Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Internet + bellen (+ tv?)

Hoi allemaal,

Het onderwerp is hier vast al eens aan de orde geweest maar ik kan het zo snel niet vinden.
Even kort; wij hebben een internetabonnement bij xs4all, telefoneren via de KPN en kijken tv via de kabel van Ziggo. Al met al zijn we maandelijks behoorlijk wat geld kwijt en we denken dat het goedkoper kan. Nu zijn we wel erg tevreden over de diensten.
Ik zag nu bij tele2 een leuke aanbieding, maar ben benieuwd naar ervaringen. Ziggo heeft ook leuke aanbiedingen maar daar durf ik, gezien de klachten die ik om me heen hoor eigenlijk niet eens aan te beginnen. Bij xs4all kun je ook een belabonnement afsluiten, maar dan bel je via internet; dat lijkt ons niet zo handig, maar is dat ook zo?

Kortom; hoe hebben jullie het geregeld en wat kost en vooral; hoe bevalt het?

Groet, heli

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

13-12-2008 om 17:58

Ziggo

Wij zitten bij Ziggo voor alles,en dat is 49,95,en dan je belkosten.Er is nog een goedkoper pakket,maar dan is je snelheid lager.Als je iemand belt,die ook een Ziggo-account hebt,is het gratis.Wij zijn er wel tevreden over!
Groetjes,Bastet

heli

heli

13-12-2008 om 18:27 Topicstarter

Bastet

Ik kom er net achter dat het voordeel van Ziggo is, is dat je de BBC-zenders in je tv-pakket kunt houden omdat de tv via de kabel loopt. Via andere aanbieders ben je BBC1 en 2 kwijt en dat zou ik wel heel erg jammer vinden.
Waren jullie al bij Ziggo (@home oid) voordat het Ziggo werd of zijn jullie overgestapt. Want bij dat laatste lijkt het allemaal wel heel ingewikkeld te verlopen, in de zin van slechte service.

groet, heli

Kaaskopje

Kaaskopje

13-12-2008 om 23:12

Ziggo

Even vooraf: ik bén niet Ziggo... ik wérk voor Ziggo
Ziggo heeft inderdaad een moeilijk jaar achter de rug. Ook wij, de klantenservice, verbazen ons regelmatig. Maar je moet ook bedenken dat er een héél groot aantal abonnee's is die tevreden is met Ziggo. Die hoor je niet.
Ik geef graag wat tips (ook voor als je al klant bent):
- als je abonnee wilt worden sla je dan toch maar door de wachttijd van de klantenservice heen. Direct contact verkleint de kans op fouten. De telefoonkosten zijn geen 10 cent zoals in het bandje gezegd wordt, maar lokaal tarief. De gemiddelde wachttijd is ongeveer 20 minuten. 48 cent dus. Ongeveer net zo duur als een postzegel dus.
- lees bij ontvangst het wijzigingsoverzicht goed door en bel gelijk als er een vergissing lijkt te zijn gemaakt. Hoe later je reageert hoe lastiger de fout snel recht te zetten is.
- op de (Engelse) website va.zensupport.co.uk kun je in een soort simulatievoorbeelden zien hoe je bijvoorbeeld een emailaccount kunt aanmaken en je kunt er ook zien wat foutmeldingen betekenen. Kijk er gewoon eens rond.
- als je een digitale ontvanger hebt aangeschaft of gekregen heb je 14 dagen vrij kijken voor álle zenders. Daarna vervallen de zenders waar je niet voor betaalt en zie je bij die zenders E19. Als je het nummer van de smartcard (een soort simkaartje maar dan voor digitale tv) nog niet hebt laten registreren zie je die melding al snel op álle digitale zenders. Bel dus binnen 10 dagen het nummer even door.
- Gekke tip misschien, maar lees alle post van Ziggo. Veel problemen zijn ontstaan doordat mensen Ziggo post meteen hebben weggegooid als zijnde reclame. Er zijn mensen die zich na drie maanden pas zijn gaan afvragen waarom ze opeens rekeningen van Ziggo kregen.
- Een veel voorkomend probleem: inloggen. Om je factuurgegevens e.d. te bekijken heb je alleen het voorste gedeelte van je emailadres nodig, bij webmail/outlook je hele emailadres. Het wachtwoord voor email is niet dezelfde als bij 'Mijn Ziggo'. Als inloggen niet lukt kan het zijn dat je een andere gebruikersnaam hebt dan je dacht te hebben. Die kun je tegenwoordig via de website opvragen. De klantenservice kan het ook voor je opzoeken. Als er staat dat de combinatie van je klantnummer en adresgegevens niet bekend zijn moet je je nog registreren. Je wachtwoord voor email kun je wijzigen via webmail. Het knopje daarvan vind je bovenaan de website van Ziggo.
- een vervelend probleem wat helaas te vaak is voorgekomen dit jaar: de facturatie wordt wel eens voor meerdere maanden tegelijk gedaan. Ik hoop echt dat dit probleem niet te vaak meer zal voorkomen. Wat ons als medewerkers wel eens verbaast is dat klanten geen geld reserveren voor dit soort kosten. Het geld wordt opgemaakt en dan is zo'n hoge dubbele factuur opeens een probleem. Mijn advies: hou alsjeblieft zelf ook in de gaten of er wel iedere maand geïncasseerd wordt en hou het geld apart als het niet is gebeurd. Mocht je toch overvallen worden door een hoge rekening en heb je in het verleden geen betaalproblemen gehad dan mag je altijd om een betaling in termijnen vragen.
- als je nog meer vragen hebt wil ik die ook wel via email beantwoorden: [email protected]. Ik wil namelijk niet de suggestie wekken dat ik reclame maak. Ik wil gewoon graag helpen als je een probleem hebt.

