Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Internettentakels

Naar aanleiding van het jurkjesdraadje van Tihama heb ik een dikke week geleden op de website van Heine zitten snuffelen.

En nu verschijnen op opvallend veel sites die ik bezoek(ook sites waar ik nog nooit eerder ben geweest) opeens advertenties van Heine waarop ik kan doorklikken, met n.b. het jurkje en de sandaaltjes die ik eerder in detail heb zitten bekijken.

Het is voor het eerst dat ik zo'n vergaande vorm van surfgedrag-/reclameverstrengeling meemaak. In Gmail zie ik wel eens advertenties verschijnen naar aanleiding van de onderwerpen in mails die ik ontvang, maar zo tentakelig als nu heb ik het nog niet meegemaakt. Of is het toeval?

Chris

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Julie

Julie

12-07-2010 om 12:49

Geen toeval

Ik heb het hier ook meegemaakt, met Wehkamp. Ik was op een totaal niet ter zake doende website en daar zag ik advertentie van Wehkamp met exact dezelfde spullen die ik een paar dagen eerder bezocht had. En dat was niet de eerste keer.
Eng, wel.

Puck

Puck

12-07-2010 om 12:51

Cookies

Volgens mij zijn dat toch cookies? Wel handig soms: kan ik zien wat Puckman heeft gezocht

ChrisH

ChrisH

12-07-2010 om 13:07 Topicstarter

Cookies inderdaad

Puck, ik snap dat dit door cookies komt, maar cookies bestaan al jááren. Het is echt voor het eerst dat ik cookies zie die blijkbaar op willekeurige ándere websites hun werk doen. Ik vind het inderdaad een beetje een enge ontwikkeling.

Als je dit in het extreme doorvoert, zie ik op sites straks alleen nog maar dingen die ik al eens eerder op andere sites heb bekeken. Ik ga maar eens kijken in de map Cookies of ik Heine kan verwijderen...

Chris

Kaaskopje

Kaaskopje

12-07-2010 om 13:14

Volgens mij ook cookies

Die kun je verwijderen. Het zal net zoiets zijn als bijvoorbeeld Bristol. Die willen dat je je adres achterlaat in de winkel zodat de reclameverspreiding zoveel mogelijk daar gebeurt waar klanten wonen.

Misschien is het minder eng dan je denkt. Misschien zijn het wel dochterbedrijven van bijvoorbeeld Wehkamp en is het daarom logisch dat ze dezelfde informatie delen. Ik doe maar een gooi.

Guinevere

Guinevere

12-07-2010 om 13:34

Tuurlijk

Ja, dat is gerichte reclame. Er zijn bedrijven die daar flink geld mee verdienen. En ze ontdekken dan ook dat mensen die googlen op Heine, opvallend vaak zoeken naar resultaten over Nesquick. Dus dan kunnen ze daar ook weer fijn gericht op gaan "marketen". Ik schoon mijn cookies regelmatig op, weet niet of dat voldoende helpt.

Verder vind ik het geen ramp om gerichte reclame te krijgen, ik zie liever die jurkjes dan een reclame voor een klopboor.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-07-2010 om 14:00

Guinevere

Tenzij je een inloopkast voor de jurkjes wilt bouwen en betonnen muren hebt. Dan is zo'n boor wel handig.

Maxime.M

Maxime.M

12-07-2010 om 16:11

Haha ik ook

Hoi,
Ja ik heb ook sinds dat draadje constant jurkjes van Heine in beeld. En ik vond ze niet eens leuk, dus vind het eigenlijk irritant iedere keer die 'stomme' jurkjes
Cookies heb ik al meerdere keren weggegooid sindsdien maar ik kom niet van heine af.

Maxime

Tirza G.

Tirza G.

12-07-2010 om 18:39

Hotels

Ik krijg continu allerlei hotels voorgeschoteld omdat ik wat heb zitten boeken via booking.com. En dát vind ik dan weer suf, mensen: ik héb al geboekt.
Veel erger vind ik die blije reclames op Facebook, of je belangstelling hebt voor natuurlijke producten in je strijd tegen de overgang. Snif.

Tirza

Tihama

Tihama

12-07-2010 om 19:52

Weet je wat pas erg is?

Ik krijg nu allemaal reclames voor bikini's. Maar dat zijn dus allemaal bikini's die NIET in mijn maat te krijgen zijn.

Een Tantaluskwelling.

Tihama

Massi Nissa

Massi Nissa

12-07-2010 om 20:12

Facebook

De volgende drie reclames krijg ik steeds weer: iets met een jaar gratis strijken (ik strijk niet), "het is tijd voor pumps" (ik draag geen hakken) en iets met gratis make-up (je raadt het al). Ze zitten er dus ook nog wel eens grof naast.
Groetjes
Massi

Tirza G.

Tirza G.

12-07-2010 om 20:37

Moet je misschien

toch je profielgegevens eens checken Wie weet heb je wel hele weirde dingen ingevoerd

Tirza

Massi Nissa

Massi Nissa

12-07-2010 om 21:29

Tirza

Profielgegevens zijn dermate summier dat ik denk dat Facebook?Google/whoever mij heeft ingedeeld bij 'generic female' en die strijken natuurlijk bij het leven (op pumps, met oorlogsverf).
Groetjes
massi

Maxime.M

Maxime.M

12-07-2010 om 21:33

Het is weg!

Ik kreeg net wéér de Heine jurken in beeld en besloot eens op het i -tje in de rechteronderhoek te klikken. Vervolgens kwam ik op een site van Criteo banners terecht en daar kon ik aangeven dat ik deze banners niet meer wilde zien.

Opgelost dus..ga maar eens op zoek naar een letter " i" in je reclame.

Maxime

Kaaskopje

Kaaskopje

13-07-2010 om 02:21

Nou let ik er op!

Open ik de weersite en wordt ik aangekeken door de bh's van Wehkamp die ik afgelopen week heb opgezocht. Tsssss.....

ChrisH

ChrisH

13-07-2010 om 08:40 Topicstarter

Oplossing gevonden?

Ik heb er nu maar eens even wat intensiever op gegoogled en dit verschijnsel blijkt te worden veroorzaakt door indirecte cookies. Dit zijn cookies 'die zijn gemaakt door of die is verzonden naar de website die u momenteel bekijkt. Deze cookies worden vaak gebruikt om informatie op te slaan, zoals uw voorkeuren wanneer u die site bezoekt" (site van microsoft). Gelukkig kun je ze uitschakelen:

Open het Configuratiescherm, klik op Internetopties. Klik in het venster Eigenschappen voor internet op de tab Privacy. Klik op Geavanceerd en schakel het selectievakje 'Automatische cookieverwerking opheffen' in. Je kunt nu bij Indirectie cookies het selectierondje Blokkeren inschakelen.

Wel erg grappig trouwens dat wij dankzij Tihama blijkbaar zo collectief zijn gaan zoeken naar jurkjes, bikini's en bh's. Ik moet bekennen dat ik bij Wehkamp zo op het laatste nippertje voor de vakantie nog een bikini heb gescoord

Chris

Tihama

Tihama

13-07-2010 om 09:13

Brood en spelen

Ja, ik heb de laatste tijd me vooral onledig gehouden met het starten van zo oppervlakkig mogelijke discussies

Tihama

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.