Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Manon Bleijenberg.

Manon Bleijenberg.

24-01-2010 om 22:14

Laptop kopen

Hallo,

Vanwege zijn slechte motoriek en dito handschrift heeft mijn zoon een laptop toegekend gekregen van het UWV. De bedoeling is dat de laptop elke dag mee naar school gaat en dient als agenda, notitieblok en schrift. Daarvoor krijgt hij Word er op. Uiteraard mogen er geen spellen oid er op geinstaleerd worden. Zoon is 13 jaar oud, zit in havo brugklas, laptop moet snel opstarten enzo en snel met Word overweg kunnen, hij moet makkelijk op de laptop kunnen typen want dat zal hij dus veel gaan doen, laptop moet een duidelijk scherm hebben maar toch weer niet te groot en te zwaar zijn want hij moet dagelijks in de rugzak mee, hij moet een goede accu hebben, stevig in elkaar zitten, de laptop moet cd/dvd's kunnen afspelen maar branden lijkt me niet nodig en voor dit alles krijgen we 500 euro van het UWV maar als het nodig is leggen we zelf nog wel een beetje bij.

Mijn vraag is of iemand een advies heeft waarop we moeten letten bij het uitkiezen want er is enorm veel keus. Het UWV stelt verder geen eisen aan de laptop, we moeten alleen naderhand de bon inleveren om het geld terug te krijgen.
Bedankt alvast.
Groetjes,
Manon

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

25-01-2010 om 10:44

Let op toetsenbord

In het toetsenbord zitten de verschillen. Sommige toetsen zijn mega klein en alles erg op elkaar gefrot. Dat is lastig typen zeker met een lastigere motoriek. Daar zou ik dus op letten. Niet online kopen zonder eerst 'proef' getypt te hebben.
Ik vind die hele kleine laptops daarom geen uitvinding. Zeker als je goed kan blindtypen raak je op zo n ding de weg kwijt

Manon Bleijenberg.

Manon Bleijenberg.

26-01-2010 om 11:26

Uitproberen

Hallo,

Hartelijk bedankt voor jullie tips en we gaan zeker de toetsenborden uitproberen. Ik had al eens gekeken bij de Mediamarkt naar de verschillende modellen en gezien dat er best onhandige toetsenborden bij zitten.
Groetjes,
Manon

Numeriek gedeelte

Hoi Manon,

Ik weet niet of je zoon ook veel met de cijfertoetsen moet werken, als dat zo is kan een numeriek gedeelte erg makkelijk zijn. (Dus zoals ook op een standaard toetsenbord zit.)
Niet alle laptops hebben dat...
Succes!

Manon Bleijenberg.

Manon Bleijenberg.

28-01-2010 om 12:16

Nu nog niet

Hallo Wenli,

Nu moet zoonlief in ieder geval niet veel met cijfers werken, weet niet of dat in de toekomst verandert. Maar in ieder geval bedankt, ik zal er op letten. We hebben nog steeds niet de knoop doorgehakt, ik vind het moeilijk. Bij mijn eigen laptop was de keus makkelijker, gewoon de grootste die binnen het budget paste ; Maar die voor zoon moet aan veel eisen voldoen en dat maakt het moeilijk. Maar we dubben door
Bedankt voor de tips.
Groetjes,
Manon

tonny

tonny

28-01-2010 om 22:19

Ga naar een winkel! - beetje o.t.

Mijn zoon bestelde van mijn geld (het was een cadeau van mij) via internet bij een bedrijf (ik weet even de naam niet) een Acer (als ik het goed schrijf). Dat leek hem handiger dan in een winkel.
Het rotding bleek een mankement te hebben. Affijn, terugsturen. Hij kwam 'gerepareerd' terug - maar er was niks veranderd. Nog steeds kuren.
GRRR! De klantenservice heeft lange wachtrijen, heel vervelend.

Dochter kocht vorig jaar een laptop in een dorpswinkel. Misschien wat duurder, maar als er wat is zijn er tenminste live mensen aanwezig die service verlenen.

Misschien speelt dit probleem niet als je zelf veel kennis van zaken hebt, maar ik wil het toch even meegeven als praktische tip.

Linda99

Linda99

28-01-2010 om 22:40

Tonny

Acer werd toevallig van de week in Radar behandeld en kwam er niet goed vanaf. Vooral de service schijnt slecht te zijn.

(mijn Acer doet het trouwens prima, maar na het zien van Radar weet ik niet of ik er weer voor zou kiezen)

Puck

Puck

29-01-2010 om 14:31

Acer

Acer schijnt idd een slechte service te hebben, maar onze eigen ervaringen zijn anders. Onze Acer had binnen de garantietermijn ook een mankement en binnen 1 week hadden we hem weer terug. Alleen... bij het transport bleek het scherm gebarsten te zijn. Dat is toen zonder gezeur binnen een week weer verholpen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.