerkracht heb ik ingelicht en gevraagd of hij eens een les wilde besteden aan het gebruik en misbruik van hyves cq het internet. Hij heeft dit gelijk goed opgepakt en tot nu toe hebben we nog geen rare of nare dingen geconstateerd.

Hillary

Hillary

09-07-2009 om 11:05

Aangifte

Ik ken iemand die via hyves enorm gepest werd. Er waren hele nare blogs over haar geschreven. Haar moeder heeft alles uitgeprint en heeft aangifte gedaan en is naar de directie van de school gegaan. Meisje is in ieder geval geschorst en wat de politie heeft gedaan heb ik niet meer gehoord. Hier heb ik het dan wel over middelbare school leeftijd (14/15).

En ook 'blocken'

op hyves kun je ook bepaalde personen 'blocken', kunnen ze volgens mij helemaal er niet meer op!
(hoop dat dat gelukt is bij mijn hyves, heb daar enkele personen op geblockt)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.