Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

limiet

Ik wil graag op mijn laptop instellen dat de tijd die ik op facebook zit wordt gemeten en ik een seintje krijg na bepaalde tijd. Ooit had ik dat ingesteld maar ook weer opgeheven en nu ik het opnieuw wil instellen, kan ik het niet meer vinden. wEET iemand dat?


Bijtje82

Bijtje82

29-01-2023 om 10:58

heb je hier wat aan?

Facebook: bestede tijd bekijken

Je kunt in de Facebook-app zien hoeveel uur je per dag in de Facebook-app rondhangt:

  1. Tik in de Facebook-app rechtsonder op de drie liggende streepjes.
  2. Tik op Instellingen en privacy > Je tijd op Facebook.
  3. Tik op Tijd weergeven en je krijgt een grafiek te zien.
  4. Blader opzij door de drie verschillende varianten van de grafiek.

Je kunt een wekelijkse update krijgen, om te zien hoe je je tijd op Facebook beheert. Maar dit kan ook een verslavend effect hebben, want het herinnert je eraan dat je weer even op Facebook moet kijken. Ook kun op het getoonde scherm een activiteitenlogboek bekijken met alle likes, reacties en andere activiteiten die je hebt uitgevoerd.

facebook-gebruik-grafiek.png

Facebook tijdslimiet instellen

Je kunt in Facebook ook een tijdslimiet instellen. De app zal je dan waarschuwen dat je de ingestelde tijdsduur hebt bereikt.

Zo kun je een Facebook tijdslimiet instellen:

  1. Ga in de instellingen van de Facebook-app naar Je tijd op Facebook.
  2. Tik op Beheer je tijd en blader omlaag naar Dagelijkse tijdsherinnering.
  3. Kies een tijdsduur, bijvoorbeeld 25 minuten.
  4. De dagelijkse herinnering gaat de volgende dag in. Je krijgt dan een melding in beeld dat je de ingestelde tijdsduur hebt bereikt.
Pippeltje

Pippeltje

29-01-2023 om 11:16 Topicstarter

Hoi Bijtje, bedankt voor je moeite maar dit gaat dus over de app op de telefoon en ik wil het instellen op mijn laptop, want op mijn telefoon zit ik al niet vaak.

Bijtje82

Bijtje82

29-01-2023 om 11:22

Pippeltje schreef op 29-01-2023 om 11:16:

Hoi Bijtje, bedankt voor je moeite maar dit gaat dus over de app op de telefoon en ik wil het instellen op mijn laptop, want op mijn telefoon zit ik al niet vaak.

Werkt dat niet hetzelfde dan? Neem aan dat de instellingen hetzelfde zijn.

Pippeltje

Pippeltje

29-01-2023 om 11:43 Topicstarter

Nee, ik heb gezocht maar het lukt me niet

Ik heb ook voor je gezocht en dit hierboven geprobeerd op de computer, maar mij lukt het ook niet.

Facebook eigen profielpagina,  instellingen en privacy, voorkeuren, (klokje) je tijd op Facebook. 

Via mijn tablet. 

Volgens mij kan het niet, in het Facebook Helpcentrum staat

Je hebt de Facebook-app voor iOS of Android nodig om de door jou bestede tijd op Facebook te beheren.

Pippeltje

Pippeltje

29-01-2023 om 17:30 Topicstarter

Hoi Wil 40; via de laptop werkt dit niet.
Bedankt Misdreavus

Bijtje82

Bijtje82

29-01-2023 om 17:38

Dan via de app doen. Opgelost 😊

Pippeltje

Pippeltje

30-01-2023 om 17:43 Topicstarter

Nee, niks opgelost. Dan krijg ik nog geen seintje als ik op laptop op mijn facebook zit.

Bijtje82

Bijtje82

30-01-2023 om 18:23

Pippeltje schreef op 30-01-2023 om 17:43:

Nee, niks opgelost. Dan krijg ik nog geen seintje als ik op laptop op mijn facebook zit.

Ach, je bent een volwassen persoon. Dus neem aan dat je wel weet hoe je maat moet houden toch. 😁 

Bijtje82 schreef op 30-01-2023 om 18:23:

[..]

Ach, je bent een volwassen persoon. Dus neem aan dat je wel weet hoe je maat moet houden toch. 😁

Dat is helaas niet voor iedereen zo simpel. Als dat zo was, waren er geen verslavingen meer onder volwassenen. Sterker nog, de algoritmen van sociale media zijn gebouwd om je aandacht juist zo lang mogelijk vast te houden. 

Bijtje82

Bijtje82

30-01-2023 om 21:28

IMI-x2 schreef op 30-01-2023 om 19:23:

[..]

Dat is helaas niet voor iedereen zo simpel. Als dat zo was, waren er geen verslavingen meer onder volwassenen. Sterker nog, de algoritmen van sociale media zijn gebouwd om je aandacht juist zo lang mogelijk vast te houden.

Bij zulke mensen werkt een timertje ook kiet vrees ik. 

Pippeltje

Pippeltje

31-01-2023 om 18:49 Topicstarter

Nou ja wel, Bijtje, dat is precies de reden dat ik het vraag. Zo'n timer maakte me weer even bewust van de tijd die ik er aan spendeer en stimuleert me om het daarbij te laten.
Ik vind het heel volwassen van mezelf dat ik in dit soort oplossingen zoek!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.