Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Irritante telefoontjes

al zeker 1,5 jaar krijgen wij te pas en te onpas telefoontjes van 'niemand'. Dat wil zeggen....je hoort niks, niemand en na een minuut ofzo een duidelijke klik (veel erger dan normaal, harder) en dan valt de verbinding. Het gebeurt bij ons allemaal...of ik nu oppak, man of 1 van de kinderen. Eerst hadden we een telefoon zonder nummerweergave (was kapot, maar verder deed die telefoon het nog goed), maar sinds deze zomer hebben we een nieuwe telefoon (dit was omdat de knopjes versleten waren hoor, niet door die onduidelijke telefoontjes) en weten we ook welk nummer het is. Het is altijd hetzelfde nummer. Terugbellen lukt niet...dan horen we dat dit nummer helaas buiten gebruik is. Opzoeken in allerlei zoekmachines lukt ook niet. Ons nummer is al geblokkeerd voor allerlei verkoopacties. Dus dat kan het ook niet zijn. Er zit geen enkele logica in de telefoontjes...het kan zo zijn dat we op 1 avond 5 keer worden gebeld door dat nummer en ook zijn dat we een week niets horen...of een maand en dan weer elke dag een week lang 1 keer per avond. Of 2 dagen wel en dan een 5 dagen niets en dan opeens 1 avond 7 keer.De telefoontjes komen vrijwel altijd 's avonds...soms ook 's nachts of 's morgens vroeg. Nooit overdag.(We kunnen nu ook checken wie overdag heeft gebeld) Dat is ook wat naar mijn idee een computer die ons belt zo onwaarschijnlijk maakt...dan zou er toch logica in moeten zitten of een bepaald patroon? Het is een raar nummer het begint met 0017 (buitenlands nummer?), we betalen niks voor die telefoontjes....ze zijn op kosten van de beller schijnbaar (zien we op de rekening). Onze telefoonprovider heb ik al gebeld erover...en die konden geen oplossing aandragen behalve dat ze het nummer hebben genoteerd als 'verdacht nummer'. Alleen dit nummer blokeren kan niet...wel alle buitenlandse nummers...(maar dat willen wij niet, we hebben veel familie in het buitenland). Soms horen we ook wel wat als we gebeld worden..achtergrondgeluiden..zoals een brommer die voorbijkomt of ergens vaag stemmen op de achtergrond. Ons idee is een telefooncentrale belt ons en wij horen geluiden van buiten. Maar er zit niet een werkelijke persoon aan de telfoon zoiets. We hebben ook een tijdje gedacht dat het foute doorschakelingen waren *van mensen die ons probeerden te bellen) omdat er toevallig erna een paar keer een telefoontje uit het buitenland kwam....maar dat is het ook niet we worden ook talloze keren door dat nummer gebeld zonder dat er erna werkelijke telefoontjes kwamen. Ook als we standvastig niet opnemen en de beller laten doorbellen (tot het einde van de tijd die je het kan proberen) neemt het niet af...dat hebben we ook al een tijdje geprobeerd. En dat is ook niet vol te houden...als je b.v. bezoek hebt moet je een hele uitleg houden...die vinden het 'raar' dat je niet opneemt...of de stekker eruit trekt.
Gisteravond was het weer 'raak' wel 7 keer belde het nummer...zelfs toen we al in bed lagen...en hoewel we wel wisten dat het weer dat nummer was kon ik er niet van slapen...(het kan ook écht iets zijn..een familielid ofzo dat opeens ziek is geworden) dus ik weer naar beneden kijken wie het was geweest...en ja, dus voor niks. Ik heb er dus genoeg van!
Dus iemand nog een lumieus idee hoe we hieraf komen?
groeten albana

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

18-01-2010 om 09:03

Spooky

Getver, wat een mysterieus probleem. Als je vermoedt dat het een buitenlands nummer is, is het dan niet mogelijk dat jij er een andere landencode nog voor moet zetten? En bij mobiele telefoons is het mogelijk om ook 1 nummer te blokkeren, kan dat bij een gewone telefoon misschien ook? Wel raar dat je provider je niet verder kan helpen, misschien nog eens bellen en hopen op een iets behulpzamer type?

Suzanne

Suzanne

18-01-2010 om 13:05

Callcenter?

Wellicht komen ze van een callcenter. Daar belt een robot willekeurig nummers, die vervolgens worden doorverbonden met één van de telefonisten die daar werken. Als de robot jouw nummer belt, en er is op dát moment geen telefonist beschikbaar, krijg je dus zo'n spooktelefoontje. Zou dat het kunnen zijn?

albana

albana

18-01-2010 om 15:01 Topicstarter

Maar.........

