Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Met welke leeftijd op hyves?

Hallo Allemaal,

Ik vraag mij af wat de gemiddelde mening is van ouders voor wat betreft het hebben van een eigen Hyves.

Ik heb het er natuurlijk ook met vriendinnen, onderling, over. Echter, ben ook benieuwd naar andere meningen. Mede omdat het gebruikersgehalte in de klas (groep 5) steeds hoger lijkt te worden. Mijn dochter is 8 jaar.

Ik belde vroeger mijn vriendinnen ook tig x per dag en ook al had ik ze net gezien op school, maar ik was geen 8 jaar ik zat toen al op de middelbare school (er bestond geen computer, geen mobiel).

In afwachting, op jullie reacties, groet, Annelies

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Xela

Xela

06-11-2008 om 16:38

Doel bereikt

Bravo, kan je eindelijk hier ophouden...

Zonder gekheid, het is goed om stil te staan bij gevaren, voorkomen kan helaas niet. En die gevaren liggen niet alleen op internet op de loer.
Om kinderen zo weerbaar mogelijk te maken is naar mijn mening een gezonde combi van teugels vieren en aantrekken nodig.
Totaal afschermen van alles maakt ze juist kwetsbaar.
Dus staar je niet alleen blind op internet, Dhr. Alex, gevaar zit ook in andere kleine hoekjes, en draaf vooral niet door!

Marjolein

Marjolein

07-11-2008 om 13:21

Alleen bekenden, maar

Mijn dichter van 11 zit op hyves en msn't. Alleen met bekenden. Mijn zoon van 9 taalt er nog niet naar en dat laat ik lekker zo. Ik vind het wel moeilijk. Heb zelf nu ook maar hyves om een beetje te weten wat het is (ben een beetje digibeet, eerlijk gezegd).

Maar nu komt het 'in principe'zijn al haar vrienden bekenden. Maar ze voegt ook toe Gerard Joling, JessR etc. En ik kan niet overzien of ze dan via via toch niet ook met onbekenden in aanraking komt. Weet iemand dat wel?

Verder denk ik dat internet er nu wel gewoon bij hoort. Als ze wat mogen maakt dat het voor hen iets minder spannend en hopelijk hebben ze dan iets minder ontdekkingsdrang. Verder leg ik uit dat onbekenden niet altijd meisjes van 11 zijn, maar soms volwassen mannen (of vrouwen). Dat vindt ze raar, maar leidt er nog wel toe dat ze iedere onbekende blockt. En ja, ook hier staat de computer in de huiskamer en niet op zolder. En een webcam (die ook al heel veel vriendinnetjes hebben) komt er voorlopig niet!

Het blijft zoeken en twijfelen vind ik, maar volgens mij vooral omdat wij niet zijn opgegroeid met die wereld. Ik kan me uit mijn eigen jeugd herinneren dat er ook vreemde mannen waren, alleen zal internet ze een groter 'jachtgebied'geven, blijft dus zaak je kind alert te maken.

Marjolein

Marjolein

Marjolein

08-11-2008 om 17:13

Alex

Nou de mededeling uitkijken voor vreemde mannen was helemaal niet voldoende hoor. Pedofielen zijn er meester in niet 'vreemd' te zijn, dat is ook bewezen. Het kan nl een buurman zijn, of een oom of wat dan ook. Dus ook dat was schijnveiligheid.

Verder denk ik wel dat het ze nu makkelijker gemaakt wordt, aleen dat de oplossing niet is de kinderen er helemaal van weg te houden. Zoals onze ouders het vroeger probeerden met 'niet met vreemde mannen meegaan' moet je ze nu alert maken op de gevaren van internet. Want, of we het nu leuk vinden of niet, internet is een onderdeel van hun leven. Je kunt proberen het tot hun 16e van ze weg te houden, maar het lijkt me toch wel handig als kinderen leren met die wereld om te gaan.

Verder vind ik het betoog lang: mijn dochter heeft mij toestemming gevraagd op hyves te gaan, is het dan illegaal. Het gaat er om, als ik het goed begrijp, dat ouders toestemming moeten geven. Of moet dat dan ergens worden vastgelegd?

Marjolein

Jessy69

Jessy69

08-11-2008 om 22:12

Pelle

waarom weet jij alleen het wachtwoord?

Verder doe ik het hezelfde als jij, maar hij kan dan wel zelf inlogggen. Zit me even af te vragen wat jouw reden daarvoor is.

Jessy69

Jessy69

08-11-2008 om 22:33

ik zie dus geen veiligheidsding over het hoofd

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.