Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

mamavogel

mamavogel

07-10-2008 om 21:07

Hyves doet raar

Ik heb een vreemd probleem op de computer. Iedere keer als ik op Hyves komt loopt mijn internet vast. Hij reageert dan bijna niet of heel erg traag. Ik kan als ik op hyves ben niet meer naar andere pagina's surven.
Maar als ik internet zonder op mijn hyves te komen kan ik alles doen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hillary

Hillary

08-10-2008 om 09:11

Hier ook

Hier precies hetzelfde. Je kunt zelfs niet eens afsluiten, heel irritant. Dacht, ik wacht een dagje af, maar vandaag doet hij het nog.

mamavogel

mamavogel

13-10-2008 om 10:42

Weet iemand wat ik er aan kan doen

Het is nu al een week en ik kan nog steeds niet op mijn hyves. Ook niet als ik uitgelogd ben en mijn man kan ook niet op zijn hyves. Heel iritant.

Sarcas

Sarcas

13-10-2008 om 12:45

Misschien...

Heb je je computer met een up-to-date virusscanner gecontroleerd? Misschien heb je ongenode gasten die de boel verstoren...

Probeer anders of een andere browser wel werkt, FireFox bijvoorbeeld.

Succes,

Sarcas

Hillary

Hillary

13-10-2008 om 13:30

Sommigen wel sommigen niet

Hier doet hij het nog steeds niet goed, of je moet heel veel geduld hebben. Bij mijn schoonzus doet hij het ook niet. Die heeft wel dezelfde provider (telfort) als ik. Maar bij mijn zusje doet hij het weer wel en die heeft ook dezelfde provider.

mamavogel

mamavogel

13-10-2008 om 16:14

Virusscanner

Ik heb norton laten scannen maar die heeft niets gevonden.
Van browser veranderen vind ik een beetje overdreven alleen maar voor hyvves.

Hillary

Hillary

13-10-2008 om 18:46

Mail aan hyves

Vandaag toch maar even wat geduld uit geoefend en een mail aan hyves gestuurd via de help knop. Ze hebben 2 dagen achterstand met mail beantwoorden, dus misschien zijn er toch meer die last hebben.

Heey

Hier dus ook dat probleem sinds idd een weekje, denk zo rond 6 of 7/10 dat het begonnen is. Heb zelf geen hyves maar ik bezoek wel af en toe een bepaalde hyves pagina. Idd boeltje blijft hangen, IE reageert niet , met behulp van de task manager krijg je het wel terug draaiende maar het is heel irrtitant als je dat telkens je op een Hyves pagina komt dient te doen.
Benieuwd wat de reactie van Hyves zal zijn!

Amazone

Amazone

13-10-2008 om 21:49

Bericht op hyves

Vandaag verschenen op Hyves:
"Hyves is sinds vorige week erg traag bij sommige gebruikers van Norton 2008 of lager i.c.m. Internet Explorer 7. Het is te verhelpen door te upgraden naar Norton 2009, bij Norton 2008 phishing protection uit te zetten of Mozilla Firefox te gebruiken. Lees hier meer!"

Amazone.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-10-2008 om 01:32

Internet explorer 7

geeft wel vaker problemen en dan is het slim om Mozilla Firefox te proberen. Bij inlogproblemen bijvoorbeeld.

mamavogel

mamavogel

14-10-2008 om 09:54

Norton 2008

Ik heb inderdaad norton 2008. Ik heb hem net even uitgezet maar dat helpt niet. Ik heb 2008 nog niet zo heel lang dus hij is nog een hele tijd geldig een beetje zonde om nu alweer een nieuwe te kopen.
Ik wacht nog even of het probleem oplost.
Anders moet ik even kijken of ik een andere browser wil of dat ik hyves er maar uit gooi.

Hillary

Hillary

14-10-2008 om 10:09

Ook bericht gevonden

Werd door iemand op de volgende discussie gewezen:http://hyvers.hyves.nl/forum/2394399/bjFS/Norton_Internet_Security_en_Norton_360_kunnen_traag_Hyven_veroorzaken/#searchhyver=&show_reactions_1=1&hub_threadlist_1=1&__state__=11

Kan dus even duren voordat je hem ingelezen krijgt, daarom hieronder even het openingsbericht. Daarna volgen vele reacties. Bij sommigen is het probleem daarna opgelost, maar sommigen zeggen ook van niet. En anderen hebben het met andere virusscanners ook. Ik heb ook net alles nieuw, dus vrees ook dat stoppen met hyves de enige oplossing is.