Wij zijn al (tijden) verlost van die stomme verkoopgebabbel...dat is dus geen optie. Verder kan ik me alleen een call-centrum voorstellen bij een (groot) bedrijf...er is wel een bedrijf dat ons wel eens belt via een call-centrum (die huren ze in) maar dan staat er nooit een telefoonnummer, het nummer is afgeschermd, geheim of wat dan ook. En buiten dat die bellen alleen overdag (is mijn broer, die werkt voor een groot bedrijf en belt mij daarvandaan wel eens) of vroeg in de avond...die belt niet 's nachts ...en dan krijgen we ook wel eens telefoontjes. (welk callcentrum werkt 's nachts?) Ik heb net nog 's (wederom) zitten zoeken op nummer. OP 1 site kon je het landennummer invoeren en zo uitzoeken welk land dat is, 31 is ned. dus 17=? niks dus en ook 176= niks etc. etc. Dus het land waar de telefoontjes vandaan komen bestaat ook al niet...
Het wordt steeds raadselachtiger.
Van een andere planeet misschien??
groeten albana

Mamvantwee

Mamvantwee

18-01-2010 om 15:51

Nspc

Volgens de opta-lijst (waar je het nummerplan kunt nakijken) zijn nummers beginnend met 0017 bedoeld voor "transitnetwerk signaleringspuntcode", TSPC of NSPC (N van Nationaal). Deze nummerreeks met 0017 is toegekend aan UPC Nederland.

Ik weet niet waar deze netnummers voor zijn, misschien iemand die in de telecom zit wel? Het lijkt mij in elk geval geen misbruik ofzo, maar een foutje in de techniek, waardoor jullie nummer gebeld wordt.

Overigens hadden mijn ouders ook zoiets vorig jaar, bedenk ik me. Ik zal eens vragen of dat nog steeds zo is.

groet, mamvantwee

albana

albana

19-01-2010 om 08:10 Topicstarter

Dank mam van 2!

KIjk daar kan ik wat mee!! upc dus...mmm dat is dus ook onze telefoonprovider.....(al een jaartje of 7). Ik ga morgen bellen...dan heb ik vrij en heb ik wat meer tijd. Thnks voor het meedenken.
groeten albana

albana

albana

21-01-2010 om 08:58 Topicstarter

Gebeld..........

Maar ze hadden nog nooit zo'n klacht gehad. In ieder geval gaan ze het uizoeken...en ik wordt nog teruggebeld.
groeten albana

Mamvantwee

Mamvantwee

21-01-2010 om 13:56

Ik ben ook benieuwd

Het is ook niet de bedoeling lijkt me. Maar wie weet komt er iets uit.

Hoewel mijn ervaring met UPC (we zijn alleen kabelklant) niet zo fantastisch is, als het gaat om hun helpdesk. We hadden vorig jaar heel vaak storing op de radio (kabel) en een zender werd steeds verplaatst; elke dag een paar keer zender kwijt, ruis, etc. UPC wist van niets, zeiden ze. Meermalen gebeld, maar nee, het lag vast aan onze radio... Na een week of twee was het wel opeens over. Raar...ik kan niets bewijzen en heb er ook geen kennis van, maar ik heb wel mijn bedenkingen!

groet, Mamvantwee

Nasha 1st

Nasha 1st

21-01-2010 om 19:29

Ja!

Mamvantwee, zoiets hebben wij ook eens gehad...volgens mij met het uitzending gemist ofzoiets....dat was er net en het werkte niet bij ons. Gebeld, wat dingetjes gedaan, toen werkte het wel......en ineens weer niet.....Weer gebeld, maar toen lag het ineens aan ons? Zal wel door de kabels komen zei de helpdeskfiguur.....eh, die liggen er nog net zo bij als eerst....Tja, dan waren ze misschien te oud (volgens mij was de term over datum.....jaja)....Tuurlijk.....Paar dagen later werkte het ineens weer wel....gek....

Amerikaans nummer

Het landnummer van de VS is 1 (dus niet 2 cijfers zoals bv NL met 31). Is het misschien een Amerikaans telefoonummer?

