Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Ing internetbankieren

Wij hebben van oudsher 2 rekeningen kon toendertijd niet anders en te lui om te veranderen
Maar...nu heb ik al een jaar internetbankieren bij de rabobank naar volle tevredenheid dus ik dacht dat doe ik ook maar eens bij de ING.
Maar nu komt mijn vraag; ze willen mijn mobiele nummer want dat zou nodig zijn om geld over te maken?
Waarom is dat?

Groetjes lilian

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
maan.

maan.

22-01-2010 om 18:41

Bank?

Zal wel aan de bank liggen.. hier bij Rabo inderdaad geen mobiel nummer nodig; had ten tijde van aanvraag ook geen mobiel nummer.

Vind het wel vreemd. Niet iedereen heeft een mobiel, die zou je dus moeten aanschaffen om te kunnen internetbankieren?

Zou het toch eens navragen bij die bank waarom het bij andere banken niet nodig is en bij hun wel. Zullen zij zelf toch wel moeten weten..

Even navragen

ik kon ook kiezen of ik de TAN codes via de mobiel, of gewoon via een genummerde lijst wilde. Ik heb gekozen voor de papieren versie, dus ik krijg gewoon een lijst met allemaal genummerde cijfercodes, als ik geld over wil maken dan wordt er een nummer gegeven en dan moet je de bijhorende cijfercode intypen om geld over te maken.

Linda99

Linda99

22-01-2010 om 19:49

Opgezegd

Wij hadden ook een ING rekening waarmee we konden internetbankieren. Maar ze hadden geen mobiel nummer van ons.

Nu geen ING meer, waardeloze bank.........

Nasha 1st

Nasha 1st

22-01-2010 om 20:11

Voor tan

inderdaad....maar dat heb ik ook niet, ik krijg ze gewoon op papier...

ING en Postbank zijn samen, ik was altijd bij de Postbank tot tevredenheid. Ik merk ook geen verschil nu. Alleen het logo is nu oranje.....boeiend....zo heb ik weer niks met de Rabobank.....ieder zijn ding toch?

rosa

rosa

22-01-2010 om 20:44

Wel ing

Ik krijg ook mijn TANcodes via mijn mobiel. Ik vind het erg handig. Bij de ABN moet ik eerst mijn pincode intoetsen, dan een eerste code, dan een tweede code en als het dan langer duurt dan 10 seconden om iets over te maken moet dat allemaal nog een keer. Vast heel veilig maar zooo irritant.

Lou

Lou

22-01-2010 om 21:40

Zou niet nodig moeten zijn

Je mobiele nummer is dus niet nodig voor internetbankieren, want je kunt je tancodes ook op papier krijgen. Zoals ik. Werkt uitstekend. Tenzij ze dat misschien willen afschaffen en nieuwe klanten geen keuze meer laten tussen papier of mobiel, maar dat zou ik wel vreemd vinden. Ik heb een mobiel maar wil daarmee niet internetbankieren.

Nasha 1st

Nasha 1st

22-01-2010 om 22:47

Maar

"anderen" rekenen er wel op dat je tan op je mobiel kan ontvangen....toen wij vorig jaar in Frankrijk waren was er iets mis met de rekening van mijn mobiele abbo. Ik kreeg een SMS dat als er niet voor een bepaalde datum was betaald, hij afgesloten werd.....ik kwaad.....moet je dus een duur nummer bellen vanuit Frankrijk.....dus ik zeg nog, ik ben op vakantie....Dus kan niet internetbankieren.....Kunt u geen Tan-codes ontvangen op uw mobiel, was de verbaasde vraag.....Nee dus....Nou na veel heen en weer gezeur werd ik eindelijk naar de afdeling van het geld verbonden en die hebben de datum waarvoor het betaald moest zijn tot na mijn vakantie gezet....het leven kan zo simpel zijn....

Kaaskopje

Kaaskopje

23-01-2010 om 03:22

Ideaal

Er gaat hier heel wat heen en weer, kleine bedragen als een kind eens een boodschap moet doen, of grotere voor te betalen rekeningen, tussen verschillende bankrekeningen. Ik vind de melding via een smsje dus ideaal. Scheelt juist weer papier.

Ook ik vind het erg makkelijk

Ik heb wel een mobiel, maar gebruik dat ding zeer zelden, vooral voor noodsituaties. Maar ik gebruik hem wel om over te maken bij de ING.
Veel handiger dan die van de RABO. Je moet altijd het pasje bij de hand hebben en heel veel nummers over tikken. Volgens deskundigen is het ING systeem net zo veilig als dat systeem van den RABO.
Angelika

Lou

Lou

23-01-2010 om 11:07

Kaaskopje

"Ik vind de melding via een smsje dus ideaal. Scheelt juist weer papier."