Bastet

Bastet

14-12-2008 om 09:01

Heli

Wij zaten bij casema,en we hielden ons pakket,toen het ziggo werd,tot we erachter kwamen dat het goedkoper kon.Dus hebben we een ander pakket gekozen.Men had ons niet verteld dat ons emailadres zou wijzigen,dus was ik na een weekend weg ineens drie dagen mail kwijt.Maar afgezien daarvan zijn we altijd prima te woord gestaan bij de klantenservice.Overigens zou Tele 2 er hier niet in komen,mijn vriendin heeft nu nog last van een hele vervelende rekening van duizenden euro's,waar niks van klopt,maar die wel betaald moet worden......
Groetjes,Bastet

even anoniem

even anoniem

14-12-2008 om 09:47

Kaaskopje

"Wat ons als medewerkers wel eens verbaast is dat klanten geen geld reserveren voor dit soort kosten. Het geld wordt opgemaakt en dan is zo'n hoge dubbele factuur opeens een probleem"

Hier gaan m'n haren van overeind staan van deze zin. Als je geen cent te makken hebt dan is het nogal moeilijk om daar geld voor te reserveren niet ??? En dit uit iemands mond moeten horen die zelf in een rotsituatie heeft gezeten.......erg kortzichtig..
En het gaat hier niet over mij, maar over mijn moeder !!

Tele 2

wij hebben sinds drie jaar tele 2 ,bevalt prima,nooit problemen en erg voordelig.wat mij betreft aan te raden !

Chantelle

Chantelle

14-12-2008 om 11:56

Ziggo

Wij hadden al @Home voor bellen en internet. We hebben nu een all-in pakket voor 49 euro plus (lage) belkosten. Overstappen etc (verhuizing, tv-aansluiting tijdelijk op twee adressen, tv abonnement omzetten van analoog naar digitaal) was inderdaad een drama. Maar ik houd me maar voor dat dat met andere bedrijven niet veel beter gaat... Nu het eenmaal overgesloten is, werkt het allemaal prima.

Ziggo kaaskopje

Ik heb me afgelopen week eerlijk gezegd rotgeërgerd aan de klantenservice van Ziggo. Dan heb ik het niet over de medewerkers hoor want die heb ik namelijk helemaal niet te spreken gekregen! ((((
Toen ik uiteindelijk na 4 dagen een keer of 4 per dag zo'n 20 minuten in de wacht had gestaan (€7,68) waarna simpelweg de verbinding werd verbroken heb ik voor de lol eens de toets voor nieuw af te sluiten abonnement ingedrukt. En wat denk je????? Binnen 1 minuut had ik iemand aan de lijn!!
Voor verkoop zijn ze dus blijkbaar wel bereikbaar maar voor het oplossen van problemen is niemand beschikbaar.

