Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

lottie

lottie

17-11-2008 om 18:53

Leuke spellen voor nintendo wii?

Wat zijn nou leuke spellen voor de Nintendo Wii?
Onze dochter is 13 jaar en we willen haar graag wat geven (5 december?). Wie kan mij een goede tip geven over wat echt een super leuk spel is?

Alvast erg bedankt!

Een hulp-sint

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wii fit

Wij vinden (2 volwassenen) de Wii fit ook erg leuk!

Is wel prijzig, maar je kunt skiën, yoga, fitness en allerlei balansspelletjes, ERG leuk!

peach

peach

17-11-2008 om 21:30

Spellen

Deze spellen zijn ook leuk voor volwassenen:
De Blob
Super Mario Galaxy
Super Paper Mario
Zack en Wiki

Marmar

Marmar

18-11-2008 om 02:02

Wel een beetje moeilijk

Voor de mamma dan, die Mario Super Galaxy. Tja, sinds de eerste hype Pokemonspelletjes op je pc heb ik geen speletje meer gedaan. Dochter van 11 jaar haalt alle levels met gemak en ik weet maar niet wat dat poppetje moet doen, waarheen, waarom... en hoe! En hoe je dat dan zó snel voor elkaar krijgt.
Gelukkig heb ik dus een keigoede coach. Maar waar zou je nou een soort instructie kunnen vinden?

peach

peach

18-11-2008 om 09:22

Super mario galaxy

Super Mario Galaxy is ook geen erg gemakkelijk spel hoor! Als je dochter alle levels met gemak haalt, dan is ze vast een natuurtalent. Vergelijk je daar dan maar niet mee. Ik herken het "niet weten wat de bedoeling is van een level". Dat zijn wel dingen waar je naar mate je langer speelt handiger in wordt.

Bij de Free Record Shop enzo verkopen ze uitgebreide boeken met veel illustraties en duidelijke uitleg. Kost wel iets van 15 euro, en is volgens mij in het Engels.
Als je op internet zoekt naar zoiets, gebruik dan de term "walkthrough".

IGN heeft vaak wel goede gidsen, met veel plaatjes:
http://guides.ign.com/guides/748588/page_3.html
Gamefaqs heeft goede FAQs, maar die zijn zonder plaatjes, en erg veel lezen. Wel heel handig als je met een specifieke sectie hulp nodig hebt:
http://www.gamefaqs.com/console/wii/game/915692.html
De Gamespot walkthrough ziet er ook wel goed uit:
http://www.gamespot.com/features/6182812/p-2.html
GameFAQS heeft ook een forum dat best actief lijkt voor een game die al een poosje uit is:
http://www.gamefaqs.com/boards/gentopic.php?board=915692
Dit is wel allemaal in het Engels, ik weet niet veel van Nederlandse sites.
Succes!

Maylise

Maylise

18-11-2008 om 10:31

Wii spellen

Super Mario Galaxy is inderdaad een leuk spel en zeker niet moeilijk. Gewoon oefenen en blijven oefenen.
Sowieso zijn spellen vandaag de dag voor spelcomputers helemaal niet moeilijk met al die savingsmogelijkheden. Vroeger had je dat helemaal niet en mocht je fijn elke keer opnieuw beginnen als je levens op waren/de spelcomputer uit gedaan werdt. Bovendien raakten levens ook veel eerder op want je had veel minder kansen.
Ik merk echt een duidelijk verschil in moeilijkheidsgraad wat dat betreft tussen super mario bros 2 om er een te noemen en super mario galaxy.
Om beter te worden is het enige wat je kan doen, spelen, spelen en nog eens spelen. Elke level net zolang overdoen tot je het kan. Net als vroeger Ik kan me nu (terwijl ik al jaren dat spel niet meer heb gespeeld) nog elke level van super mario 1,2,3 en super mario world voor de geest halen gewoon omdat ik het zo vaak toenertijd heb gespeeld. En dan behoorden de mario spelletjes nog tot de makkelijkere spelletjes.

Eh afgezien daarvan is super mario galaxy echt een leuk spel. Paper Mario is ook erg leuk (vind ik persoonlijk leuker),
zelda: twilight princess is ook een erg geliefd spel, mijn dochter van 12 is er dol op.
Verder hebben we asterix en obelix op de olympische spelen en die is ook erg leuk. Sonic en Mario op de olympische spelen is echter nog leuker. Die hebben we laatst geleend en dat vond ik echt een leuk spel.
Super smash brothers is ook leuk. Dat is wel een vechtspel maar meer komisch met cartoon karakters en enorm uitgebreide mogelijkheden.
Mario party 8 is een leuk spel maar alleen als je regelmatig de mogelijheid hebt om samen te spelen. Niet zo'n heel leuk spel om alleen te doen.
Mario football is eigenlijk zelfde verhaal. Leuk met een groepje maar alleen minder aan. Hoewel zoon van 9 er nog wel alleen mee speelt.
Dragon ball z en pokemon spellen hebben we ook maar die vind ik niet geweldig. Mijn zoon van 9 is er dol op maar de enige reden is denk dat hij de karakters leuk vindt. Sonic and the secret rings viel ook tegen.

