Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

rosa

rosa

02-11-2008 om 14:44

Krakercompetitie

Doet er iemand mee dit jaar met deze internetspeurtocht?
Ik heb vraag 1, 3 en 5. En 6 voor een deel.

http://sitegenerator.bibliotheek.nl/publiekskrakers/home/

Rosa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Roos

Roos

02-11-2008 om 20:22

Leuk

Heb me gelijk ingeschreven en ben begonnen. Dacht 1 te hebben maar klopt toch niet helemaal, jammer.
Wel pittig hoor.
Roos

rosa

rosa

02-11-2008 om 20:27

Lastig

Ja, heel moeilijk soms. Ik heb nu 1 t/m 5. Vraag 6 nog steeds niet en 7 nog niet aan begonnen. Het vreet tijd. Maar alleen de vragen lezen vind ik al leuk. Het begint met 1 feit, dan nog een heleboel vervolgfeiten en dan een vraag die nauwelijks iets met het eerste feit te maken heeft.

rosa

Amarins

Amarins

02-11-2008 om 23:04

Ja!

Voor het derde jaar alweer. Erg leuk om te doen, en zeer tijdrovend en ook wel frusterend (als het vinden niet lukt).

Zoekbot

Zoekbot

03-11-2008 om 16:29

Leuk.. maar..

In nog geen 2 uur heb ik alle 7 opdrachten (goed) opgelost. Niet echt heel moeilijk dus, niet te vergelijken met "the Stone" bijvoorbeeld, waar ik echt weken achtereen m'n hoofd heb gebroken over sommige vragen.

Vraag drie was voor mij de lastigste omdat ik eerst in een compleet verkeerde hoek was gedoken... Maar toen het kwartje viel was het in 'n paar minuten gebeurd.

Ik ben benieuwd naar de volgende rondes.

Gr. Zoekbot

rosa

rosa

03-11-2008 om 16:35

Zoekbot

The Stone ken ik niet, en dat is blijkbaar maar goed ook... Ik heb over 1 t/m 6 toch wel 4 uur gedaan denk ik. En 7 heb ik nog niet helemaal.

Maar heb je toch een linkje naar the Stone? Ook leuk om me te verbazen over moeilijkere vragen.

rosa

Zoekbot

Zoekbot

03-11-2008 om 17:13

The stone..

The Stone is inmiddels opgeheven, maar de puzzels schijn je te kunnen spelen op http://www.scarecrowsfield.com/index.php

Ik weet niet of het nog dezelfde puzzels zijn, maar in elk geval wel het zelfde idee. Het komt niet alleen aan op zoekkunde (zoals bij de krakercompetitie), maar ook op invalshoeken en inzicht. Ik heb me er uuuuuren mee vermaakt (en er nog langer m'n hoofd over gebroken Al waren er ook wel puzzels die ik in een keer 'wist').

Gr. Zoekbot

rosa

rosa

04-11-2008 om 07:50

Leuk, the stone

Heb er even naar gekeken, ziet er leuk uit en ga ik zeker wat tijd aan besteden als de krakercompetitie afgelopen is.
vraag 7 inmiddels opgelost, nu weer werken.

rosa

rosa

rosa

05-11-2008 om 08:38

Niet zo leuk meer, the stone

want het lukt niet. Gisteravond toch naar gekeken. Een aantal doorgezapt omdat dat meer tijd gaat kosten, maar bij een paar weet ik zeker dat ik in de goede richting zit, maar kom ik blijkbaar niet op de juiste oplossing.
Vraagje dus: zijn de antwoorden hoofdlettergevoelig? Zijn ze aan maximaal aantal woorden gebonden?

Ik kreeg een paar keer 'close, so close' als reactie, maar dan is het extra frustrerend als je het dan toch net niet op kunt lossen.

rosa

Zoekbot

Zoekbot

05-11-2008 om 08:44

Geen idee!

De antwoorden zijn niet hoofdlettergevoelig (ik heb er net een die ik toevallig nog wist ingevuld met hoofdletters op onverwachte plekken ). Ik heb ook heel vaak "close, so close" gezien... heel irritant.

Ik ging dan altijd verder met een andere puzzel. Want hoe meer je er oplost, hoe meer je er vrijspeelt. Er zijn puzzels die ik nooit heb opgelost, terwijl ik zeker weten in de juiste richting zat (een puzzel over DNA bijvoorbeeld).

Zoekbot.

rosa

rosa

05-11-2008 om 13:44

En dat is 1

He he, eentje opgelost, Gravity.
Jee, dit is weer slecht voor mijn werk.

rosa

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.