Geen ziggo

Ik kan wel een BOEK schrijven over @slome, alias Ziggo!

Het is niet voor niets dat zij regelmatig op nummer 1 stonden bij Kassa´s lijst voor bedrijven waarover de meeste klachten waren (en nog zijn!).

Vanaf het begin van mijn internetervaring gedonder bij @home, ik zit nu voor internet en telefoon bij Tiscali, nu Telfort en ik vind het een verademing!

PS. Ziggo heb ik nog wel voor mijn TV, maar daarmee hadden wij ook (bijna) nooit problemen. Internet was bagger, met regelmatig geen verbinding, trage verbinding (bleek maandenlang mijn IP adres te delen met iemand anders bijv.) en slecht bereikbare helpdesk, met als toppunt een medewerkster die zo onbeschoft was dat ik acuut mijn abo heb beëindigd..

Never nooit meer ziggo hier dus (voor internet of telefoon)

Xs4all

Wij hebben in oktober ons internetabonnement bij XS4all uitgebreid met internetbellen en zij hebben KPN opgezegd. De overgang is zeer soepel verlopen en we hebben tot nu toe geen problemen gehad. Qua kosten scheelt het voor ons minimaal 20,- per maand. We betaalden ca. 30,- p/mnd voor internet bij XS4all plus ca. 40,- p/mnd bij KPN. Nu betalen we ca. 50,- per maand. Toch de moeite waard!

Sandra

Sandra

14-12-2008 om 15:09

Jemig zeg,anoniem

Kaaskopje bedoelt natuurlijk met reserveren: als je er deze maand geen rekening voor ontvangt zie dat dan niet gelijk als extra inkomsten maar reserveer het voor de volgende maand omdat de rekening dan waarschijnlijk dubbel zal zijn. Je weet toch wat je maandbedrag is en dat behoort toch tot je vaste lasten. Die reserveer je dan toch net als met je huur en energie rekening. Als je die een keer per abuis niet zou ontvangen ga je dat bedrag toch niet gelijk uitgeven .

Kaaskopje

Kaaskopje

14-12-2008 om 15:36

Pardon even anoniem?

Als iemand die geen cent te makken heeft normaal een abonnement kan betalen, waarom zou hij het standaard abonnementsgeld en eventuele extra (in te schatten) kosten, dan niet kunnen reserveren voor het moment dat het wél betaald moet worden? Die logica ontgaat mij. Wat overigens niet wegneemt dat ik het geen goede oplossing vind van Ziggo, absoluut niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-12-2008 om 17:03

Danni

Bel je dan met een mobieltje? Ik begrijp je irritatie hoor!
Ik wil wel benadrukken dat de verkooplijnen ook alleen daarvoor gebruikt worden en vaak door mensen aangenomen worden die niet meer geleerd hebben dan dat. Bij moeilijkere vragen verwijzen ze naar de algemene klantenservice. Een bestelling hoeft niet langer te duren dan 4 minuten, iemand helpen kan bij ingewikkelde vragen echt oplopen tot een half uur. Dat is niet de bedoeling, maar je kunt toch moeilijk middenin het probleem zeggen 'sorry, uw tijd is om'. Mensen die een wat langer gesprek hebben zeggen regelmatig dat ze nu wel begrijpen waarom de wachttijden oplopen. Maar ik begrijp dus echt hoe frustrerend het kan zijn als je maar niet aan de beurt komt of minutenlang zit te wachten.

Even anoniem

Even anoniem

14-12-2008 om 19:03

Sandra

een vervelend probleem wat helaas te vaak is voorgekomen dit jaar: de facturatie wordt wel eens voor meerdere maanden tegelijk gedaan. Ik hoop echt dat dit probleem niet te vaak meer zal voorkomen. Wat ons als medewerkers wel eens verbaast is dat klanten geen geld reserveren voor dit soort kosten. Het geld wordt opgemaakt en dan is zo'n hoge dubbele factuur opeens een probleem.

Goed lezen Sandra, de facturatie worden voor meerdere maanden gedaan dus voor iemand die echt net kan rondkomen, kan dit niet. En als men bij Ziggo dit dan vreemd vind, tja, dan kun je je eigen niet echt inleven vind ik, en dat te horen uit iemands mond die in het zelfde schuitje zat, vind ik vreemd. !!!!