Gr,
Hillary

Het openingsbericht:
Sinds vorige week (rond 6 oktober) duurt het bij sommige Hyvers tot een minuut voordat een pagina laadt, ongeacht het tijdstip.

De afgelopen dagen is hierover veel gediscusieerd in verschillende topics (hier, hier en hier). Het probleem wordt veroorzaakt door de combinatie Hyves, Internet Explorer 7 (IE7) en bepaalde Norton producten: Norton Internet Security versie 2008 en lager, en Norton 360 V1.

Hyves wordt traag bij mensen met:
* IE7 + Norton Internet Security 2007 of lager (altijd)
* IE7 + Norton Internet Security 2008 of Norton 360 V1, met phishing protection AAN

Symantec, fabrikant van Norton, onderkent het probleem.

Zo is het te verhelpen:
1) Phishing protection uitzetten als je Norton 360 V1 of NIS 2008 of lager hebt. Je bent dan nog beschermd door de Internet Explorer 7 phishing filter.
2) Andere browser gebruiken (bijvoorbeeld Mozilla Firefox).
3) Upgraden naar Norton 360 v2 of Norton Internet Security 2009 (afhankelijk van wat je nu hebt geinstalleerd). Upgraden is gratis voor mensen met een geldig abonnement bij Norton (als je bijvoorbeeld virusupdates e.d. binnen kan halen). Bovendien schijnt NIS 2009 een stuk sneller te zijn dan NIS 2008.

Als je de Nederlandse versie hebt, klik hier om te upgraden.
Als je de Engelse versie hebt, klik hier om te upgraden.

Als je niet precies weet welk versienummer (jaartal) je hebt, klik dan op 'Hoe vind ik mijn versie?' op bovenstaande upgrade-links.

Zoals gezegd erkent Symantec het probleem, en geeft aan dat klanten die er last van hebben contact met hun helpdesk kunnen opnemen. Wellicht krijgt het dan ook een hogere prioriteit bij hun. Ga hiervoor naar: http://www.symantec.com/nl/nl/norton/support/selectproduct_ts.jsp

Kies je product en op de volgende pagina (Ondersteuning van technische problemen), klik op "Contact opnemen met een ondersteuningsmedewerker van Symantec". Vervolgens kan je bellen (normaal nummer, geen extra kosten) of chatten. Ook als de wachttijd overigens 30 minuten zou zijn, word je soms direct doorverbonden (zoals ik).

Marijn,
Software Engineer, Hyves.

mamavogel

mamavogel

14-10-2008 om 10:27

Probleem opgelost

Ik heb net toch norton 2009 gedownload. Als je een abonement heb kan je hem gratis downloaden. (dit staat ook in dat bericht op hyves maar ja het duurde effe voor ik die kon lezen)
Maar nu doet hyves het dus weer perfect.
Iedereen bedankt voor de hulp.

mamavogel

mamavogel

14-10-2008 om 10:29

Hillary

Het downloaden van norton 2009 is gratis als je een nog geldige 2008 heb in dat bericht die je net heb geplaatst staat waar je hem kan downloaden.
Ik heb het net gedaan en alle problemen zijn nu opgelost.

Hillary

Hillary

14-10-2008 om 11:07

Dat wordt nog een uitdaging

Ik heb net een nieuwe pc inclusief norton voor 3 maanden ofzo. Toen ik een bericht kreeg dat het verlopen was, heb ik het laten verlengen. Volgens mijn creditcardafrekening is dat wel gebeurd, maar ik moest een actie uitvoeren waar ik geen snars van begreep. Ik dacht laat ik alles eens legaal doen zonder kopien enzo, dat is vaste een stuk makkelijker. Ik heb dus geen flauw idee of mijn norton nog uptodate is, maar goed, ga nu maar eens een middagje Norton uitzoeken plannen dan van de week.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.