Er staan 100 tancodes op één papiertje. Daar doe je jaren mee

Nasha 1st

Nasha 1st

23-01-2010 om 16:38

Jaren

is wellicht wat overdreven, maar inderdaad, je doet er vrij lang mee....

Marit

Marit

23-01-2010 om 17:39

Sms vs lijst

Als je je TANcodes via SMS laat binnenkomen, kun je ook geld overmaken als je je lijst niet bij de hand hebt. Kan soms handig zijn.
Groet,
Marit

Nina

Nina

23-01-2010 om 18:17

Het enige nadeel is

Wij hebben een en/of rekening. Het enige nadeel van de TAN codes via sms is dat dat dus maar op 1 telefoon kan. Dat betekent dat je moet kiezen welk nummer je daarvoor gebruikt en de ander kan alleen geld overmaken als hij/zij de telefoon van de partner even mag vasthouden......

Nasha 1st

Nasha 1st

23-01-2010 om 20:22

Marit

kzal wel ouderwets zijn, maar mijn bankzaken regel ik hoofdzakelijk thuis....enige keer dat het dus handig was geweest, was toen op vakantie, maar dat komt zo zelden voor...

saski@

saski@

24-01-2010 om 11:32

Nina

Nee hoor. Je kunt per account aangeven welke rekeningen je wilt beheren. Rekeningen op je eigen naam kun je zondermeer toevoegen, andermans rekeningen moet je eerst toestemming krijgen van de rekeninghouder. Zo heeft mijn man toegang tot zijn eigen rekening en onze en/of rekening. Ikzelf heb toegang tot mijn eigen rekening, onze en/of rekening en de rekening van mijn zoon (die is pas 12, dus heeft nog wat sturing nodig). Daar heeft hij mij dus toestemming voor moeten geven.

Saskia

Maria

Maria

24-01-2010 om 13:59

Tanlijst scannen

Ik heb mijn tanlijst gescand en op mijn email gezet. Dit doe ik trouwens met al mijn belangrijke papieren (paspoort, bankpassen, tickets, tanlijst, adressen) zodat ik er altijd en overal bij kan. En dan kan ik op vakantie internetbankieren met onze ing-rekening want met de rabo moet je weer het apparaatje mee hebben.

Nina

Nina

24-01-2010 om 14:10

Saski@

Ik heb wel toegang en het klopt dat je wel meerdere rekeningen via 1 telefoon kunt beheren, maar niet 1 rekening die tan codes kan versturen naar 2 telefoons, dus van de en/of rekening naar de telefoon van mijn man en naar die van mij. Ik heb hierover de helpdesk gebeld en volgens hen was dat dus echt niet mogelijk! Was overigens nog wel in de Postbank tijd.........

Mover

Mover

24-01-2010 om 15:40

Lijst v. sms

@ Marit: Als je je TANcodes via SMS laat binnenkomen, kun je ook geld overmaken als je je lijst niet bij de hand hebt. Kan soms handig zijn.

Ik heb mijn mobiel altijd in mijn tas zitten, die beneden staat, en mijn adminstratie doe ik altijd boven waar ik het gelijk opberg in mapjes, enzovoorts. Handig die telefoon beneden. En die paieren lijst ligt dus wel handig boven bij de computer.
Het ligt dus aan je werkwijze wat voor jou handig is.

Anonix

Anonix

24-01-2010 om 20:41

Ja hoor..

Iedere en/of-rekeninghouder kan een eigen account aanmaken en daarbij ook een eigen mobiele nummer opgeven. Man heeft toegang tot onze en/of twee rekeningen, ik kan ook bij die twee rekeningen en die van onze kinderen. We krijgen allebei onze eigen TAN's op onze eigen telefoon. We hebben dus ook eigen gebruikersnamen en wachtwoorden.

Ondanks dat de kinderrekeningen aan onze en/of-rekening gekoppeld zijn kan hij die niet beheren.

Ik vind het ideaal om de codes per SMS te krijgen, zo kan ik altijd en overal (mits voorzien van een internetverbinding en telefoonbereik) mijn rekeningen beheren.

Jesse_1

Jesse_1

24-01-2010 om 21:53

Ook met lijst

Ik internetbankier bij de ING ook nog met een TAN-code lijst op papier.
Jesse

Kaaskopje

Kaaskopje

24-01-2010 om 22:42

Lou

Wij niet

saski@

saski@

26-01-2010 om 19:06

Nina: jawel hoor

En toch kunnen zowel mijn man met zijn telefoon als ik met mijn telefoon overschrijvingen doen met onze en/of-rekening. Het is wel zo dat er bij 1 account (loginnaam + wachtwoord) 1 telefoonnummer hoort. Je moet dus gewoon even je eigen (of je man zijn eigen) account aanvragen en dan alletwee de en/of-rekening toevoegen Bij ons gaat dit al sinds jaar en dag (dus ook in het Postbank-tijdperk) goed. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Saskia

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.