Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

MiekeK

MiekeK

25-02-2009 om 10:22

Internet op tweede pc?

Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar ik stel hem toch maar. Ik heb een pc met internet. Nu heb ik een andere op zolder, waar ik ook graag internet op wil. HOe kan dat simpel? Je schijnt een router te kunnen kopen, en die kan ervoor zorgen dat de andere pc ook internet heeft? Wie o wie legt me dit uit.
Alvast bedankt!
Mieke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

25-02-2009 om 14:16

Het hangt er vanaf wat voor type internet je hebt (kabel? ADSL?) wat voor router je moet kopen, dus dat moet je eerst weten.

Maar op dit moment komt internet ergens binnen, zit met een stekkertje in een modem, en vanuit het modem zit een ander kabeltje dat naar je PC gaat.

Als je meerdere PC's wilt aansluiten moet het niet naar het gewone modem, maar naar een modem met meerdere uitgangen (= router).

Het internet komt dus nog steeds binnen, gaat naar dat ene kastje, maar vanuit dat ene kastje kun je bv. 4 draden laten komen. Die kunnen naar 4 verschillende PC's.

In plaats van draden kun je ook draadloos gaan. In dat geval moet er een extra kastje geplaatst worden bij het modem (de 'uitgang' van je modem leidt dan naar dat extra kastje). Zo'n kastje is niet duur, 20 euro of zoiets. Aan het kastje zit een kleine antenne.

Als dat er eenmaal staat kun je met alle PC's die een draadloze netwerkkaart hebben op het internet. De meeste moderne PCs (in elk geval laptops) hebben wel een netwerkkaart, maar als een PC het niet heeft kun je ook daar weer een dingetje voor kopen (ben even de naam kwijt) wat niet duur is en wat je in een USB-uitgang steekt zodat-ie ook draadloos kan.

Als je je ene PC aan de kabel wilt houden en de rest draadloos, dan heb je dus toch een modem met meerdere uitgangen nodig (1 uitgang naar de PC, 1 uitgang naar het draadloos-kastje). Dus dat kan niet met je huidige modem.

Als je naar een PC-zaak gaat kunnen ze je denk ik wel uitleggen wat je moet hebben. Het is wel belangrijk dat je heel goed weet welke soort internet je hebt.

Succes, Margje

MiekeK

MiekeK

25-02-2009 om 20:36

Margje

Wow, dankjewel voor je uitgebreide uitleg. Ik zal zeker naar een pc zaak gaan (ik heb overigens ADSL).

Groetjes,
MiekeK

Kaaskopje

Kaaskopje

26-02-2009 om 00:47

Duidelijke uitleg margje

Ik zou alleen niet voor de allergoedkoopste routers gaan. Ook hierbij geldt dat een goede kwaliteit best belangrijk is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.