Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

cecile_s

cecile_s

14-04-2010 om 08:43

Laptop gaat niet meer aan...

Iemand nog tips?

Hij deed het gisteravond begin van de avond nog. Heb toen afgesloten. Later op de avond wilde ik weer opstarten, lichtte het lichtje van aan/uit op en leek hij op te starten, gaf toen 3 rare piepen, ging uit en nooit meer aan. Oplader zat in het stopcontact, dus lag ook niet aan de accu.

Wat zouden jullie doen? Uit het raam gooien of nog andere suggesties?

Ik baal vanzelfsprekend als een stekker. C-schijf zat wel redelijk vol (maar ik had juist nog van alles eraf gehaald en in de gaten gehouden en er zat nog wat vrije ruimte op), maar dit had ik niet verwacht. Gelukkig wel veel (bijna alles hoop ik..) op externe harde schijf, maar hoop dat ik hem nog aan de praat kan krijgen (zelf of met hulp...?).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
andrea van zwol

andrea van zwol

21-04-2010 om 21:14

Laptop

Heb ik vorige week ook gehad, van alle kanten suggesties gehad maar ik had nog (bijgekochte) garantie dus snel de winkel gebeld.
Maar ik neem aan dat je bedoelt dat er niks meer in beeld komt, ook niet opstart scherm en welke knop je dan kan indrukken om in de bios te komen?
Als het ding echt geen garantie heeft dan openmaken of laten doen door iemand met verstand. Eerst voorzichtig kijken of er bij de ventilator geen enorme ophoping is van stof, wel zo dan eerst heel voorzichtig wegblazen en weer opnieuw opstarten. Geen resultaat de accu eruit doen en 20 seconden de aan/uit knop vasthouden.
geen resultaat, aanzetten en ondertussen 1 voor 1 de F knoppen ingedrukt houden (dus opstarten F1 ingedrukt houden, geen resultaat laptop uitzetten minstens 10 seconden wachten dan weer opnieuw en nu F2 ingedrukt houden enz enz t/m F0)
Als dat niet werkt laatste optie is de Bios Batterij opzoeken (of laten doen) deze minsten een uur eruit maar beter is (volgens sommige kenners) 24 uur eruit laten en natuurlijk hele laptop van de stroom af.
Dan weer opstarten, als dat niks oplevert, raam open zetten en smijten met die handel.
Succes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.