Even anoniem

Even anoniem

14-12-2008 om 19:07

Kaaskopje

Als iemand die geen cent te makken heeft normaal een abonnement kan betalen, waarom zou hij het standaard abonnementsgeld en eventuele extra (in te schatten) kosten, dan niet kunnen reserveren voor het moment dat het wél betaald moet worden? Die logica ontgaat mij. Wat overigens niet wegneemt dat ik het geen goede oplossing vind van Ziggo, absoluut niet.

Zucht, ik heb het niet over het standaard abo.geld, dat is het probleem niet, maar het factureren van meerdere maanden vooruit.

Door die "stunt" van Ziggo zijn er een hoop mensen opgestapt ! En terecht hoor, niet iedereen kan dat missen.

heli

heli

14-12-2008 om 19:55 Topicstarter

Woutje

Ik ben benieuwd of jullie via internet bellen (wat volgens mij voorheen alleen kon bij xs4all) of gaat het via de 'gewone' telefoonlijn. Hebben jullie ook een nieuw nummer, zo'n 085-nummer gekregen of hebben jullie je oude nummer behouden?
Wij zijn zeer tevreden over xs4all internet; we zijn nu drie jaar abonnee en het is het meest stabiele tot nu toe. Maar eigenlijk denk ik, verwacht ik dat dat bij de meeste aanbieders wel zo is; volgens mij wordt de boel sowieso veel geavanceerder (toen wij zes jaar geleden internet kregen ging het nog via de telefoonlijn).
Maar eigenlijk willen we, als het enigszins mogelijk is bij xs4all blijven; nooit problemen dus en ook praktisch gezien ivm het behoud van de e-mailadressen ed.

groet, heli

heli

heli

14-12-2008 om 20:08 Topicstarter

Ziggo

Kaaskopje, sorry, maar ik blijf huiverig. We hebben in het verleden met @home behoorlijk wat problemen gehad met de kabeltv. Voordat die problemen opgelost waren en we teveel betaald geld terugkregen... Tsjee wat een lijdensweg aan de telefoon en de post (aangetekend vesturen ed). Maar... nu het goed is, is het ook goed en bevalt het prima. De reden waarom Ziggo voorbij kwam is omdat we daar alles (internet, tv en telefoon) kunnen regelen met behoud van BBC1 en 2. Dat is me nogal wat waard.
Maar die problemen met de service... om ons heen horen we zoveel problemen, dat we er bijna niet aan durven te beginnen.
Zoals het er nu voorstaat denk ik dat we onze kabeltv maar gewoon bij Ziggo houden en de rest verhuizen naar een aanbieder. Kan ik lekker mijn BBC blijven kijken en is het toch wat goedkoper.

Groet, heli

heli

heli

14-12-2008 om 20:29 Topicstarter

Mien* ea

Hoi Mien*, volgens mij kun jij sowieso wel een boek schrijven; daar heb jij je ervaringen met @home en Ziggo niet voor nodig. Al kan ik me voorstellen dat jij ze wel zo smeuig kan beschrijven dat het erg leuk wordt om deze te lezen

Wij hebben ook een poos @home gehad voor ons internet en in principe waren we daar best tevreden over; het abonnement daarvoor hadden we via de telefoonlijn bij Zonnet. @home was daarbij natuurlijk een verademing. Maar nu we bij xs4all zijn (omdat dit werd betaald door mijn mans vorige werkgever) weten we pas hoe het ook kan. Afkloppen, maar het ligt er bijna nooit uit. Vorig jaar ofzo hadden twee dagen geen internet vanwege een probleem bij KPN (onze lijn loopt via KPN). Toen dat opgelost was kregen we een tegoedbon van ik meen, vijftien euro! Je kon hem zelf houden of aan een goed doel schenken. Nu vond ik dit nogal een overdreven reactie, maar het zegt wel iets over de service

Het enige wat ik nu vervelend vind van xs4all is hun onduidelijke site... Ik word daar niet zoveel wijzer van en ga ze morgen maar eens even bellen.
Wordt vervolgd,

heli

Janeway

Janeway

14-12-2008 om 21:50

Ziggo

Hier hebben we ook ziggo, we hadden casema en dat werd ziggi. Geen problemen gehad, we hadden bij casema drie losse abbo's tv, internet en telefonie. Nu hebben we 1 pakket. Nog geen gedoe gehad alleen een keer dubbel incasseren, dat hadden ze wel even mogen meedelen.

even anoniem

even anoniem

14-12-2008 om 21:53

Pelle, kaaskopje ea

Ja, dat bedoelde ik, sorry ben idd niet duidelijk geweest. Excuses daarvoor. Ook voor m'n nogal "boze" taal, grrr vind het zo lastig om het duidelijk te typen, kom hier al bijna 6 jaar, maar reageer bijna nooit, nu weet ik weer waarom !!!

