Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Minecraft. kan je met twee accounts in één spel op PC

mijn dochter heeft minecraft op de PC aangeschaft. Mijn zoon wil er ook af en toe op om minigames te spelen. Nu is het voor mijn dochter een probleem als hij in haar account zit. Iets met punten? 
Kan mijn zoon in haar aangeschafte spel met een eigen account? Dus geheel zijn eigen spel spelen? 
(Hij heeft wel al op zijn Android tablet zelf minecraft(account). Maar wil ook af en toe op de laptop)

Ik hoop dat iemand me kan helpen. 
Groeten Martine

Een eigen account moet je kopen (heeft hij die misschien al?) Als je eenmaal minecraft op de PC hebt geïnstalleerd, dan kan hij gewoon zijn zus uitloggen en onder zijn eigen account spelen. 

Als ze allebei hun account hebben en je hebt 2 pc's in huis, dan kunnen ze ook met zijn tweeën in een lan wereld spelen, ook heel leuk. 

Je betaalt voor de account, niet voor het spel.
Dus als je zoon ook wil spelen, moet hij een eigen account aanschaffen.
Je dochter kan het spel op zo veel computers installeren als ze maar wil.

Twee redenen waarom je een account niet kunt delen, zijn:
- een account mag maar op één computer tegelijk spelen. Als je om de beurt speelt is dat geen probleem, maar als je tegelijk wilt kunnen spelen heb je allebei een eigen account nodig.
- in multiplayer (minigames zijn multiplayer) kan "de account" allerlei punten/objecten/reputatie/rangen verdienen of uitgeven (of zelfs 'gebanned' worden wegens wangedrag) op allerlei servers. Dat wil je niet delen. 

Mijn kinderen delen wel een account, maar met de hele harde afspraak dat jongste nooit multiplayer mag. Daar houdt hij zich ook aan. Ze spelen allebei op een andere computer en daardoor hebben ze gescheiden single player "werelden". Als ze op dezelfde computer zouden spelen, zou het lastig zijn om jongste weg te houden uit de werelden van oudste.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.