Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Pelle

Pelle

24-05-2010 om 19:32

Muziek op dsi xl?

Mijn zoon heeft een DSi XL met R4 bleu kaartje. Nu wil hij graag onze cd's beluisteren op zijn DS. Dat zou moeten kunnen maar ik kom er niet echt uit hoe. Ze zitten op mijn mp3 speler maar het schijnt dat een DS geen mp3 bestanden kan lezen maar alleen andere bestanden.

Hoe zét ik het veilig om? en dan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

24-05-2010 om 19:37

Wat kan er dan wel?

Als wav bijv wel kan moet je een omzetprogramma downloaden op je pc....ben de naam ff kwijt....

Janeway

Janeway

24-05-2010 om 21:38

Er moet

volgens mij op je r4 nog een apart programmatje gezet worden, Moonshell heet het volgens mij.. Via dat programma kan je dan mp3 en volgens mij ook films afspelen

Inge M

Inge M

24-05-2010 om 23:21

Heel simpel

tenminste als de dsi net zo werkt als de dsi XL.
De dsi heeft een aparte ingang voor een sd-kaartje (nee, niet dat illegale ding maar een gewoon sd-kaartje). Die zit aan de zijkant van de ds.
Hierop kun je de foto's die je maakt laten zetten. Maar je kunt er ook, via je eigen computer, mp3's op zetten zoals muziek en luisterboeken. Dit bij voorkeur in mapjes zodat je luitsterboeken en muziek niet door elkaar hebt.
Vervolgens stop je het sd-kaartje weer op de goede plek, doet de ds aan, kiest voor muziek: en ja hoor, hij ziet de bestanden op het kaartje.
Voor foto's ook leuk. Zo kun je ze makkelijk verzenden vanuit de pc en bewaren en bewerken op de pc.

Inge M

Inge M

26-05-2010 om 18:55

Maar pelle

Heb je nu al gekeken of je geen aparte ingang hebt voor een sd kaart aan de zijkant van de DS. Het afluisteren van muziek op een DSi heeft niets te maken met een R4 kaart. Ook mensen met alleen legale spellen kunnen muziek afluisteren.
Dit nog steeds ervan uitgaande dat een XL net zo werkt als een I.

maan.

maan.

27-05-2010 om 08:53

R4?

Ik ben niet bekend met DSi maar ik meen dat R4 alleen voor DS is geschikt en dat je voor DSi een ander kaartje nodig hebt?

Onze R4 kaart is niet geschikt voor geheugenkaarten van 8 Gb, kan maximaal dacht ik 4Gb hebben.

maan.

maan.

27-05-2010 om 08:55

Sorry..

Sorry ik was misschien wat snel van reageren.. maar ja ik heb geen DSi.

Hierboven las ik dat je helemaal geen R4 nodig hebt maar alleen het geheugenkaartje..

Inge M

Inge M

27-05-2010 om 16:23

Nog één keer dan

Koop een apart sd kaartje (geen mini maar een gewone, een mini in een groter kaartje kan ook, van 1 of 2 Gb)
Stop dat kaartje in de aparte gleuf voor sdkaartjes met muziek en/of foto's.
Gebruik dit kaartje NAAST je r4 kaart.

Wij hebben naast de dsi ook een lite versie. Die heeft deze mogelijkheid niet dus dan heb je moonshell nodig op je kaartje. Dit heb ik wel eens uitgeprobeerd maar erg makkelijk werkt het niet. Op de DSi werkt het veel simpeler op de legale manier.

Als je nu nog niet een extra sd-kaartje hebt, waar laat je dan de gemaakte foto's? Het interne geheugen van de DS is ook een keer vol en je haalt de foto's er veel moeilijker af.

Inge M

Inge M

27-05-2010 om 18:59

Zucht

Je hoeft niets te proberen zonder r4-kaartje. Kijk aan de zijkant van je ds. Daar zit een andere ingang voor sd-kaarten.
Deze ingang is voor gewone sd-kaarten. Soms heb je al een mini-sd, die worden meestal geleverd met een grotere behuizing. Deze combi kan dus ook in plaats van een gewone sd-kart.
aac-files ken ik niet. De DSi die wij hebben kan zonder poblemen mp3 files lezen.

Ik ga overigens wel steeds meer twijfelen of de XL wel lijkt op de DSi. Misschien heeft de XL wel geen ingang voor sd kaarten aan de zijkant.

Inge M

Inge M

28-05-2010 om 20:20

Oooooh

Ik had nog niet begrepen dat je die extra ingang wel ontdekt had.
Het enige dat ik nog kan bedenken is het lenen van een 'echt' spel om te kijken of jullie R4 kaart toch invloed heeft.
Wij hebben een dstt kaart en daarmee werkt onze dsi prima samen met mp3 files.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.