Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Elisabeth

Elisabeth

05-03-2009 om 18:26

Mijn gegevens op internet

Een tante van mij, die ik in jaaaren niet gezien heb, heeft een stamboom van mijn familie op internet gezet. Daarin staan mijn naam, doopnamen, mijn man met doopnamen, onze kinderen en onze geboortedata. In eerste instantie stond er ook nog bij dat wij samen woonden. Heel erg vervelend, want wij wonen nog steeds samen.
Ik heb haar een mail gestuurd met de vraag om in ieder geval het "woonde" te veranderen in "woont" maar ook met het verzoek om de gegevens gewoon helemaal te verwijderen. Dat eerste heeft ze wel gedaan, dat laatste niet.
Is dit normaal? Mag dit volgens de wet? Persoonlijk vind ik het sowieso onfatsoenlijk, maar misschien hecht ik te overdreven aan mijn privacy. Wat vinden jullie hiervan?

groeten,
Elisabeth (uiteraard een nick)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nausicaa

Nausicaa

05-03-2009 om 21:07

Nog een slachtoffer

Ook ik word ongevraagd genoemd in een stamboom op het Internet. En ook ik ben er niet blij mee; tot voor kort waren er maar weinig gegevens bekend, maar nu staan mijn kinderen met naam en toenaam genoemd, met wie ik getrouwd ben geweest en dat ik inmiddels gescheiden ben.

De stamboom staat op de meisjesnaam van mijn moeder, de achternamen van mijn kinderen zijn verkeerd geschreven en als ik google op mijn eigen naam krijg ik geen resultaat. Reden voor mij om er "geen werk van te maken". Of er wettelijke regels hiervoor zijn weet ik niet. Feit is dat iedereen de mogelijkheid heeft jouw gegevens op het Internet openbaar te maken.

MaximeM

MaximeM

05-03-2009 om 23:09

Raar

Hoi,

Ik heb zelf een stamboom gemaakt en online gezet, maar deze is alleen te zien door onze eigen familie. Je kan er niet op googlen. Verder zijn door andere mensen van dezelfde stamboom site alleen de gegevens te vinden van de overleden tak zeg maar, dus alleen de overleden grootouders, en alles van de generatie daarvoor, omdat dat leuk kan zijn als je zelf nog iets zoekt om je eigen stamboom compleet te maken. Zo vond ik inderdaad een connectie met een broer van mijn overgroot vader en zag ik dat de kinderen en kleinkinderen van die man bestonden alleen de namen waren ingevuld met sterretjes omdat die prive waren zeg maar.
Nee ik zou het zelf ook niet leuk vinden om met naam en toenaam op internet te vinden te zijn en zou de plaatser van de stamboom dan ook meteen verzoeken mijn naam te verwijderen.

Maxime

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.