Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Vic

Vic

25-07-2010 om 21:55

Mobiele telefoon

Ik heb mijn dochter (11, groep 8) gezegd dat ze vanaf de brugklas een mobiele telefoon mag. Nu ben ik echter van plan om vanaf oktober de bso af te gaan bouwen en vind het dan eigenlijk wel zo prettig als ze telefonisch bereikbaar is na schooltijd. Ik denk er dus over om wel een telefoon beschikbaar te stellen, maar alleen voor de dagen dat ze 's middags alleen thuis is. Is dat een 'eerlijke' regeling? Ze is sowieso een van de weinigen in de klas zonder mobiel, dus misschien ben ik te streng daarin? Vanaf welke leeftijd hebben jullie kinderen een telefoon?
En nog een vraag. Ik heb al een telefoon, dus heb alleen een nummer en beltegoed nodig. Hoe werkt dat precies? Kun je dan gewoon bij AH ofzo een contract afsluiten zodat je een nummer en tegoed krijgt? En moet er dan nog iets met de telefoon gebeuren (simlock verwijderen ofzo)?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

25-07-2010 om 22:29

Groep 8

Oudste had vanaf groep 8 een telefoon. Maar op de dagen dan ze 's middags thuis is vind ik dan weer onlogisch: dan is ze toch gewoon via het vaste toestel bereikbaar? Oudste nam zijn telefoon juist mee als hij uit school direct bij een vriendje ging spelen of op het voetbalveld ging spelen, op plaatsen dus waar geen vaste telefoon is. En of je telefoon simlockvrij is dat hangt er van af. Meestal zijn prepaidtoestelen gelocked, maar met een unlock-code die je na een jaar aan kunt vragen bij je provider kan je hem simlockvrij maken. En dan is hij voor alle aanbieders te gebruiken. En een nieuwe simkaart met (prepaid) beltegoed kan je in de winkel kopen, maar vaak goedkoper via internet. Het is een hele uitzoekerij om erachter te komen wat het best bij jullie situatie past.

appeltjeQ

appeltjeQ

25-07-2010 om 23:36

Hier al eerder

Hier al vanaf hun zevende jaar, maar wel op prepaid basis en onder de voorwaarde dat ze geen prietpraatgesprekken met hun mobiele telefoon gingen voeren of andere onzin. Als ze mij willen spreken bellen ze en bel ik meteen terug. Een sms-je naar een vriendinnetje is natuurlijk in orde, maar geen tig sms-jes. Ik moet zeggen dat ze er verbluffend goed mee omgaan, tussendoor hoef ik niet op te waarderen. Ze nemen hun mobieltjes iedere dag mee naar school en ook mee naar speelafspraken e.d.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

25-07-2010 om 23:54

Mobieltje

Hier heeft zoonlief van 9,5 (gaat naar groep 8) sinds kort een mobieltje. Zodat hij mij kan bereiken en ik hem kan bellen als hij ergens buiten gaat voetballen of ad hoc iets gaat afspreken met een van zijn vriendjes etc. Daarnaast vind ik het ook een veilig gevoel dat hij een mobieltje bij zich heeft. Hij mag hem (nog) niet meenemen naar school of de BSO. De meeste van zijn vriendjes/klasgenootjes hebben allang een mobieltje maar ik heb het een tijd afgehouden vanwege de kosten en ook om te zien of hij die verantwoording wel aan zou kunnen. Nu kon ik een oude mobiele telefoon van een vriend krijgen met een oude simkaart van mijn vader dus ik hoef alleen maar heel af en toe zijn pre-paid beltegoed op te waarderen. Ik laad dan voor 10 euro op en daar doet hij maanden mee. Hij mag er niet mee SMS'en; alleen als het echt niet anders kan. Ik moet zeggen dat het hier zo prima gaat en zoonlief vindt het erg leuk om foto's te maken met zijn mobieltje, muziek te downloaden etc. Het ding heeft al best vaak zijn nut bewezen en ook al ben ik eigenlijk helemaal niet zo van dat mobiele telefoongedoe ik vind het toch wel erg handig!

Sinds kort

Heb pas een pre-paid simkaart (bij Vodafone, voor 7,50) gekocht en in oud mobieltje van mezelf gedaan. Is nu de telefoon die dochter van bijna 9 in geval van noodzaak mee mag nemen. Als ze alleen naar de winkel is bijvoorbeeld.

