Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

cobi

cobi

08-12-2009 om 12:50

Ipod definitief verkloot?

Zoon van 14 heeft vorige week van zijn foldergeld zelf een Ipod gekocht. Hij kon niet afwachten tot het ding in huis was, heeft een week door het huis gestuiterd en wat doet de sufkont: hij probeert illegaal software te downloaden en nu is het ding gebrickt...scherm zwart,doet niks meer ...Tot voor gisteren kende ik de term niet, wist ook niet dat het zo werkte met illegaal software downloaden, Misschien had ik beter op de hoogte moeten zijn, hem moeten waarschuwen, maar ik heb helemaal niks met gadgets of electronische snufjes....
Man heeft gisteravond internet afgesurft naar tips om het ding weer aan de praat te krijgen, maar stuitte op een wirwar van onbetrouwbare info. Iemand van jullie ideeen ...is er nog hoop...ik weet dat 't een kwestie is van eigen schuld..en stom!stom!stom!...maar ik heb het zo met hem te doen, dit is wel een hele harde les .

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jet Burg

Jet Burg

08-12-2009 om 13:39

Welke ipod?

En heb je al geprobeerd om Itunes op een andere computer te installeren en daar die ipod op aan te sluiten? Hij synchroniseert 'm dan opnieuw, en wist alles wat erop staat.
Ik heb iets gevonden, misschien heb je er wat aan.
http://www.ipodtouchblog.nl/archief/2007/12/02/how-to-jailbreak-je-ipod-touch-van-111-naar-112-windows/
In het begin staat er iets wat je moet doen als je ipod niet meer goed functioneert.

wendelien

wendelien

08-12-2009 om 15:15

Vreest niet

Hier heeft zich een soortgelijk scenario afgespeeld en het is verholpen. Heb alleen de heren even niet bij de hand. Mail me ff.

Margriet*

Margriet*

08-12-2009 om 20:52

Volgens

mij kun je hem resetten, maar ik weet ook even niet meer hoe het moet. Bij mij deed ie het nog wel maar alles deed het niet meer goed (zat zeg maar door de war), maar of hij brickt door illegale software, heb ik toen niet gebruikt. De verkopers in de winkel weten het prima.

Jet Burg

Jet Burg

08-12-2009 om 23:20

Apple pc is niet van belang

Succes ermee, en laat je nog weten of het is gelukt?

kaatje66

kaatje66

11-12-2009 om 12:02

Nieuwsgierig

Cobi, is het gelukt? Ik vind het zo sneu voor hem en hoop daarom ook dat de oplossingen van wendelien werken.

succes
groetjes kaatje(66)

tonny

tonny

12-12-2009 om 13:57

Herkenning.....

Ik heb geen tips, maar leef erg met je mee!!!

Zoon - wat ouder dan de jouwe, maar niet voorzien van overvloeding budget- veroverde ook zo'n luxe apparaat, via een vriend wiens vader 'm vanuit de VS goedkoper kon meebrengen.
Al vrij snel was er ook iets mis zoals jij schetst. Scherm zwart, einde oefening. Zoon verzocht mij dat ding naar zijn vriend te brengen, die kon hem weer reactiveren. Bij het aanbellen liet ik het ding bíjna op de plavuizen van die mensen kletteren, de hitte golfde door me heen.
Later was er weer wat loos, opnieuw ten einde raad. Hij ging toen zelf aan de slag en midden onder de Paasviering van school kreeg ik een sms: Hij Doet Het Weer! Ach ach moet moeders haar mobiel maar uitzetten!!

Affijn, een klein jaar later is hij zijn kleinood tijdens carnaval alsnog verloren...

Hij gebruikt sindsdien zijn oude telefoon en heeft een eenvoudige MP3-speler in gebruik.

Het is een hele zorg, die dure dingetjes!! Ik snap je hartzeer!

tonny

wendelien

wendelien

14-12-2009 om 13:31

We duimen

voor de wederopstanding van de "DOA"!

Jet Burg

Jet Burg

14-12-2009 om 20:30

Ik duim mee hoor!

En al komen ze met vermoedens, laat je zoon het maar ontkennen hoor, hihi, mijn naam is haas!

Tirza G.

Tirza G.

23-12-2009 om 14:11

Snif

Ik krijg er enórm warme kerstgevoelens van. Zo'n mooie rode Apple vol met kerstmuziekjes...........snif.

Wat heerlijk dat het zo vlotjes geregeld is!!!!

Tirza

Jet Burg

Jet Burg

23-12-2009 om 20:11

Hiep, hiep....

Hoera!!!! Ben heel blij voor je zoon!

tonny

tonny

24-12-2009 om 21:26

Wat geweldig!

Zaaalig Kerstfeest!

tonny

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.