Harry potter is ook een leuk spel. En Lego star wars.

Voor oudere kinderen (16+) dus niet echt voor je dochter de medal of honor serie (vanguard en heroes II). Maar wel veel geweld.

My sims is ook erg leuk en heel geliefd bij mijn 12jarige. My sims kingdom is net uigekomen en die wil ze ook graag hebben. schijnt leuk te zijn.

En Mario kart natuurlijk, ook wederom voornamelijk om samen te spelen hoewel er hier ook fanatiek geoefend wordt en dat wordt dan alleen gedaan of online natuurlijk.

Verder zeker metroid prime en prince of persia. Dat zijn actie spellen. Wel geweld maar niet realistisch zoals in MOH.

het nieuwe star wars spel the force unleashed is heel mooi gemaakt en zit echt goed in elkaar wat voor star wars spellen eerder een uitzondering is. Wederom 16+

binnenkort komt animal crossing uit en die wil mijn dochter van 12 graag hebben. Misschien dat die er met kerst komt. Met sinterklaas ga ik ook soulcalibur legends geven voor de oudere kinderen (= een vechtspel)

Dat zijn zo'n beetje de spellen die wij nu hebben. Ook hebben we wii play en wii sports en die blijven leuk hoewel ze vrij simpel zijn. bij wii play krijg je een extra controller dus als je die nog niet hebt is dat ook een goede aanschaf.

Maylise

peach

peach

18-11-2008 om 11:11

Moeilijk

Je hebt gelijk, moeilijk is relatief. Maar wij zijn ook ouder geworden, en hebben nu vaak geen tijd meer om uren en dagen achter elkaar te blijven proberen. Sommige mensen denken dat Mario een echt kinderspel is, vergelijkbaar met Barbie, Diego enzo. Dan valt de moeilijkheidsgraad van Mario toch nog steeds tegen.

Wat ik leuk vind is dat de spellen tegenwoordig vaak meerdere moeilijkheidsgraden hebben. Ik vind dat Super Mario Galaxy het op zich ook wel goed opbouwt: het is goed te doen, als je er wat tijd in stopt, om de zestig levels uit te spelen die je nodig hebt om Bowser te verslaan en het spel "uitgespeeld" te hebben. Maar dat het goed te doen is wil niet zeggen dat het eenvoudig is voor iemand die voor het eerst achter een spelcomputer zit. En ook daarna zit er nog best veel uitdaging in om de andere 60 sterren te halen. De Blob heeft dat ook. Goed te doen om uit te spelen, maar een enorme uitdaging om alle medailles te halen (en geen save mogelijkheid in een level, lang leve jeugdherinneringen...).

Nog twee spellen die leuk zijn als je van muziek of dit soort spellen houdt zijn Guitar Hero en Dancing Stage: Hottest Party.

Boomblox?

Ik heb net bij bol Boom Blox besteld, vooral op basis van de recensies die ik her en der las. Heb wel getwijfeld, the Blob leek me ook wel leuk.

Iemand hier die boom blox heeft?? En er iets van vindt?

Ingrid

Polly Shearman

Polly Shearman

18-11-2008 om 14:32

Gut pelle, ben jij wel lief geweest?

jij bent wel erg zeker dat jij een wii in je schoen krijgt, wij hebben er ook een gevraagt aan de sint, maar echt het is maar afwachten tot 5 december of hij komt hoor

Seej

Seej

18-11-2008 om 18:56

Mini golf

Hier hebben we onlangs de spellen Carnival Games Mini-golf en Shaun White Snowboarding aangeschaft. Beide spellen zijn erg leuk om te doen (Mini golf vind ik het leukst van deze twee).
Verder is Zack & Wiki een topper, Mario Kart en Wii sports worden hier ook veel gespeeld.

Succes,
Groeten Seej.

Jolijt

Jolijt

18-11-2008 om 21:46

Wii music

is bij onze 14 jarige erg in trek. Verder blijven Wii fit, de mario-spellen (galaxy/paper/party/kart) altijd goed.
Ook leuk vinden we chicken shoot en zelda (nog steeds).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.