Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Digibeet

Digibeet

15-12-2020 om 18:15

iPhone vraag over contactpersonen dubbel in adresboek

Ik heb een iPhone 8.

Het valt me de laatste tijd op dat personen in mijn adresboek er vaak 3 of 4 keer in staan.

Met precies dezelfde naam en gegevens.

Ik kan alles handmatig verwijderen zodat ik er de contactpersonen 1x overhoud, maar dat is erg veel werk.

Weet iemand of en zo ja, hoe, je hier iets aan kunt doen, zonder dat je contactpersonen kwijtraakt.

Angela67

Angela67

15-12-2020 om 20:17

zelfs apple support ...

zegt: handmatig verwijderen:
https://support.apple.com/nl-nl/HT203565

belangrijker is om te achterhalen waarom contacten er dubbel ingezet worden. Zijn ze exact hetzelfde? of slaat de iphone Digi Beet op een Beet, Digi? Dan kan het één uit een mailtje zijn en de ander misschien uit je telefoonboekje waarbij je iemand zelf toegevoegd hebt?

Ik heb overigens geen iphone, dus ik niet bij mezelf kijken hoe het evt. ingesteld is.
gr Angela

Jasmijn

Jasmijn

15-12-2020 om 22:48

hier ook

ik had op mijn computer lopen rommelen in mijn map 'contacten' en die is gekoppeld met iCloud en die synchroniseert ook met mijn iPhone. Toen heb ik op mijn computer alle dubbelen verwijderd, maar op mijn iPhone bleef het staan.
Daarna toch maar op iCloud op mijn iPhone het knopje bij contacten uitgezet, zodat ie niet meer synchroniseert en toen alles gekoppeld wat hetzelfde was,( moest inderdaad handmatig), na een halfuurtje was ik klaar, hoop dat het nu zo blijft maar dat denk ik wel, want voor de contacten staat de iCloud nu uit.

Lente

Lente

16-12-2020 om 11:06

automatisch opslaan van contactgegevens aanstaan?

Volgens mij kan de iPhone (of Sire) zefstandig contacten aanmaken n.a.v. mail bijvoorbeeld. Dan pakken ze daar de contactgegevens uit, uit de standaard ondertekening.
Ik weet niet meer waar dat zit. Ik heb deze optie lang geleden uit gezet.

Dubbele contacten heb ik nog wel maar die heb ik dan vroeger zo ingevoerd Bijvoorbeeld mobiel nummer apart van werknummer.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.