Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

bob

bob

07-11-2009 om 16:00

Internet beveiliging

hallo wie kan mij helpen???wij hebben 3 kinderen de oudste zit regelmatig achter de pc en is hier zeer bedreven in omdat hij deze ook steeds meer voor school nodig heeft hebben we besloten om een eigen pc voor hem aan te schaffen.die staat nu op zijn kamer waar hij ook regelmatig het internet op gaat dit vinden wij prima maar we vinden ook dat nog niet alles voor de oogjes van deze meneer geschikt is we willen daarom een beveiliging op de computer zetten zodat sommige sites niet toegangkelijk zijn voor hem we hebben de standaard beveiliging van windows geprobeerd maar die blokkeerd het volledige internetgebruik en dat willen we uiteraard ook niet.kan iemand ons helpen hoe kunnen we er voor zorgen dat hij gewoon op het internet kan zonder voor hem ongeschikte pagina's te bezoeken.

Bob

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
maan.

maan.

07-11-2009 om 17:24

Hier..

Hier hebben ze wel een eigen computer maar internetten mogen ze toch echt alleen op de 'grote' computer.. gewoon omdat we dan hopen te kunnen zien wat er gebeurt.. we zien nu al dat ze er steeds meer vaardigheid in krijgen en voor we het weten zijn ze ons qua kennis voorbij. Of dan zo'n filter nog nut heeft ik heb geen idee.. over welke leeftijd heb je het?

Fatima

Fatima

08-11-2009 om 09:20

Niet op de slaapkamer

Een computer hoort niet op de slaapkamer. Die hoort gewoon in het gezin. Niet in een afgesloten hokje.

tonny

tonny

08-11-2009 om 17:05

Leeftijd

Leeftijd is van belang, ik zou onder een jaar of 15, 16 geen internetPC op eigen slaapkamer geven.

Vanwege het toezicht, maar vooral ook vanwege het feit dat je met lang en intensief computeren (en MSN!!) jezelf langer wakker kunt houden dan eigenlijk gezond is.

tonny

janneke

janneke

08-11-2009 om 17:17

Op laptop kan ik geen geschiedenis vinden

op onze laptop kan ik geen geschiedenis vinden, hoe zit dat??
waar moet ik dan onder zoeken?? ben geen kei in computer hoor`!!

bob

bob

08-11-2009 om 19:25

Jammer

Jammer dat we geen antwoord krijgen op onze vraag maar misschien hebben we hem niet duidelijk gesteld de vraag was dus hoe en waar je aan een kinderbeveiliging voor op de pc komt die ongeschikte sites filtert

Alle respect voor ieders mening maar ik ben niet geholpen met opmerkingen als dat de pc niet op de slaapkamer hoort daar staat hij nu en dat was een weloverwogen keuze omdat onze situatie zich niet leent voor een pc in de woonkamer en natuurlijk zien we de geschiedenis na we willen alleen nog iets wat ervoor zorgt dat er geen gekke beelden op het scherm verschijnen of informatie die voor 25 plus is

dus wie helpt en vertelt ons welke software nuttig is en waar je die haalt

bob

Linda99

Linda99

08-11-2009 om 20:49

Tip

http://www.bol.com/nl/p/notebooks-pc-accessoires/chatlimit-veilig-internet-voor-kinderen/1003004006945049/index.html

Verder is er ook Mybee, maar da's tot 11 jaar en ik weet niet hoe oud je zoon is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.