Maar dat is in mei geweest, en omdat Kaaskopje zei dat dat dit jaar voor problemen veroorzaakte ben ik er van uitgegaan dat dat is wat ze bedoelde. Hier in Brabant stond het vaak genoeg in de krant dat klanten van Ziggo hier niet mee eens waren en dat ze op gingen zeggen, omdat men vooraf de rekening wilde hebben. En als je elk dubbeltje moet omdraaien is dat gewoon lastig. Ook al wordt dat vooraf aangekondigd. Vandaar mijn vinnige reactie. Dit kan Ziggo wel even mededelen, maar dat wil niet zeggen dat de klanten daar mee in moeten stemmen.

Niet als Ziggo 1 maand vergeet en de maand daarna 2x incasseert, dat is logisch dat je dit geld op zij zet.

Hoop dat het nu wat duidelijker is.

Gr toch nog maar anoniem.

Heli-xs4all

Wij bellen via internet met behoud van ons oude lokale nummer. Dat kost geloof ik eenmalig iets van 10,- en dat vonden we wel zo makkelijk voor iedereen die ons nummer heeft.
En zoals gezegd gaat dat prima. In het begin kregen we nog wel eens de opmerking dat we niet bereikbaar waren als iemand via zijn mobiel ons nummer probeerde te bellen, maar dat schijnt nu wel goed te gaan.
Voor ons was het ook belangrijk om onze mailadressen e.d. in stand te houden, vandaar dat we ook het bellen via XS4all wilden. En we wilden echt van KPN af; veel betalen voor relatief weinig telefoongebruik.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-12-2008 om 00:32

Even anoniem

Ik wil er geen punt van maken waardoor het vervelend wordt, maar een ding heb ik geleerd tijdens onze 'moeilijke' periode: door overal potjes voor te maken en je daar ook aan te houden heb je in principe altijd het geld wat je standaard voor abonnementen en vaste lasten kwijt bent achter de hand. Ik weet ook wel dat je die bedragen gewoon wilt kunnen betalen als dat de bedoeling is en niet pas 2 maanden erna, dat is reuze irritant, maar te laat innen hoeft niet persé te leiden tot financiële problemen.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-12-2008 om 00:38

Ach... (even anoniem)

Ik zie nu dat je het over meerdere maanden voorúit hebt. Nee dat is echt nog nooit gebeurd tegen gemaakte afspraken in. Als je alleen radio en televisie hebt betaal je wel 3 maanden vooruit als je met een acceptgiro betaalt. Er is een omschakeling geweest van achteraf betalen naar vooruitbetalen. Sindsdien betaal je de abonnementen vooruit en gesprekskosten achteraf. Per maand dus.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-12-2008 om 00:44

En nog een keer even zo...

Ik reageer per berichtje en ik zie dat jij er ook al op teruggekomen was.

maan.

maan.

15-12-2008 om 11:26

Kabelbellen

Hier bellen en internetten we ook met de kabel (bij kabelfoon) en dat gaat naar alle tevredenheid. Alleen als de kabel eruit ligt kun je dus niet internetten én niet vast-bellen. Maar ja dat is zelden gebeurd.

Wel valt het me op dat met bellen soms de eerste seconde schijnt weg te vallen dat de verbinding niet direct goed tot stand komt ofzo?

Ook qua overstap van ptt naar kabelfoon volledig tevreden, alles geregeld door kabelfoon inclusief nummerbehoud.

Ook kabelfoon

of Caiway zoals ze tegenwoordig heten: bellen en internetten en heel tevreden. Bovendien ben ik een aantal malen uitstekend geholpen door hun helpdesk (na formatteren computer bv.), dat hoor je ook weleens anders....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.