Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Johanna

Johanna

12-11-2008 om 10:57

Kost uit- en aanzetten meer energie?

En met "energie" bedoel ik dus "stroom", want volgens zoonlief kost het uit- en aanzetten van zijn computer en printer enorm veel energie (in de zin van "moeite"), reden waarom hij de boel het liefst maar altijd aan laat staan.
Ik wil dat hij zijn computer én zijn printer uitzet als hij weggaat, ook al is het maar voor een half uurtje. Maar volgens hem is de energiebesparing hierdoor te verwaarlozen, vooral omdat het opnieuw aanzetten van de apparatuur extra stroom zou gebruiken. Ik dacht dat dit laatste een fabeltje was, maar volgens hem is het "echt zo".
Als ik google op "energieverbruik" dan kom ik van alles tegen, maar niet hoeveel extra het aanzetten van apparaten kost.

Wie weet dit en kan mij helpen?

Alvast veel dank, Johanna

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Johanna

Johanna

12-11-2008 om 12:06

Bedankt alex

Prima artikel. Dat zal ik hem maar eens onder zijn neus douwen. Ik zal eens voorstellen om die extra kosten van zijn toelage af te trekken Helaas wordt niet expliciet gezegd dat het aanzetten van de apparatuur helemaal niks extras kost, hoewel je het er wel uit kan afleiden, lijkt mij. Maar ja, puberjongens willen het zwart op wit zien, dus als iemand mij nog kan vertellen dat dit dus echt een fabeltje is (van het extra energieverbruik voor het aanzetten van apparatuur), dan ben ik blij.

Nogmaals dank, Johanna

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.