Rob

Rob

23-01-2010 om 10:34

Lijkt een fax uit het buitenland

Heb ik ook een keer gehad, de stilte is van de fax aan de andere kant die wacht tot er een fax toon terug gestuurd wordt. Wat je kan doen is een fax aan je telefoon koppelen als je gaat slapen of als je de 1ste keer gebeld wordt. In mijn geval was het een brief van een bedrijf naar iemand waarbij duidelijk een verkeerd nummer was ingevuld waardoor bij mij de telefoon steeds ging, totdat de fax was afgeleverd, daarna nooit meer last gehad. Rob

albana

albana

24-01-2010 om 11:47 Topicstarter

Ontwikkelingen

Tot onze verbazing belt het nummer nu niet meer tot aan het eind toe door, maar 'korter'. Vrijdagmiddag belde het nummer...ik wou net kijken wat het was toen ie ophield, toen ik het nakeek....bleek het het nummer te zijn. Man was thuis en ook die was verbaasd...hij ging namelijk maar 2 keer over! Dat was dus eerder écht nooit. Gisterenavond (laat al rond 23.00 uur) blede het nummer weer....1ste keer dochter neemt op (per ongeluk). 10 minuten later 2de keer, ging maar 4 keer over. 3de keer (1 uur later) ging ie weer maar 2 keer over.
Zelfs te kort dus om op te pakken..
Vreemd...hie zit vast upc achter.
Een fax rob is het het niet (wel bedankt voor het meedenken) wij hebben er al eens een fax opgehad (dat was om het nummer te 'lezen' omdat onze tel. toen kapot was) En een fax gaat maar door en door in een bepaald ritme. Dat is hier niet het geval. Hier zit geen ritme in, soms is het 6 keer op 1 avond met steeds verschillende tussenpozen en soms is het maar 1 keer, soms is het weken rustig en dan begint het weer..
dus nee geen fax. was het dat maar...
groeten albana

Sarcas

Sarcas

24-01-2010 om 17:27

Traceback

Ben heel benieuwd ondertussen

Er zijn een aantal Amerikaanse sites om nummers te traceren. Daar al eens op gekeken?
http://whocalled.us/
http://whocallsme.com/

Meldt hier het nummer anders, vast een hoop mensen die aan het speuren slaan! Eendracht, macht, vele ogen enzo

S.

albana

albana

25-01-2010 om 07:55 Topicstarter

Nummer

Ik heb die sites van sarcas geprobeerd...en kom er niet verder mee....de site zoekt het nummer...en dan moet ik een boodschap achterlaten voor het nummer???
Ik doe dus vast iets niet goed.
Het nummer is: 00176707540
gisteren was het trouwens weer rustig. No calls...
groeten albana

Marjoleine64

Marjoleine64

25-01-2010 om 17:14

Albana, nummer

klopt waarschijnlijk niet. Inderdaad is een nummer wat met 00 begint internationaal, en de 1 is de USA. Daarna moet echter nog een 10-cijferig nummer volgen. Dus misschien zijn de laatste 2 cijfers van het nummer op jouw telefoonschermpje niet zichtbaar, simpelweg omdat het scherm te klein is?
Marjoleine

albana

albana

25-01-2010 om 18:59 Topicstarter

Volgens mij is het wel goed

Op onze telefoon werkt het zo (heb het nagekeken en bevestigde wat ik al dacht) is het nummer te lang voor het schermpje dan verdwijnen eerst de 'tekens' die normaal achter een nummer verschijnen (tekens voor 'belt' en 'is gebeld' en 'heeft gebeld')staan. Als dat nóg niet genoeg plaats geeft dan verdwijnen 1 voor 1 de nullen uit beeld. Het nummer 'lijnt' dus aan de achterkant uit.
Ik heb nog gezocht in de lijst van gebelde nummers...en kwam nog 2 keer het nummer tegen (w.s. van vrijdag dus) en ook nog 1 met een 5 achter het al genoemde nummer...maar daar durf ik niet zeker over te zeggen of het goed is...ik kijk wel vaker die lijst na en als je dan b.v. per ongeluk een nummer toevoegd zou dat er gewoon bij komen te staan....
Ik heb het nummer ook nog gebeld en geprobeerd mee te tellen met het nummer (als de tikjes van de nummers verschijnen...) en volgens mij houd het echt op na de laatste 0.
Zucht...ik was er al bang voor dat het raadselachtig zou blijven. We hebben het niet voor niks als zo lang. Ik heb ook al eens een paar computernurds voor dit raadsel gezet...en die kwamen er ook al niet uit.
1 lichtpuntje....UPC heeft teruggebeld vandaag...alleen was ik (en man) er niet en hebben ze dochter gezegd van de week weer terug te bellen..
Zal me benieuwen..
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.