Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Mijn dochter wil op "habbo"

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik kan me iets heugen van dat het een nog al "gevaarlijk" spel is, maar weet het niet zeker.
Ik heb al gelezen dat de leeftijdsgrens 12 jaar is en bij jongere kinderen er toestemming gevraagd moet worden.
Wie wil zijn ervaringen met mij delen?
groetjes, Sonja

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
kaatje43

kaatje43

03-01-2010 om 14:10

Mijn zoon vanaf zijn tiende op habbo

Ik zie er absoluut geen kwaad in. Als je ze maar leert dat ze geen privé gegevens aan elkaar doorgeven via Internet, kan er volgens mij niet zo veel gebeuren.

Sarcas

Sarcas

07-01-2010 om 16:04

Regels & afspraken

‘Absoluut geen kwaad in’ gaat mij nou ook weer wat ver… Er zijn toch tal van voorbeelden waarbij één en ander toch in meer of mindere mate misgaat, gevolgd door geweeklaag en/of knersen der tanden.

‘Geen privégegevens doorgeven aan elkaar via internet’
Moet iets duidelijker. Definieer ‘privégegevens’; Inlognamen, wachtwoorden, echte voor/achternaam, adres, woonplaat, telefoonnummers enzovoorts. Inlognamen/wachtwoorden óók niet aan vriendjes. Verzin een écht wachtwoord, niet de naam van de kat. Ook niet doorgeven via de telefoon, gewoon helemaal niet doen. Enzovoorts. Iemand die met jouw gegevens inlogt kan al je spullen inpikken, en dan ben je alles kwijt.

In Habbo kan je je kamer inrichten met spullen die je met virtueel geld koopt. Mooiere spullen kosten meer geld. Via bv de telefoon (vast of mobiel) kunnen er credits bij worden gekocht. je zal de 1e ouder niet zijn die opeens een hogere rekening krijgt.

Kortom, maak afspraken over privacy, wachtwoorden, wat te doen bij pesten/lastig gevallen worden, en blijf geïnteresseerd in het doen en laten van je kind op Habbo. Als het een gewoon gespreksonderwerp is dan is de stap op problemen aan je te melden veel kleiner. Maar dat geldt natuurlijk voor alles

Sarcas

Flora B

Flora B

13-01-2010 om 09:48

Onze kinderen

zitten al een paar jaar op Habbo, maar ze hebben nog er nog nooit geld aan uitgegeven. Met feestdagen krijgen ze soms gratis spullen, en als ze zich goed gedragen op die site en anderen bijv. behulpzaam zijn, krijgen ze ook van het Habbo beheer gratis spullen. Die spullen ruilen ze dan weer met anderen, zo gaat het hier al jaren.
Mijn zoon heeft 1 keer een grote fout gemaakt, op vakantie in Spanje heeft hij 2 weken met een jongetje opgetrokken die ook Habbo had, maar er volgens hem geen klap meer aan vond. Hij wou al zijn spullen aan mijn zoon overgeven, maar had dan wel zijn wachtwoord nodig. In het volle vertrouwen van de vriendschap en zijn eigen hebberigheid natuurlijk, heeft hij die gegeven, het jongetje is een paar dgn eerder naar huis gegaan en je raad het al bij onze thuiskomst was mijn zoon alles kwijt.
Hij was toen 11 jaar en zat een jaar op Habbo. Ik vond het jammer, maar het was zo'n enorm goede les. Zijn ogen gingen open, maar ook bij mij hoor.
Het was zo'n leuke jongen van 12 jaar, ze hebben zo leuk gespeeld uit een keurig gezin, en dan tref je zoiets aan....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.