Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

herfst

herfst

15-01-2010 om 13:58

Negeren online

hallo

even stomme vraag hoor, oh nee die bestaan niet, maar ik voel me er wel stom over:

ik heb een vriendin in het buitenland, en ze negeert me online. ik krijg geen reactie op e-mails, facebook, msn chats etc. ik stalk haar niet hoor, maar zo af en toe laat ik iets van me horen maar hoor nooit iets terug.

als iemand niets laat horen, wat betekend dat dan?
- computer kapot (is niet zo want ik zie wel haar reacties op facebook bij anderen
- ze wil niks meer met me. prima maar dan kan ze toch wel iets minimaals terugschrijven een keertje?
- ze heeft het te druk met andere dingen, niet iedereen zit tenslotte halve dagen achter de pc

Ik voel me zo afgewezen.

Stop ik nu met het contact? Werkt het zo? Over een paar weken verhuisd ze weer terug naar waar wij wonen, en ik had me zo verheugd op hun terugkomst...

herfst

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

15-01-2010 om 14:17

En wat doe je niet online

Er zijn nu eenmaal mensen die weinig online doen. Als ik een mailtje naar mijn zus stuur krijg ik ook nooit iets terug. Af en toe vraag ik aan haar kinderen via hyves of mamma de foto's die ik gestuurd had al heeft gezien. En het blijkt dat ze ze wel kijkt maar er helemaal niets mee heeft om digitaal te reageren. Terwijl we aan de telefoon zo een uur weg kletsen. Hoeft dus ook helemaal niets te betekenen, zou haar gewoon eens bellen ofzo ipv alles via de computer. Sommige mensen hebben er nu eenmaal niets mee.

Maxime.M

Maxime.M

15-01-2010 om 14:19

Bel haar eens op?

Hoi,

Misschien kan je haar gewoon eens bellen? Ik zou het vervolgens niet direct op de man af durven vragen hoor, maar aan haar reaktie (hartelijk/niet hartelijk) kan je misschien ook wel wat halen? Of misschien toch vragen of er iets is??? En dan vraagt zij misschien " hoezo?" en dan kan je dit voorzichtig aankaarten.

Vreemd dat ze zo onduidelijk doet,

Succes,
Maxime

maan.

maan.

15-01-2010 om 14:27

Tijd?

het eerste wat in mij opkomt, ze maakt weinig tijd vrij voor dit soort dingen. Ik heb zelf hyves en merk dat ik er misschien maar eenmaal in de paar weken even voor ga zitten.. tja jammer voor mensen die direct de volgende dag een reactie verwachten; sommige mensen zijn eenmaal meer online dan anderen. (maar ik reageer wel, hoewel soms erg laat).

tweede mogelijkheid, de inhoud van je berichtjes. Sommige mensen vinden het gewéldig om van die doorstuurdertjes (pps'jes) aan al hun vrienden te sturen of kilometers met foto's (waar dan maar twee echt leuke tussen zitten); wij kennen er ook zo eentje en eerlijk gezegd gaan de meeste van die mailtjes ongelezen in de prullenbak, hebben we trouwens ook verteld (maar helaas het gaat gewoon door).

Ik zou niet direct stoppen met het contact, natuurlijk niet, kan best zijn als je elkaar terugziet dat het als vanouds gezellig is (en dat online gewoon een andere wereld is), mocht dan blijken dat de boel verwaterd is tja dan klopte je voorgevoel helaas. En mocht je niet zolang willen wachten, vraag het dan eerlijk (misschien handiger per telefoon dan over de mail hoewel moeilijker)

herfst

herfst

15-01-2010 om 14:46

Fijn

dank je wel voor jullie reactie. bellen doen we eigenlijk nooit sinds ze verhuisd is, ze zit in een andere tijdszone en het is vrij duur bellen. altijd per msn of mail en het ging ook altijd wel goed. maar sinds ze weten dat ze terug gaan komen hoor ik dus niks meer.

ik stuur geen rare mailtje hoor, en ook niet erg vaak, en ze mag ook gerust een paar weken doen over een reactie maar ik zie online dus dat ze met anderen wel regelmatiger contact heeft online.

het is een rare online wereld. we zien ook teveel op al die sites eigenlijk he?

nou ja ik wacht het maar af dan, er zit niets anders op.
herfst

tonny

tonny

15-01-2010 om 23:33

Tja

ik snap dat je er wat onzeker van wordt... Vervelend.

Gewoon maar afwachten hoe het is als ze weer bij je in de buurt woont. Misschien pakken jullie de draad weer op, misschien is het over.

Maxime.M

Maxime.M

16-01-2010 om 09:34

Skype

als ze skype zou hebben (en jij dus ook) dan kon je gratis bellen. Maar ja, als ze nu al zo vreemd via de computer doet vrees ik dat ze met skype niet eens opneemt (en met de telefoon misschien alleen omdat ze dan niet ziet dat jij het bent) lullig zeg.
Inderdaad dan maar afwachten tot ze terug is.

Maxime

Tirza G.

Tirza G.

16-01-2010 om 15:26

Mja

Ik heb een vriendin met wie ik uren kan beppen. Terwijl we per mail altijd heel kortaf zijn en ook niet vaak mailen. Ik heb een andere manier van contact met haar, mail speelt daar geen rol in. Dat zou natuurlijk ook zo kunnen zijn - jij bent een "life"-vriendin, een ontmoet en praatvriendin, geen internetvriendin.
Mijn dochter hyvet zich ook suf, maar amper naar mij. Terwijl ze toch wel erg op me gesteld is

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.