Hier

Vanaf moment dat ze naar de brugklas gingen. Gewoon veilig idee, omdat ze nu verder en op de fiets moeten.
Eerder vond ik best onzin. Ze hebben prepaid, de 2e althans, de oudste heeft een leuk baantje (bijna 17) erbij en die wilde graag abb. Die moet hij zelf betalen en over tarief heen oeps voelt hij hij het meteen. Zo moeten zelf tegeoed kopen.
Gr, Rymcke

Brianna F

Brianna F

26-07-2010 om 12:43

En hier

heb ik dochter op haar 18e min of meer "gedwongen" een mobiel aan te schaffen. Ze ging met de trein op en neer reizen naar de uni, dus wel zo handig bij vertragingen en uitgevallen treinen als ze mij kon bereiken. Ze heeft nu mijn oude simlock vrije toestel met een simyo kaartje erin. Handig, kan ik via internet opladen, want zelf denkt ze er niet aan. Heb 'm ook eens op stel en sprong buitenland dekking gegeven via internet, toen ze in het buitenland gestrand was en ze (o help hoe kan dat noumij niet kon bereiken.

Mary@nl

Mary@nl

26-07-2010 om 12:53

Prepaid

Mijn zoon heeft sinds zijn 8ste al een mobile. Dit omdat hij door de "ingehuurde" taxichauffeur van de BSO zomaar is achtergelaten op het schoolplein omdat hij niet op de lijst zou staan.

We hebben met onze zoon afspraken gemaakt....Alleen voor noodgevallen en/of ons te informeren waar hij is. Niet (onnodig) vrienden bellen en/of sms-sen etc.

Hij gebruikt zijn mobile/prepaid heel verantwoordelijk.
Tot nu toe hoef ik zijn beltegoed maar 1x per jaar met Euro 20,00 op te waarderen(altijd na de zomervakantie).

Martien

Martien

26-07-2010 om 17:31

Prepaid

Is goed te doen. Onze kinderen 12 en 11j (gaan nu naar 2de middelbaar en 6de leerjaar gaan) hebben een maandelijks budget dat ze mogen gebruiken (minder is natuurlijk beter en tot nog toe was het een stuk minder). Ook zonder belwaarde zijn ze bereikbaar en ze kunnen een aantal 'call-me' sms'jes sturen mochten ze me willen bereiken en geen krediet meer hebben, ideaal.
Oudste gebruikt gsm weinig tot nauwlijks (is dan net niet geladen wanneer je haar wil bereiken of heeft hem thuis vergeten). Jongste sms't steeds vaker met haar vriendinnen (vaak met de meisjes die een stukje ouder zijn of een eind bij ons vandaan wonen, ze sms't liever dan mailen). Ze gebruikt hem ook als fototoestel en radio/mp3. (Gelukkig werk ik bij een Belgische provider en heb ik elk jaar een nieuw toestel, de oude worden gretig door de meisjes gebruikt)
Groetjes
Martien

Mary@nl

Mary@nl

27-07-2010 om 12:48

Martien graag uitleg over "'call-me' sms'jes "

Hallo Martien,

Die 'call-me' sms'jes. Is dat een xtra-service dat bv mijn zoon, zo'n smsje kan zenden als zijn beltegoed op is? Als dat zo is..ga ik dat gelijk voor hem regelen.

Het is ieder geval een goed idee. En zal zo'n concept-smsje vanavond gelijk in zijn mobile zetten.

Top bedankt.

Groeten Mary

Martien

Martien

27-07-2010 om 15:34

Belgiƫ

Ik woon in Belgiƫ, voor zover ik weet doen alle operatoren dit voor hun prepaid klanten. Ik denk een 5-tal per herlading. Hoe dat in Nederland zit weet ik echter niet sorry. Het is een ussd code die verstuurd moet worden. Je ka ze enkel zenden wanneer je weinig of geen belwaarde meer hebt.
Groetjes
Martien

Tirza G.

Tirza G.

28-07-2010 om 14:42

Mary - bel me

Is in NL volgens mij pas nieuw. Ik kreeg bericht van TMobile erover. Hier staat meer: www.belme8008.nl

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.