Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Monfils

Monfils

02-03-2009 om 11:32

Kan ik mijn domeinnaam naar een andere host verplaatsen.

Hallo,

Ik heb de domeinnaam van mijn toekomstige website laten registreren bij een bepaalde host. We zijn nog niets schriftelijks overeengekomen, qua contract of zo. Nu hoor ik minder goede berichten over deze host en hij is bovendien duurder dan menig andere.
Kan ik mijn domeinnaam nu bij een andere host onderbrengen? Als ik de naam op het Web intik, is hij al wel voor me geclaimd door deze host.

vr. gr. Monfils

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

02-03-2009 om 12:28

In principe moet dat wel kunnen

Je domeinnaam staat los van je provider.

De domeinregistratie-gegevens komen bij jou terecht nadat je provider de aanvraag voor je heeft gedaan. Op dit moment heeft je provider hem vast gereserveerd omdat jij al 'iets' begonnen bent. Dat is op zichzelf natuurlijk netjes, dat niet een ander er met jouw domeinnaam vandoor kan gaan als jij in het registratieproces zit.

Ik heb het nog nooit bij de hand gehad, maar als je echt van die provider afwilt zou ik contact opnemen en zeggen dat je er vanaf ziet, en de naam graag zelf wilt registreren.

Maar ik heb er geen ervaring mee.

Margje

Linda99

Linda99

02-03-2009 om 12:48

Verhuizen

Ikzelf heb mijn site van de ene naar de andere provider (laten) verhuizen. Maar dat was vanuit een lopend abonnement. Heb dus geen idee hoe dat zit als je nog geen abonnement hebt afgesloten maar al wel zaken hebt gedaan met de provider. Je zal in elk geval voor de registratie moeten betalen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.