Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Laptop zonder office

Mijn man heeft een nieuwe laptop nodig en hij denkt dat hij daar office bij moet kopen. Heel lang geleden hebben wij dat eens gekocht maar die versie is te oud. Hij doet maar weinig op de laptop en ik denk dat Open Office ook prima werkt. 

Hoe kan ik hem overtuigen? Hij is wel iemand dat als het niet meteen duidelijk is en goed werkt hij er de brui aan geeft maar 100 euro per jaar voor wat hij er mee doet vind ik ook zonde van het geld. 

Tuurlijk werkt open office goed, maar het hangt er echt vanaf waarom hij office pakketten nodig heeft. Als het af en toe gaat om een excelsheetje van de buurtvereniging te openen, prima. Dan kan het zelfs met google spullen.

Maar als je veel erop gaat werken en je hebt niet alleen Word en Excel maar soms ook Powerpoint, OneNote, Outlook mail etc, dan zou ik er gewoon voor betalen.

gr Angela

Je kunt Office 2019 al voor 9,25 kopen. Daar is hij ongetwijfeld bekend mee.
Aangenomen dat zijn tijd toch wel iets waard is, lijkt dat me het verschil in leercurve t.o.v. OpenOffice het wel waard is.

https://www.gamekeydiscounter.nl/pc/software/microsoft/office/office-2019/microsoft-office-professional-plus-2019.html

Office365 is een belachelijk duur product dat veel minder kan dan eerdere versies van Office en tegelijkertijd nog best een leerinvestering vergt. Je kunt bijvoorbeeld als thuisgebruiker geen eigen fonts gebruiken. Zonde van het geld tenzij je per se op een tablet wilt werken. Gebruik gewoon lekker Office 2019.

of je koopt gewoon éénmalig een Microsoft Office pakket voor thuisgebruik van €149, ben je ook klaar.

Aiden

Aiden

10-12-2021 om 17:20 Topicstarter

Kersje schreef op 10-12-2021 om 14:49:

of je koopt gewoon éénmalig een Microsoft Office pakket voor thuisgebruik van €149, ben je ook klaar.

Wat is het nadeel dan tov elk jaar 100 euro betalen? En heb je een link waar ik dat voor die prijs kan kopen? 

Aiden schreef op 10-12-2021 om 17:20:

[..]

Wat is het nadeel dan tov elk jaar 100 euro betalen? En heb je een link waar ik dat voor die prijs kan kopen?

Je moet gewoon even bekijken wat voor jullie gezin gunstig is. Heb je een gezin met kinderen die ook ieder hun eigen laptop/tablet gebruiken, dan is het gunstiger een family abonnement af te sluiten (office-pakket op meerdere devices binnen je gezin te gebruiken en altijd up-to-date). Heb je alleen office voor 1 device nodig en gaat zich dat ook niet uitbreiden, dan koop je éénmalig het officepakket. Kun je er jaren mee doen en bij aankoop van weer een andere laptop/PC de licentie overzetten op de nieuwe laptop/PC. 

https://www.microsoft.com/nl-nl/microsoft-365/buy/compare-all-microsoft-365-products?tab=1&market=nl

hier kunnen we vijf pc's voorzien van office ivm.schoollicenties. is dat bij jullie een optie?
Gr Angela

Aiden

Aiden

10-12-2021 om 21:35 Topicstarter

Nee helaas, geen schoolgaande kinderen meer in huis. Ik heb office via mijn werklaptop. 

Waarvoor gebruikt hij Office? Ik gebruik privé zelden office. 

Aiden schreef op 10-12-2021 om 21:35:

Nee helaas, geen schoolgaande kinderen meer in huis. Ik heb office via mijn werklaptop.

Dan lijkt mij éénmalig kopen de beste optie in jullie geval. 

Bij actievandedag kun je nu een office pakket 2019 kopen voor 19,95.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.