Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Mamba

Mamba

25-02-2009 om 00:49

Luxe dilemma: ipod of air?

Al jaren wil ik een ipod en nu heb ik geld genoeg bij elkaar voor een Classic. Ik wil graag alle cd's uit de woonkamer en het liefst ook nog de kinderdvd's. Van de week ben ik bij een winkel om te vragen welke kabels ed ik nodig heb, hoor ik over de air. Plug het in de ipod en vervolgens kan je de muziek over je boxen spelen. Helemaal leuk en bovendien zonder allerlei snoeren.
Maar als ik de muziek in mijn Mac heb en dan de air inplug (kan dat eigenlijk?) om het over de boxen te spelen heb ik geen ipod meer nodig. Toch?
Wie heeft advies? Mamba

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
*Lotus*

*Lotus*

25-02-2009 om 10:15

Wij hebben beide

Maar onze ervaring met de air is ronduit... aaaah.
Geregeld deed ie het niet goed en kon je alsnog je ipod aansluiten op de boxen.
Ik zou dus voor een Ipod gaan. Ook handig in de auto trouwens.
Wij hebben zo'n ding waar je de ipod inklikt en dan luisteren maar. Dat gaat over een radiofrequentie.
Als de air werkt dat kan je ook je printer bv op aansluiten. Maar, ja dan moet ie wel werken..

Wij luisteren alle muziek via de pc

niet Mac dus maar wel een verbinding tussen de computer en de versterker. Die krijgt een signaal van de computer, net zoals van de CD-speler. Hartstikke handig. Enige nadeel dat altijd de comp aanstaat...

Zou dat niet kunnen?

Mamba

Mamba

25-02-2009 om 23:50

Rodebeuk en lotus

Hoe kan je het geluid van de comp. naar de versterker sturen? En Lotus, ik heb ook een printer nodig en zat inderdaad ook daarom te kijken naar een air. Kan dan misschien beter gewoon wifi nemen. Heb jij een dock om de ipod op te laden of doe je dat via de comp? Volgens de meneer van de Dixons gaat het via de comp. minder goed, maar die man wil natuurlijk ook gewoon verkopen .

*Lotus*

*Lotus*

26-02-2009 om 16:04

Mamba

Even voor de duidelijkheid: Je hebt het toch over een aiport express?
Als je een airport express wilt gebruiken dan moet je een goeie wifi verbinding hebben op je laptop. Zonder wifi werkt de airport niet.
Bij ons was denk ik de wifi verbinding niet sterk genoeg, al hebben we altijd internet. Ik weet niet hoe sterk ie dan moet zijn.
Maar als de airport goed werkt, dan is dat ding heel handig.
Draadloos muziek en een printer.
Wat betreft de Ipod, wij laden die op aan de computer of via een dock in de auto. Ook hebben wij een boxje van JBL met een dock waar we de Ipod wel eens inzetten. Die is heel handig als je op vakantie gaat ofzo. Zo heb je altijd muziek en de kwaliteit van die JBL vind ik ook goed.
Dat het minder goed gaat hebben wij nog niet ondervonden.
Sterkte met een keuze.

Mamba

Mamba

26-02-2009 om 17:13

Ik bedoel inderdaad de AirPort Express. Ik denk dat ik zowel de ipod als de AirPort koop: kan ik nog wel naar muziek luisteren wanneer iemand anders op de computer werkt. Bovendien heb ik een printer nodig en die wil ik heel graag draadloos hebben omdat alles in de woonkamer staat. Een dock is denk ik dan niet nodig.
Bedankt voor alle info!

Mamba

Mamba

27-02-2009 om 12:30

En de radioremote?

Is dat wat? Dit apparaat zoekt een vrije fm-zender en speelt dan de muziek over de radio. Kan ik zowel thuis als in de auto gebruiken. Maar werkt het, of zijn hierbij dezelfde problemen als bij de AirPortExpress?

Groetjes, Mamba

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.