Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

maan.

maan.

08-06-2009 om 17:14

Mail verzenden/internet explorer

Hoi daar,
Weet iemand hoe het komt dat ik met internet explorer niet meer de mogelijkheid heb om mail te versturen (hetzij naar mezelf hetzij naar een ander).

Ik kom soms een leuk plaatje tegen en wil die dan mailen, hetzij naar mijn eigen mailadres hetzij naar het mailadres van iemand anders. Op mijn vorige computer lukte dat zonder problemen, als je dan met de rechtermuistoets koos om te mailen kreeg je zo'n outlookvelletje, invullen en mailen maar geen probleem.

Met deze computer lukt het niet, ik krijg de vraag 'choose profile' maar ik kom er niet verder mee ik snap er geen jota van.

De vorige pc werkte met windows XP de nieuwe heeft XP-professional. Maar daar kan het toch niet aan liggen? De microsoft hulpsite daar kom ik niet uit dus hopelijk herkent iemand hier mijn probleem?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
René

René

09-06-2009 om 21:00

Misschien

Hoi,
Ik ga er even van uit dat je wel "gewoon" kunt mailen.
Het lijkt erop alsof op je nieuwe computer niet meer hetzelfde programma ingesteld staat om mee te mailen. Ik vermoed dat je op je oude computer met Outlook Express mailde. Op je nieuwe computer is waarschijnlijk Office geïnstalleerd (Word, Excel, Powerpoint) en daarbij wordt vaak ook een mailprogramma meegeïnstalleerd, genaamd Outlook. Die twee lijken alleen in naam op elkaar. Wat er daardoor nu misschien gebeurd is, is dat Outlook is aangewezen als programma om mee te mailen in plaats van Outlook Express.
Je kunt het nakijken door Internet Explorer op te starten, dan te klikken op Extra's en dan het tabje Programma's op te zoeken. Daar staat een lijstje met "standaard" programma's . Kijk eens wat er staat ingevuld als standaard e-mail programma. Is dat Outlook? Wijzig het dan in Outlook Express en kijk eens of het probleem is opgelost.

Maar waarom mail je ze dan?

Als ik een leuk plaatje tegenkom in inernet-explorer dan mail ik ze niet, ik sla ze gewoon op. Rechtermuisknop en dan opslaan. En wil ik ze dan alsnog mailen dan doe ik dat vanuit het mapje waar ze dán in staan.
Je kan ze toch gewoon opslaan?
groeten albana

maan.

maan.

14-06-2009 om 09:09

Outlook

Wat René aangaf, inderdaad heb ik eerder het probleem gehad met Office (voortaan installeer ik dat dus mooi zelf); het 'outlook' is eraf gegooid en Outlook Expres is aangemerkt als standaard. Tot zover had ik alles al gecorrigeerd, maar blijkbaar is dat in mijn geval niet genoeg..

De vraag waarom ik dan plaatjes wil mailen; ik sla ze ook regelmatig gewoon op, maar soms heb ik plaatjes die ik wil doorsturen (bijvoorbeeld naar mijn moeder die maakt animaties) en dan is het makkelijker om in één keer door te sturen in plaats van opslaan en dan alsnog opsturen (twee handelingen; ik ben liever lui).

Het zou moeten kunnen dus dan vind ik het niet leuk dat het hier niet kan.

Ik heb even geprobeerd

Want normaliter stuur ik geen plaatjes naar anderen, ik heb ook ie en voor de mail outlookexpres en bij mij kan ik zo rechts klikken in i.e. op het plaatje en krijg dan een menuutje en erin verzenden naar en als ik daarop klik krijg ik een nieuwe mail, met het plaatje erbij.
Als ik de hele site open (waarop het plaatje staat, dus het plaatje groot in een verder leeg veld) kan ik ook nog klikken bij bestand en dan krijg ik een menu waarin verzenden staat en dan kan ik nog kiezen tussen als koppeling of als pagina.
Dus ik denk dat het niet aan oulookexpress licht, maar aan een instelling in internet-explorer. Kijk 's in je aangevinkte instellingen bij extra als je i.e. opent.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.